Tato značka je pro Čechy velice matoucí. Její nepochopení vás přijde draho

Značka 277.1 je nová německá zvláštnost. Zakazuje předjíždět jednostopá vozidla i bicykly, Češi se s ní jinde nesetkají.
Znáte zahraniční speciality v dopravním značení?
Při cestách do zahraničí je dobré myslet nejen na bezpečnost jízdy a rozšířenou výbavu vozidla. Je potřeba si dopředu prostudovat i možné odchylky od českého zákona. Ať se to týká povinnosti úhrady dálniční známky, případně spádové kategorie vašeho vozidla, je vždy vhodné si prostudovat i odlišnosti v dopravním značení.
Ač Česko téměř vede v počtu druhů dopravních značek, ještě více nás v této tabulce převyšuje sousední Německo. Některé značky se odlišují podle příslušnosti a jejich neznalost vás před pokutou neochrání. Mějte se obzvláště na pozoru, pokud (například v okolí Frankfurtu n. M.) narazíte na dopravní značku 277.1. Značka vstoupila v platnost již v roce 2020.
Tato značka je zákazového typu, má tradiční červené lemování, ale její obsah mate většinu řidičů. Osobní vozidlo je v levé půlce zobrazeno červenou barvou, jelikož má v těchto místech zakázané předjíždění. Spolu s nimi jsou z předjíždění vyloučeny i motocykly s postranním vozíkem. Je to pravá strana značky, která neznalé řidiče mate.

Větší bezpečnost pro jednostopá vozidla. I ta nemotorová
V pravé polovině je zobrazené jízdní kolo. Horizontální čára jej odděluje od skútru. Lépe by se spodní vozidlo dalo charakterizovat jako menší motorizované jednostopé vozidlo. A to je celá definice. Osobním vozidlům je zakázáno předjíždět veškerá jednostopá vozidla.
Německé obce značku začínají osazovat v místech, která mohou být pro průjezd úzká a není v nich možné jednostopá vozidla bezpečně předjet. Často je tato značka doplněná i o rychlostní omezení.
Pokud řidič nebude zákazovou značku respektovat, v případě přestupkového řízení hrozí uložení pokuty ve výši 70 eur, tedy 1 700 Kč. Podle závažnosti činu je možné řidiči udělit i jeden trestný bod. Jelikož země Evropské unie mají dnes již centrální registr, pokuta si najde i českého hříšníka.
Zdroj: ADAC
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.








