Přechod na elektromobilitu je obecně nesmírně nákladný. Pociťují to velké tradiční automobilky, stejně jako mladé startupy, které se teprve snaží prorazit. Řada z nich se proto snaží uzavírat partnerství a náklady tak rozložit. Zatím poslední a možná trochu překvapivou dohodu spolu uzavřely automobilka Volkswagen a kalifornský startup Rivian.
Podle podmínek chystané dohody dá Volkswagen do nového společného podniku 1 miliardu dolarů a později plánuje investovat další 4 miliardy dolarů. Rivian do něj vloží svou elektrickou architekturu a software pro elektromobily. „Obě společnosti mají v úmyslu uvést na trh vozidla těžící z technologií vytvořených v rámci společného podniku ve druhé polovině desetiletí,“ uvedly obě společnosti ve společném prohlášení.
Pro Rivian, který vznikl teprve v roce 2009 a snaží se profilovat jako rival Tesly, se jedná o významnou finanční vzpruhu. Finanční prostředky mu umožní dostat se z červených čísel a plánuje je využít k vývoji levnějších a menších SUV, která mají být uvedena na trh na začátku roku 2026, a plánovaného crossoveru R3, řekl generální ředitel RJ Scaringe agentuře Reuters. Partnerství navíc umožní Rivianu snížit provozní náklady využitím objemů dodávek včetně čipů a komponent.
Volkswagenu se pak díky dohodě podaří vyřešit problémy s vývojem softwaru a elektrické architektury, s čímž měl podobně jako další tradiční automobilky problém. Naopak startupy v oblasti elektromobilů mají tu výhodu, že mohou vyvíjet věci od nuly. Pro Volkswagen je proto logicky výhodnější nepokoušet se o další vývoj a plně přejít na software a architekturu Rivianu.
Čtěte také: První elektromobil od Toyoty se uměl nabíjet v době, kdy to bylo nejlevnější
Vytvoření společného podniku nicméně neznamená, že by Volkswagen Rivian kupoval. „V krátkodobém horizontu se očekává, že společný podnik umožní koncernu Volkswagen využívat stávající elektrickou architekturu a softwarovou platformu společnosti Rivian. Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvádí tisková zpráva.
Přechod na elektromobilitu je obecně nesmírně nákladný. Pociťují to velké tradiční automobilky, stejně jako mladé startupy, které se teprve snaží prorazit. Řada z nich se proto snaží uzavírat partnerství a náklady tak rozložit. Zatím poslední a možná trochu překvapivou dohodu spolu uzavřely automobilka Volkswagen a kalifornský startup Rivian.
Podle podmínek chystané dohody dá Volkswagen do nového společného podniku 1 miliardu dolarů a později plánuje investovat další 4 miliardy dolarů. Rivian do něj vloží svou elektrickou architekturu a software pro elektromobily. „Obě společnosti mají v úmyslu uvést na trh vozidla těžící z technologií vytvořených v rámci společného podniku ve druhé polovině desetiletí,“ uvedly obě společnosti ve společném prohlášení.
Pro Rivian, který vznikl teprve v roce 2009 a snaží se profilovat jako rival Tesly, se jedná o významnou finanční vzpruhu. Finanční prostředky mu umožní dostat se z červených čísel a plánuje je využít k vývoji levnějších a menších SUV, která mají být uvedena na trh na začátku roku 2026, a plánovaného crossoveru R3, řekl generální ředitel RJ Scaringe agentuře Reuters. Partnerství navíc umožní Rivianu snížit provozní náklady využitím objemů dodávek včetně čipů a komponent.
Volkswagenu se pak díky dohodě podaří vyřešit problémy s vývojem softwaru a elektrické architektury, s čímž měl podobně jako další tradiční automobilky problém. Naopak startupy v oblasti elektromobilů mají tu výhodu, že mohou vyvíjet věci od nuly. Pro Volkswagen je proto logicky výhodnější nepokoušet se o další vývoj a plně přejít na software a architekturu Rivianu.
Čtěte také: První elektromobil od Toyoty se uměl nabíjet v době, kdy to bylo nejlevnější
Vytvoření společného podniku nicméně neznamená, že by Volkswagen Rivian kupoval. „V krátkodobém horizontu se očekává, že společný podnik umožní koncernu Volkswagen využívat stávající elektrickou architekturu a softwarovou platformu společnosti Rivian. Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvádí tisková zpráva.