Test Renault Mégane E-Tech EV60 – Konečně dokonalý elektromobil?
- Naše redakce otestovala Renault Megane E-Tech EV60
- Novinka francouzské automobilky si vedla skvěle
- Čím nás vůz během tisíce kilometrů ohromil?

Nejnovější přírůstek do elektrické rodiny francouzské automobilky Renault se k nám dostal na klasický týdenní test. Podrobně jsme vyzkoušeli všechny funkce a atributy Meganu E-Tech ve verzi EV60 a výbavě Iconic.
Už před tímto modelem měl Renault úspěch s jeho prvním elektromobilem Zoe. Ten byl svého času i nejprodávanějším elektrickým vozem na světě se 400 tisíci prodanými kusy. Naváže nový Megane E-Tech na úspěchy svého staršího sourozence?
Renault Megane E-Tech EV60: specifikace
Konstrukce | hatchback, rozměry: 4200 × 1768 × 1505 mm, hmotnost: 1700 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon předních kol |
Výkon | 160 kW, 220 koní, točivý moment 300 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 60 kWh |
Nabíjení | palubní 22 kW nabíječka, maximální DC nabíjecí výkon 130 kW |
Spotřeba a dojezd | 15,8 kWh/100 km, dojezd až 450 km |
Výbava | Full LED světlomety, Android Automotive, masážní kožené sedačky s pamětí, 360° kamery, audio Harman&Kardon, tepelné čerpadlo |
Základní cena vozu | od 945 000 Kč |
Nová platforma CMF-EV se opravdu povedla
Elektrický Megane E-Tech je postaven na zcela nové platformě CMF-EV vyvinuté přímo aliancí Renault–Nissan–Mitsubishi. Pohonné ústrojí je uložené na přední nápravě, která je tak i jedinou poháněnou. Je možné mít i výkonově slabší verzi s 96kW elektromotorem a 40 kWh baterií. Tu je možné pořídit pouze v základní výbavě Equilibre.
Námi testovaný kousek byl ale z opačné strany konfigurátoru. Verzi EV60 s bohatou výbavou Iconic a řadou dalších příplatkových prvků poháněl 160kW elektromotor, který čerpal energii z ultratenké 60kWh Li-iontové baterie. Renault neudává, zda se jedná o celkovou nebo využitelnou kapacitu akumulátoru.
A čím, že se nová platforma tak povedla? Je to hlavně úspornost a efektivita v provozu. Hodnoty spotřeby se nám chvílemi až nechtěli zdát. Na takto stavěný a 1 700kg vážící elektromobil jsou zkrátka špičkové! O konkrétních číslech později.

Megane E-Tech vystupuje designem z řady
Už při prvních kilometrech za volantem elektrického Meganu E-Tech jsme si všimli obdivných pohledů ostatních účastníků silničního provozu. A vlastně se není čemu divit. Vzhled vozu je opravdu velmi líbivý. Na přední masce se nachází nové logo značky Renault „NouvelR“, které má ztělesňovat transformaci značky. Z něj vybíhají do stran širší linky, které se na bocích karoserie mění na Full LED světlomety.
Ty spojuje linka sestupující dolů ke zlatému ozdobnému prvku, kterému Renault říká „F1 lišta“. Boční pohled odhaluje luxusní 20palcová hliníková kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Na straně spolujezdce je v bočním nárazníku za předním kolem umístěný také nabíjecí port. Luxusní dojem z vozu dotváří i zajížděcí kliky předních dveří. Je tomu tak kvůli lepší aerodynamice vozu, protože u elektromobilů se každý ušetřený watt na spotřebě počítá.
I kliky pro zadní dveře jsou zapuštěné v C sloupku. Jejich použití je intuitivní a na první dobrou je vám jasné, jak s nimi zacházet. Silueta vozu je postupně se snižující s malým převisem na konci. Černá lesklá střecha a i tenká lišta kolem spodní části vozu zužují na první pohled rozměry vozu.
- F1 lišta | foto: vlastní
- Zajížděcí kliky u Renaultu Megane E-Tech | foto: vlastní
- Zapuštěná klika zadních dveří | foto: vlastní
Spousta ozdobných prvků
Záď vozu opět skrývá zlatý ozdobný prvek nad zadním difuzorem, doplněný dalšími černě lakovanými částmi. Přes víko kufru prochází stříbrno–červená linie, která je součástí zadních LED světlometů. Tuto linku rozděluje přesně v polovině znak automobilky a pod ním umístěné označení modelu.
Nachází se zde malé nenápadné tlačítko otvírání kufru. Ten není elektrický, a to ani za příplatek. Proto možná trochu nešťastně musíte zmáčknout ono tlačítko a pak zvednout kufr za jeho spodní část a manuálně otevřít. To je asi jedna z mála drobností na jinak skvělém voze.
Nebojte se rychlejší jízdy
I když od běžného vozu nebudete vyžadovat sportovní výkony, vězte, že i vaše choutky po ostřeji projetých zatáčkách budou vyslyšeny a splněny do posledního detailu. I více než dostatečný výkon 160 kW k tomu vybízí. Po zvolení režimu Sport tak dáte průchod plnému výkonu, tužšímu ovládání volantu a červenému osvětlení v interiéru.
Auto v zatáčkách nádherně sedí, díky nízkému těžišti a 20palcovým kolům. Perfektně dávkovatelný výkon a přesné řízení vykouzlí úsměv na tváři, že vám ani nebude vadit, že pod kapotou nebublá žádný vysokoobjemový benzínový motor. Naopak si budete užívat ticho na palubě a soustředit se na jízdu samotnou.

