Během klasického týdenního testu nového elektromobilu Renaultu Megane E-Tech EV60 jsme také podrobně otestovali rychlost nabíjení. Napřed bylo potřeba vůz vybít do nízkých procent stavu baterie. Díky skvělé efektivitě pohonného ústrojí a nízké spotřebě nám to dalo ale pořádně zabrat, a tak jsme s vozem museli jezdit celkem 9 hodin a najet přes 350 kilometrů, než jsme ho dostatečně vybili a dostali se na 5 % v baterii.
Námi testovaný Renault Megane E-Tech EV60 je postaven na nové platformě CMF-EV a je osazen 60kWh baterií. Nízká spotřeba zaručuje opravdu dlouhý dojezd, který vydrží na stovky kilometrů. Jakou rychlostí se bude nabíjet na ultrarychlé stanici?
Měření jsme prováděli na stanici Ionity v obci Nupaky u Prahy. Ta má maximální výkon 350 kW, tudíž dosažení oficiální hodnoty rychlosti nabíjení nového Meganu, která činí 130 kW, by nemělo nic bránit. Baterie elektromobilu byla zahřátá a venkovní teplota se pohybovala kolem 25 °C.
Čtěte také: Test Renault Mégane E-Tech Electric – První dojmy jsou ještě lepší, než jsme čekali
Na nabíjecí stanici jsme přijeli s 5 % v baterii. Hned od startu výkon rychle stoupal až na 124 kW a v 8 % SoC (state of charge, tedy stav nabití – pozn. redakce) se dostal na námi naměřené maximum 128 kW. Tady nejsme od oficiální hodnoty 130 kW příliš daleko.
Maximální výkon ale nevydržel dlouho a postupně klesal dolů s každým dobitým procentem až se na chvíli zastavil na hodnotě kolem 105 kW, kde se držel od 15 do 26 %. Postupný a mírný pokles nabíjecího výkonu pokračoval dál a na hranici 70 % se dostal pod 60 kW. Při cestování na delší vzdálenosti bych už doporučoval vůz odpojit a pokračovat v jízdě dál. Stejně vám porce kWh v baterii vystačí na více než 200 km dálniční jízdy. Je časově výhodnější se raději zastavit ještě jednou než čekat na pomalu přibývající procenta v baterii.
Při dosažení hranice 80 % nabití už do vozu proudilo pouhých 51 kW a těsně před 90 % klesl výkon na 29 kW. Pokud potřebujete nabíjet dále, hodí se připojit vůz na 22kW AC nabíjení, které bývá mnohem levnější.
Čtěte také: Renault Scenic Vision otevírá vrátka revoluci. V čem je tak výjimečný?
Na první pohled se tato čísla nezdají nijak zázračná a je tu místo pro další zlepšení, ale díky úspornému pohonu stačíte dobít už za 6 minut dojezd 100 km v městském či mimoměstském provozu. Za 11 minut nabíjení na rychlonabíječce jste schopni urazit 100 km dálniční rychlostí.
Kvůli spíš podprůměrné rychlosti nabíjení bychom doporučovali na nabíječku dojíždět s nízkým stavem nabití, ať můžete využít nejrychlejší dobíjecí pásmo. Proto se hodí při delších cestách dorazit s 5–10 % a nabíjet maximálně do 70 %. Tato porce energie vám vystačí na více než 200 km dálniční rychlostí a bude vám stačit pouhých 28 minut strávených na nabíječce.
Během klasického týdenního testu nového elektromobilu Renaultu Megane E-Tech EV60 jsme také podrobně otestovali rychlost nabíjení. Napřed bylo potřeba vůz vybít do nízkých procent stavu baterie. Díky skvělé efektivitě pohonného ústrojí a nízké spotřebě nám to dalo ale pořádně zabrat, a tak jsme s vozem museli jezdit celkem 9 hodin a najet přes 350 kilometrů, než jsme ho dostatečně vybili a dostali se na 5 % v baterii.
Námi testovaný Renault Megane E-Tech EV60 je postaven na nové platformě CMF-EV a je osazen 60kWh baterií. Nízká spotřeba zaručuje opravdu dlouhý dojezd, který vydrží na stovky kilometrů. Jakou rychlostí se bude nabíjet na ultrarychlé stanici?
Měření jsme prováděli na stanici Ionity v obci Nupaky u Prahy. Ta má maximální výkon 350 kW, tudíž dosažení oficiální hodnoty rychlosti nabíjení nového Meganu, která činí 130 kW, by nemělo nic bránit. Baterie elektromobilu byla zahřátá a venkovní teplota se pohybovala kolem 25 °C.
Čtěte také: Test Renault Mégane E-Tech Electric – První dojmy jsou ještě lepší, než jsme čekali
Na nabíjecí stanici jsme přijeli s 5 % v baterii. Hned od startu výkon rychle stoupal až na 124 kW a v 8 % SoC (state of charge, tedy stav nabití – pozn. redakce) se dostal na námi naměřené maximum 128 kW. Tady nejsme od oficiální hodnoty 130 kW příliš daleko.
Maximální výkon ale nevydržel dlouho a postupně klesal dolů s každým dobitým procentem až se na chvíli zastavil na hodnotě kolem 105 kW, kde se držel od 15 do 26 %. Postupný a mírný pokles nabíjecího výkonu pokračoval dál a na hranici 70 % se dostal pod 60 kW. Při cestování na delší vzdálenosti bych už doporučoval vůz odpojit a pokračovat v jízdě dál. Stejně vám porce kWh v baterii vystačí na více než 200 km dálniční jízdy. Je časově výhodnější se raději zastavit ještě jednou než čekat na pomalu přibývající procenta v baterii.
Při dosažení hranice 80 % nabití už do vozu proudilo pouhých 51 kW a těsně před 90 % klesl výkon na 29 kW. Pokud potřebujete nabíjet dále, hodí se připojit vůz na 22kW AC nabíjení, které bývá mnohem levnější.
Čtěte také: Renault Scenic Vision otevírá vrátka revoluci. V čem je tak výjimečný?
Na první pohled se tato čísla nezdají nijak zázračná a je tu místo pro další zlepšení, ale díky úspornému pohonu stačíte dobít už za 6 minut dojezd 100 km v městském či mimoměstském provozu. Za 11 minut nabíjení na rychlonabíječce jste schopni urazit 100 km dálniční rychlostí.
Kvůli spíš podprůměrné rychlosti nabíjení bychom doporučovali na nabíječku dojíždět s nízkým stavem nabití, ať můžete využít nejrychlejší dobíjecí pásmo. Proto se hodí při delších cestách dorazit s 5–10 % a nabíjet maximálně do 70 %. Tato porce energie vám vystačí na více než 200 km dálniční rychlostí a bude vám stačit pouhých 28 minut strávených na nabíječce.