Volkswagen s Rivianem chtějí nabízet své „elektromobilové know-how“ všem

Volkswagen a Rivian vyvíjejí společnou softwarovou platformu pro elektromobily, kterou chtějí nabídnout i dalším výrobcům.
Společný jazyk pro elektromobily
Automobilky se snaží držet tempo s dobou, a právě software rozhoduje o tom, jak moderní vůz působí. To je důvod, proč se Volkswagen rozhodl vyřešit své problémy s nepovedeným softwarem pro elektromobily partnerstvím s americkým Rivianem.
Rivian a Volkswagen prostřednictvím společnosti RV Tech vyvíjejí výpočetní a softwarové platformy pro příští generace svých vozů. Rivian od Volkswagenu získal tolik potřebnou finanční injekci ve výši 5,8 miliardy dolarů a přístup k levnější elektronice. Naopak německý koncern dostane pokročilé zonální architektury pro všechna svá nadcházející elektrická auta napříč značkami od Škody až po Lamborghini.
Ambice obou firem však míří dál než k vlastním modelům. Podle Wassyma Bensaida, softwarový ředitel společnosti Rivian a jeden z šéfů společného podniku, chce podnik nabídnout řešení i ostatním výrobcům podobně jako Google Android výrobcům mobilních zařízení. RV Tech by tak licencoval výpočetní a softwarovou páteř elektrických vozidel, nad kterou by si jednotliví výrobci postavili vlastní nadstavbu.

Nový tlak na automobilový software
Podobný přístup může mít šanci na úspěch. Softwarová výbava se stala centrem vývoje a mnoho výrobců naráží na složitost celého procesu. Bensaid, připomíná že software je zásadní a náročný což podtrhuje význam sdílené platformy. RV Tech chce nabídnout řešení, které může přinést úspory i rychlejší práci na nových modelech.
Ostatní hráči volí různé strategie. Některé firmy si své platformy ponechávají výhradně pro sebe a budují vše interně. Rivian a Volkswagen staví na společném ekosystému který by mohl být atraktivní i pro další značky. Inspirací je i Lucid Motors, který plánuje licencovat své velmi úsporné pohonné jednotky jiným výrobcům včetně Aston Martin.
Prozatím se RV Tech soustředí na dokončení crossoveru Rivian R2, který se dostane na trh příští rok za 45 000 dolarů (938 tisíc korun). Prvním Volkswagenem, který představí plody společného podniku, se má stát malý městský vůz na bázi konceptu ID.Every1. který by měl stát 20 000 euro (484 tisíc korun) a objevit se na trhu v roce 2027. Současně si však drží kontakt s dalšími výrobci, aby byl připraven na možné budoucí rozšíření platformy.
Zdroj: InsideEVs
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.