Užijte si oázu klidu
Na palubě vozu je i ve vysokých rychlostech na dálnici pěkně ticho. Občas jenom uslyšíte šelest větru, pokud silněji zafouká. Jediný hluk tak jde od povrchu vozovky, a tak záleží, na jak kvalitním a rovném povrchu zrovna jedete. Pokud máte štěstí a projíždíte zrovna úsekem s novým asfaltem, troufnu si říct, že byste slyšeli spadnout i špendlík. Elektromobil s takto perfektně odhlučněným interiérem jsme už nějakou dobu neřídili, napadá nás snad jen BMW iX3.
Při prudkém sešlápnutí pedálu akcelerátoru vás výkon elektromotoru zatlačí hezky do sedačky (ne jako v případně Porsche Taycan), ale od běžného vozu byste takový zážitek asi nečekali. Zde může být občas problém přenést výkon na povrch vozovky. Jelikož se jedná o předokolku, kdejaký kamínek nebo trocha písku na silnici způsobí proklouznutí kol a nemůžete tak využít plného potenciálu zrychlení.

V interiéru jako ve vesmírné lodi
Při prvním nahlédnutí do vozu jsem neskrýval údiv. Takto, že vypadá produkční verze nějakého Renaultu? Ano! Automobilka snad vytáhla všechna esa z rukávu a nadchla nás opravdu špičkovým interiérem. Na první pohled ohromí plně digitální přístrojová deska o velikosti 12,3 palce, která plynuje navazuje na vertikální 12palcovou multimediální obrazovku systému OpenR link s vestavěnými službami Googlu.
Při odemčení vozu a otevření dveří vás přivátá jemná melodie s efektní animací, která prochází oběma displeji, na jejíž konci se objeví logo automobilky na multimediální obrazovce infotainmentu. Lepší začátek si snad nemůžete přát.
Všechny ovládací prvky a obrazovky jsou nakloněny směrem k řidiči. Na první pohled tedy jasně víte, kde se jaké tlačítko nachází a k čemu slouží. Bezpečně pak budete vědět, kam příště sáhnout. Renault se zde díky bohu nevydal cestou dotykového ovládání všeho, ale kromě hlavní obrazovky infotainmentu zde nalezneme klasická tlačítka. Není tak problém poslepu nahmatat, co zrovna potřebujeme. Od ovládání adaptivního tempomatu, médií, informací zobrazovaných na přístrojovém štítu, tak i ovládání klimatizace.

