Test Renault Mégane E-Tech Electric – První dojmy jsou ještě lepší, než jsme čekali
- Nový 100% elektrický Mégane je trefou do černého
- Vyzkoušeli jsme ho jako jedni z prvních novinářů na českých silnicích
- Co nás nejvíce překvapilo a co by se naopak ještě dalo vylepšit?

Francouzský behemot patří mezi průkopníky elektromobility. Za 10 let prodal více než 400 tisíc elektromobilů, což je opravdu úctyhodné číslo a značí, že jeho vozy na baterku patří mezi opravdu velmi oblíbené. Od nového 100% elektrického Méganu, který má u Renaultu převzít žezlo po modelu Zoe, jsme tak nemohli čekat nic jiného, než jeden z nejpovedenějších elektromobilů na světě.
Renault Mégane E-Tech Electric — První jízdní dojmy
Od českého zastoupení automobilky jsme dostali možnost během dvou dnů vyzkoušet nový Renault Mégane E-Tech Electric na českých silnicích a podělit se o naše první dojmy. A tentokrát nebudu celkové hodnocení nechávat jako vždy až na konec, ale rovnou prozradím, že elektromobil od Renaultu je ještě lepší, než jsme čekali. Pokud někdo na elektromobilitě z klasických automobilek víc získá, než ztratí, pak je to právě tenhle hráč.
Renault Mégane E-Tech Electric je prostorným autem, který s přehledem a hlavně v pohodlí sveze klidně čtyřčlenou rodinu, kdy už děti nemusejí být zrovna nejmenší. Cena začíná lehce pod milionem, ovšem za základní variantu s kratším dojezdem a nižším výkonem, takže není překvapivé, že zákazníci dle aktuálních čísel (75 %) volí raději vyšší a dražší verzi, která už hranici milionu překračuje.

Elektromobil staví na skvělé spotřebě
100% elektrický Mégane startuje novou éru pod značkou Renault. Jde o čistokrevný elektromobil, tedy od základu postavený jako auto na baterky, který můžete sehnat ve verzi se 40 nebo 60kWh baterkou. Výrobcem deklarovaný dojezd je pak až 300 km, resp. 450 km u vyšší verze. A právě lépe vybavenou variantu jsme měli zapůjčenou na první test, během kterého jsme jeli z Prahy do Olomouce a zpátky.
Na této trase jsme prvním směrem jeli horní cestou přes Hradec Králové a v běžném provozu dosáhli spotřeby 14,2 kWh/100 km, což je skvělé a jsme tím na dojezdu přes 400 km. Důležité je přitom podotknout, že jsme jeli svižně, a tedy nebyli žádnou brzdou provozu. Cestu zpátky jsme vzali po dálnici D1 a ostřejší jízdou dosáhli spotřeby 19 kWh/100 km, což je opět obdivuhodné a minimální dojezd je pak stejně přes 300 km. Pokud bych měl tedy vyzdvihnout u Mégana největší výhodu, je to jeho skvělá spotřeba.
- Nabíjení elektrického Méganu | foto: vlastní
- Stačí jen pár minut | foto: vlastní
Tím se krásně dostávám k designu, který je totiž uzpůsobený tomu, abyste s elektromobilem dojeli co nejdále a přitom auto dobře vypadalo. A že nový Renault vypadá zatraceně dobře. Nejvíce pozornosti poutá asi červená varianta, nicméně velmi moderně a luxusně působí také černá a šedivá, kde si můžete vybrat i z kombinace se zlatými doplňky.
Když se podíváme na siluetu vozu, Mégane E-Tech Electric jde aerodynamice naproti (tvarování přední kapoty, přední difuzory, zapuštěné kliky, apod.) a velkým překvapením pro vás možná bude, že je dokonce nižší než malé Zoe. Paradoxně uvnitř nabídne velmi prostorný interiér, který ocení i čtyřčlenná rodina. Snad jen na zavazadlový prostor, který má 389 litrů, a co by pro některé větší cestovatele už nemuselo na delší výlety stačit.
Jaké jsou jízdní vlastnosti?
Nemůžeme si pomoct, ale hned po prvním kilometru jsme měli z řízení elektrického Renaultu Mégane stejný pocit, jako kdybychom seděli za volantem Tesly. Skvělý podvozek s nízkým těžištěm, tzv. strmé řízení u volantu (kola okamžitě reagují na sebemenší otočení volantem), okamžité reakce pedálu pro akceleraci (obzvláště ve sportovním režimu), ale i velmi tichý interiér (díky tzv. Cocoon efektu, kdy výrobce izoloval baterii od kabiny, ve srovnání se Zoe je kabina v Méganu o 50 % tišší).

