Volkswagen všechny překvapil. Získá software od největšího rivala Tesly

  • Dohoda má být oboustranně výhodná
  • Kalifornský startup Rivian dostane 5 miliard dolarů
  • Volkswagen si od investice slibuje vyřešení dlouhodobých problémů
Levný elektromobil Volkswagen

Levný elektromobil Volkswagen

Přechod na elektromobilitu je obecně nesmírně nákladný. Pociťují to velké tradiční automobilky, stejně jako mladé startupy, které se teprve snaží prorazit. Řada z nich se proto snaží uzavírat partnerství a náklady tak rozložit. Zatím poslední a možná trochu překvapivou dohodu spolu uzavřely automobilka Volkswagen a kalifornský startup Rivian.

Rivian si přijde na velké peníze

Podle podmínek chystané dohody dá Volkswagen do nového společného podniku 1 miliardu dolarů a později plánuje investovat další 4 miliardy dolarů. Rivian do něj vloží svou elektrickou architekturu a software pro elektromobily. „Obě společnosti mají v úmyslu uvést na trh vozidla těžící z technologií vytvořených v rámci společného podniku ve druhé polovině desetiletí,“ uvedly obě společnosti ve společném prohlášení.

Pro Rivian, který vznikl teprve v roce 2009 a snaží se profilovat jako rival Tesly, se jedná o významnou finanční vzpruhu. Finanční prostředky mu umožní dostat se z červených čísel a plánuje je využít k vývoji levnějších a menších SUV, která mají být uvedena na trh na začátku roku 2026, a plánovaného crossoveru R3, řekl generální ředitel RJ Scaringe agentuře Reuters. Partnerství navíc umožní Rivianu snížit provozní náklady využitím objemů dodávek včetně čipů a komponent.

Volkswagenu se pak díky dohodě podaří vyřešit problémy s vývojem softwaru a elektrické architektury, s čímž měl podobně jako další tradiční automobilky problém. Naopak startupy v oblasti elektromobilů mají tu výhodu, že mohou vyvíjet věci od nuly. Pro Volkswagen je proto logicky výhodnější nepokoušet se o další vývoj a plně přejít na software a architekturu Rivianu.

Rivian R2

Rivian R2 | foto: Rivian


Čtěte také: První elektromobil od Toyoty se uměl nabíjet v době, kdy to bylo nejlevnější


Rovné partnerství

Vytvoření společného podniku nicméně neznamená, že by Volkswagen Rivian kupoval. „V krátkodobém horizontu se očekává, že společný podnik umožní koncernu Volkswagen využívat stávající elektrickou architekturu a softwarovou platformu společnosti Rivian. Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvádí tisková zpráva.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen všechny překvapil. Získá software od největšího rivala Tesly

  • Dohoda má být oboustranně výhodná
  • Kalifornský startup Rivian dostane 5 miliard dolarů
  • Volkswagen si od investice slibuje vyřešení dlouhodobých problémů
Levný elektromobil Volkswagen

Levný elektromobil Volkswagen

Přechod na elektromobilitu je obecně nesmírně nákladný. Pociťují to velké tradiční automobilky, stejně jako mladé startupy, které se teprve snaží prorazit. Řada z nich se proto snaží uzavírat partnerství a náklady tak rozložit. Zatím poslední a možná trochu překvapivou dohodu spolu uzavřely automobilka Volkswagen a kalifornský startup Rivian.

Rivian si přijde na velké peníze

Podle podmínek chystané dohody dá Volkswagen do nového společného podniku 1 miliardu dolarů a později plánuje investovat další 4 miliardy dolarů. Rivian do něj vloží svou elektrickou architekturu a software pro elektromobily. „Obě společnosti mají v úmyslu uvést na trh vozidla těžící z technologií vytvořených v rámci společného podniku ve druhé polovině desetiletí,“ uvedly obě společnosti ve společném prohlášení.

Pro Rivian, který vznikl teprve v roce 2009 a snaží se profilovat jako rival Tesly, se jedná o významnou finanční vzpruhu. Finanční prostředky mu umožní dostat se z červených čísel a plánuje je využít k vývoji levnějších a menších SUV, která mají být uvedena na trh na začátku roku 2026, a plánovaného crossoveru R3, řekl generální ředitel RJ Scaringe agentuře Reuters. Partnerství navíc umožní Rivianu snížit provozní náklady využitím objemů dodávek včetně čipů a komponent.

Volkswagenu se pak díky dohodě podaří vyřešit problémy s vývojem softwaru a elektrické architektury, s čímž měl podobně jako další tradiční automobilky problém. Naopak startupy v oblasti elektromobilů mají tu výhodu, že mohou vyvíjet věci od nuly. Pro Volkswagen je proto logicky výhodnější nepokoušet se o další vývoj a plně přejít na software a architekturu Rivianu.

Rivian R2

Rivian R2 | foto: Rivian


Čtěte také: První elektromobil od Toyoty se uměl nabíjet v době, kdy to bylo nejlevnější


Rovné partnerství

Vytvoření společného podniku nicméně neznamená, že by Volkswagen Rivian kupoval. „V krátkodobém horizontu se očekává, že společný podnik umožní koncernu Volkswagen využívat stávající elektrickou architekturu a softwarovou platformu společnosti Rivian. Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvádí tisková zpráva.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."