Řidič má ze svého místa vše pod kontrolou
Na volantu se nachází ještě jeden ovládací prvek, který můžete znát například z vozů Porsche. Zde se jedná o tlačítko Multi Sense, které mění jízdní profily vozu (Eco, Comfort, Sport a Individual). Sportovnost vozu také umocňují pádla pod volantem, ty tu ale slouží k nastavení stupně rekuperace. Od úplného plachtění přes mírnou, střední až nejsilnější rekuperaci. V posledním nejvyšším stupni je brzdný účinek opravdu silný a je tak možné vůz zpomalit do rychlosti 10 km/h, ze které už budete muset dobrzdit klasickým brzdovým pedálem.
Na pravé horní straně za volantem se nachází „řadící páka“, která nezabírá místo na středovém tunelu a ten je tak využit na odkládací prostory a loketní opěrku. Toto ovládání velmi připomíná vozy Tesla. Aktivace vozu probíhá zmáčknutím nevýrazného tlačítka Power pod pravou spodní hranou přístrojového štítu.
Přes přední dveře i pod čelním sklem je umístěn dekorativní prvek, připomínající dřevěný dekor. Pod ním pomáhá dotvářet atmosféru světelná lišta, která prochází celou přední částí vozu. Barvy lze zvolit pro každý jízdní režim zvlášť, případně se budou automaticky měnit podle denní doby. Pod centrálním displejem je pak šikovně umístěná přihrádka na telefon s bezdrátovým nabíjením standardu Qi.
- Přední sedadla
- Přehledný displej sdruženého přístroje | foto: vlastní
- Ovládání klimatizace pod vertikálním displejem | foto: vlastní
- Ozdobná lišta na horní části předních dveří | foto: vlastní
- Zadní sedačky
Chyby v interiéru hledáte jen těžko
Není opravdu mnoho aut, u kterých vyloženě musíte hledat nedostatky v interiéru, ale Renault Megane E-Tech je jedním z nich. Začneme v přední části vozu. Úložné přihrádky v předních dveřích jsou pěkně hluboké, ale kvůli jejich poměrně vysoké hraně a tím pádem malému vstupnímu prostoru budou mít cestující s větší rukou problémy z této přihrádky dostat menší předměty.
Stejně tak pro rozměrnější a prostorově náročnější uživatele předních sedaček bude možná trochu nepříjemné zapínání pásů. Držák je celkem utopený v rohu sedačky a musíte ruku „prorvat“ kolem středového tunelu, který má na sobě celkem nepříjemně ostrou hranu. Cestující na zadních sedadlech se mohou velmi komfortně vést, pokud neměří 193 cm a více. Pak už se musí trochu hrbit a přesuny na delší vzdálenost nebudou tak příjemné. Také černá stropnice ještě více umocní stísněný dojem na zadních sedačkách.
Za Android Automotive tleskáme!
Megane E-Tech dostal do vínku palubní systém od Googlu. Renault tak nešel cestou ostatních tradičních automobilek a nevyvíjel si vlastní software infotainmentu, na kterém pohořeli i ti nejzkušenější němečtí producenti. A udělal tak rozhodně dobře. Ony palubní systémy tradičních automobilek trpěly na sekání, pomalou rychlost, zamrzání systému atp. Uživatel tak raději připojil svůj telefon přes Android Auto nebo Apple CarPlay a vestavěnou navigaci raději pouštěl jenom na opravdu dlouhých cestách párkrát do roka. Jinak to bylo opravdové utrpění.
Renault ale tohle nechtěl dopustit, a tak vybavil svoji prozatímní elektrickou vlajkovou loď systémem Android Automotive se službami od Googlu. Uživatel se tak jednoduše přihlásí svým Google účtem a má pak například Google Mapy synchronizovány s těmi, co má v telefonu. Systém ale umožňuje doinstalovat další aplikace, jako je například Spotify. Aplikací je zatím poskromnu, protože je systém celkem novinka, a tak doufáme, že další appky budou rychle přibývat.

To ale není vše…
I ony zmíněné Mapy od Googlu doznaly vylepšení pro pohodlnější fungování s elektromobilem. Při každém plánování vidíte, s jakým stavem nabití dorazíte do cíle a s jakou porcí energie v baterii byste dorazili zase zpět. Pokud energie na dojezd do zadané lokality nestačí, systém doporučí nabíjení po cestě. Zde by se seznam doporučovaných nabíječek ještě mohl vylepšit, protože některé stanice systém neznal vůbec, nebo naopak doporučoval nabít na začátku cesty při vysokém stavu nabití, namísto nabíjení v průběhu cesty, kdy by i rychlost nabíjení byla lepší.
Odhadovaný stav nabití baterie je o pár procent pesimističtější než realita. Pokud vás systém bude upozorňovat, že dojedete po 120 km jízdy jen se 2 % v baterii, výsledek může být i stále dostatečných 8 %.
Váš telefon nechte stranou
Jak jsme už říkali, u většiny aut si s vestavěným infotainmentem příliš nepotykáte. Tady je to naprostý opak. Rychlost systému, plynulost, líbivé prostředí a intuitivní ovládání vás zkrátka pohltí, a tak například zadat cílovou destinaci do vestavěných Google Map je otázkou několika málo sekund. Navigaci si můžete promítat na velkém displeji přímo před řidičem. Tohle rozložení vypadá naprosto ohromně.