Interiér je zkrátka prvotřídní
To je to hlavní, potom si možná všimnete detailů, které také potěší. Renault například umístil volič jízdních režimů rovnou na volant (super!) a na něj pak umístil prakticky všechno ovládání, které během jízdy potřebujete. Vše ostatní najdete na velkém dotykovém displeji vedle volantu, který opět připomíná to, co najdete u Tesly. Navíc u Renaultu je k dispozici speciální systém Android Automotive a výkonný procesor Snapdragon, který má 7× více výkonu než čipsety v jiných vozech.
Právě infotainment je něco, na co se u 100% elektrického Méganu velmi rádi zaměříme v podrobném testu. První dojem je zatím spíše takový, že nevíte, kde přesně co hledat. Ale tak už to u nových systémů bývá a nezbývá, než se s tím poprat a časem na to přijít a zvyknout si. Koneckonců Renault zde přináší celkem 26 asistenčních systémů a jen individuální nastavení všeho co chcete a nechtete v tomto směru, je na příjemně strávené odpoledne.

Lepší navigaci nenajdete
Co mě opravdu nadchlo, tak je navigace. Renault totiž využívá Google Mapy s propojením dat z vozidla, kdy po zadání trasy přesně vidíte, s kolika procenty baterie dorazíte do cíle. Nebo pokud zadáte, že pojedete na nabíjecí stanici, pak si vůz začne automaticky chvíli před příjezdem vytápět baterii, aby se nabíjela mnohem rychleji. Tohle je prostě jednoduše geniální a je to něco, co u jiných elektromobilů chcete, ale málokdy dostanete.
Při cestě z Olomouce do Prahy jsem vyzkoušel i kratší test rychlonabíjení, které je taktéž velmi silnou stránkou Méganu E-Tech Electric. Z 15 % na zhruba 70 % jsem na 75kW DC rychlonabíječce od PRE čekal jen 30 minut, nicméně maximální výkon vozu až 130 kW zde nebyl logicky využit a na ještě rychlejších nabíječkách bych měl zastávku ještě podstatně kratší. Důležité je zde přitom poznamenat, že jsem za tu dobu získal přes 300 km dojezdu při běžném stylu jízdy. Výhodou u Renaultu je také rychlejší AC nabíjení, a sice 22 kW, což využijete doma na wallboxu, ale občas i na obsazených veřejných DC rychlonabíječkách.
Pár slov závěrem
Na plnohodnotný test Renaultu Mégane E-Tech Electric se můžete těšit, tohle byly jen první dojmy z vozu, který nás opravdu zaujal. Jde totiž o cenově dostupný elektromobil z Evropy s výbornou výbavou a těmi u auta na baterky nejdůležitějšími parametry, jako jsou — velikost baterie, spotřeba, dojezd či nabíjení.
Pokud přemýšlím o 100% elektrickém Méganu, tak jde vlastně o Teslu, ale pro běžné zákazníky, kteří chtějí to nejlepší od prověřené evropské automobilky. Nebo také nechtějí například poutat tolik pozornost, jako v případě americké značky, která nic jiného než čistě elektrické vozy v nabídce nemá.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.