Německému Volkswagenu se stejně jako celé řadě dalších tradičních automobilek příliš nedaří. To je také důvod, proč spojil své síly s americkým Rivianem a investoval do společného podniku 5 miliard dolarů. Plody této spolupráce by se měly objevit i ve vlajkovém elektromobilu Volkswagenu, známému pod názvem „Projekt Trinity“.
Plánovaný luxusní elektromobil byl prezentován jako spása této německé značky v době, kdy VW přechází od pozice „cool“ značky k té, která má problém přesvědčit zákazníky, aby si pořídili její vozy. Místo něj však značka upřednostnila jiné modely, jako je aktuální řada ID nebo připravovaný nový elektrický Golf.
Ačkoli byl odložen, Projekt Trinity stále žije, a nadále se počítá s jeho inovativními funkcemi, jako je autonomní řízení na úrovni 4. Jedním z důvodu má přitom být i potřeba získat čas na optimální implementaci nové softwarové architektury vozidel, která vychází ze spolupráce s Rivianem.
„Rozhodli jsme, jak bude softwarově definované vozidlo vypadat,“ uvedl generální ředitel VW Thomas Schäfer během setkání s novináři. „Vznikne díky společnému podniku s Rivianem, kde vyvíjíme novou architekturu elektrických systémů. Ale také jsme se rozhodli začít tuto cestu s ikonickým modelem. Začneme s Golfem,“ doplnil.
Elektrický Golf, který má být představen v roce 2029, však ve skutečnosti nebude prvním modelem v rámci Volkswagen Group s novou elektrickou architekturou vyvinutou ve spolupráci s Rivianem. Již v roce 2027 by se měla objevit ve vozech Porsche a Audi.
Trinity pak přijde na řadu ještě o pár let později. Přesný termín jeho uvedení nebyl stanoven, ale potvrdilo se dřívější tvrzení německého listu Handelsblatt, že jeho uvedení bude odloženo a nedojde k němu v roce 2026, jak bylo původně plánováno. Aktuální spekulace naznačují možný debut až v roce 2032.
Trinity však nemá být masově vyráběným modelem, ale spíše exkluzivním produktem, podobně jako kdysi luxusní Phaeton. Potvrdil to i sám Schäfer, když uvedl: „Jen jsme projekt trochu posunuli, ne proto, že by nebyl prioritou, ale protože Trinity nikdy nebyl zamýšlen jako vůz pro masovou produkci.“
Německému Volkswagenu se stejně jako celé řadě dalších tradičních automobilek příliš nedaří. To je také důvod, proč spojil své síly s americkým Rivianem a investoval do společného podniku 5 miliard dolarů. Plody této spolupráce by se měly objevit i ve vlajkovém elektromobilu Volkswagenu, známému pod názvem „Projekt Trinity“.
Plánovaný luxusní elektromobil byl prezentován jako spása této německé značky v době, kdy VW přechází od pozice „cool“ značky k té, která má problém přesvědčit zákazníky, aby si pořídili její vozy. Místo něj však značka upřednostnila jiné modely, jako je aktuální řada ID nebo připravovaný nový elektrický Golf.
Ačkoli byl odložen, Projekt Trinity stále žije, a nadále se počítá s jeho inovativními funkcemi, jako je autonomní řízení na úrovni 4. Jedním z důvodu má přitom být i potřeba získat čas na optimální implementaci nové softwarové architektury vozidel, která vychází ze spolupráce s Rivianem.
„Rozhodli jsme, jak bude softwarově definované vozidlo vypadat,“ uvedl generální ředitel VW Thomas Schäfer během setkání s novináři. „Vznikne díky společnému podniku s Rivianem, kde vyvíjíme novou architekturu elektrických systémů. Ale také jsme se rozhodli začít tuto cestu s ikonickým modelem. Začneme s Golfem,“ doplnil.
Elektrický Golf, který má být představen v roce 2029, však ve skutečnosti nebude prvním modelem v rámci Volkswagen Group s novou elektrickou architekturou vyvinutou ve spolupráci s Rivianem. Již v roce 2027 by se měla objevit ve vozech Porsche a Audi.
Trinity pak přijde na řadu ještě o pár let později. Přesný termín jeho uvedení nebyl stanoven, ale potvrdilo se dřívější tvrzení německého listu Handelsblatt, že jeho uvedení bude odloženo a nedojde k němu v roce 2026, jak bylo původně plánováno. Aktuální spekulace naznačují možný debut až v roce 2032.
Trinity však nemá být masově vyráběným modelem, ale spíše exkluzivním produktem, podobně jako kdysi luxusní Phaeton. Potvrdil to i sám Schäfer, když uvedl: „Jen jsme projekt trochu posunuli, ne proto, že by nebyl prioritou, ale protože Trinity nikdy nebyl zamýšlen jako vůz pro masovou produkci.“