Za celou dobu testu se nám nestalo, že by poměrně nový systém zamrzl nebo se jen na sekundu zasekl. Zejména plynulost navigace je opravdu dechberoucí! Infotainment umožňuje celou řadu individuálního nastavení, a tak je jen na vás, jak si ho nastavíte k obrazu svému. Vše je rozděleno do několika hlavních kategorií, takže intuitivně víte, kam máte sáhnout.
Samozřejmostí jsou i bezdrátové aktualizace infotainmentu přímo Googlem. Další vylepšení na sebe nenechají dlouho čekat, jak se bude flotila vozů s Android Automotive rozšiřovat.
Řada asistentů se o vás postará
Jízdní asistenti pomalu ale jistě přebírají naše řízení do vlastních rukou. Prozatím nám ale dokáží pěkně sekundovat a zodpovědnost má stále člověk. Jinak tomu není ani u elektrického Meganu. Nechce se vám, nebo neumíte zaparkovat? Nevadí! Svěřte tento úkol parkovacímu asistentovi, ten to udělá rychle a lépe za vás. Akorát to chce pevné nervy a důvěřovat systému kamer a čidel. Parkovací manévr provede jak příčně, tak podélně. Postará se i o vyjetí z podélného parkovacího místa.

Nechybí nejmodernější funkce
Adaptivní tempomat je už samozřejmostí, nastavíte si na volantu vámi požadovanou rychlost a auto si hlídá provoz před vámi. Možná dobržďování do kolony by mohlo fungovat s větší predikcí a následným mírnějším brzděním. 360° kamerový systém kolem vozu vám dává detailní pohled na okolí a už se nestane, že si odřete vašeho elektrického miláčka. Ve zpětném zrcátku se nachází i displej, na který si můžete promítnout pohled ze zadní kamery. Za toto řešení tleskáme, jelikož výhled dozadu je z vozu poměrně omezený.
Automatické přepínání dálkových světel se po setmění postará o nechtěné oslnění protijedoucího vozidla, případně v obci přepne zpět na potkávací světla. Jestli vám nevadí ovládat vaše auto i hlasem, můžete využít Google Assistant, ovšem jenom v angličtině.
Úspornost a spotřeba vás dostane
Ještě před samotným testem jsme tušili, že spotřeba bude poměrně slušná. Že ale bude naprosto vynikající, to jsme si nepředstavovali ani v těch nejzelenějších snech. Výrobcem udávaný dojezd 450 km a kombinovaná spotřeba 15,8 kWh/100 km jsou opravdu reálné hodnoty. Za necelých tisíc kilometrů s převahou dálnic s rychlostí lehce přes 130 km/h, se průměrná spotřeba zastavila na hodnotě 16,9 kWh/100 km.
Ve městě ale budete jezdit i za luxusních 10 až 13 kWh/100 km, a tak dojezd může atakovat i hranici 600 kilometrů. Těchto čísel jsme dosáhli při běžném pohybu po městě, nikoliv při defenzivní jízdě v Eco režimu. Bude zajímavé sledovat, jaká spotřeba bude v zimním provozu, kdy baterie dostává zabrat zvýšenou potřebou na vytápění kabiny vozu.

Dálnice mu není cizí
Na pomalou jízdu na dálnici zapomeňte. Tady k ní není nejmenší důvod. I při dálničních 130 km/h se se spotřebou hravě vlezete pod 18 kWh/100 km. To dává čistě dálniční dojezd kolem 300 km. Pokud opravdu potřebujete překonat delší vzdálenost a zvolíte cestovní rychlosti 110 km/h, můžete se těšit na spotřebu kolem 16 kWh/100 km a dojezd necelých 400 km.
Naopak při jízdě mezi obcemi se při normální jízdě dostanete na spotřebu kolem 12 až 13 kWh/100 km. Takto můžete najezdit až skoro 500 km. To je více než slušná porce dojezdu. Pokud tedy dojíždíte do nějakého většího města denně za prací, budete nabíjet zhruba jednou za dva týdny. Ještě stále je dojezd pro někoho problém? Pokud vás zajímá detailnější pohled, přečtěte si náš test spotřeby Renaultu Megane E-Tech.
Rychlost nabíjení má ještě co zlepšovat
Snad jediná větší výtka se týká rychlého DC nabíjení. Výrobcem udávaná maximální hodnota 130 kW je opravdu běžně dosažitelná a v nižších procentech stavu nabití jsme do vozu posílali 129 kW výkonu. Ovšem toto maximum vydrží pouze chvíli a pak neustále pozvolna klesá dolů. Proto je lepší jezdit na nabíječku s pár procenty v baterii, kdy je pásmo rychlosti nabíjení nejlepší. Ale nejde o žádnou tragédii.

Od zhruba 30 % SoC (state of charge, tedy stav nabití – pozn. redakce) se nabíjecí výkon pohybuje okolo 100 kW. To už dnes není žádná super rychlost dobíjení. A pozvolný pokles rychlosti dobíjení pokračuje. U hranice 70 % se výkon dostane pod 60 kW a nemá smysl dále čekat, potřebujete-li pokračovat v cestě a jenom čekáte na nabití. V takovém případě je lepší jet dále a zastavit raději ještě jednou.
Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že pokud vyrazíte s plně nabitým vozem, ujedete v první části cesty necelých 300 km po dálnici, po kterých bude následovat 28 minut na nabíječce a jste schopni pokračovat dalších 200 kilometrů při dálniční stotřicítce.
Cesta do letního Chorvatska tak nebude prakticky nijak negativně ovlivněna tím, že jedete právě elektromobilem. Pokud si uděláte dvě kratší bezpečnostní zastávky, během doby strávené na toaletě, doplněním energie svačinou a protažením se, nabijete vůz na dalších 200 km a můžete vesele pokračovat v cestě. Vězte, že tohle auto vás svým dojezdem opravdu brzdit nebude. Pokud vás zajímá detailnější pohled, přečtěte si náš test nabíjení Renaultu Megane E-Tech.
Nejrychlejší „pomalé“ dobíjení
Snad jediná věc, co má nový Megane E-Tech společného se svým předchůdcem Renaultem Zoe, je 22kW AC nabíjení už v základní výbavě. Dnešní elektromobily mají toto pomalé nabíjení s výkonem 11 kW, pouze pár prémiových vozů nabízí vyšší rychlosti, a to za poměrně tučné příplatky, jako například Audi e-tron.
Můžete tak během 3 hodin nabít úplně vybitou baterii zpět do plna, a to i na domácím wallboxu, pokud vám to váš hlavní jistič dovolí. Nebo jeden hodinový nákup, během kterého lze nabít i zcela zdarma například u Kauflandu, vám zajistí dojezd ve městě necelých 200 km. A to se už opravdu počítá. Maximální úroveň nabití si můžete nastavit v infotainmentu vozu.

Jde o nejlepší elektromobil současnosti?
Celkově byl týden s Renaultem Megane E-Tech plný skutečně pozitivních překvapení. Takto povedený elektromobil jsme tu snad ještě neměli. Od první chvíle byly naše zkušenosti jenom pozitivní. Velmi těžko musíte hledat nějaké drobnosti, které se tomuto vozu dají vytknout. Až na papírově slabší nabíjení, které ale ve skutečnosti není nijak hrozné, ale mohlo by být o fous lepší, jde o skoro až dokonalý elektromobil.
Bude zajímavé sledovat, jak se změní spotřeba v zimním období, protože letní teploty a takřka ideální podmínky vozu opravdu svědčily. Za cenu základního modelu s cenou lehce pod milionem korun se stále nejedná o dostupný elektromobil pro širokou společnost. Pokud ale zvažujete nákup čistě elektrického vozu, rozhodně byste měli zařadit Megane E-Tech do vašeho nejužšího výběru a zapomenout, co se o této francouzské značce říká, protože tento model zkrátka boří zažité hranice. Klobouk dolů a přáli bychom si ho mít v naší redakční garáži.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() |
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.