První elektromobil od Toyoty se uměl nabíjet v době, kdy to bylo nejlevnější

  • Toyota RAV4 EV je první elektromobil japonské automobilky
  • Pochází již z roku 1997 a tehdy neměl špatný dojezd
  • Na druhé generaci spolupracovala i Tesla
Toyota RAV4 EV 1. generace

Toyota RAV4 EV 1. generace | foto: Mariordo – Mario Roberto Durán Ortiz

Japonská automobilka Toyota byla jednou z prvních velkých automobilových společností, která se pustila do výroby elektrických vozidel. Jejich první plně elektrický model, Toyota RAV4 EV, byl uveden na trh v roce 1997. Tento model byl vytvořen jako reakce na kalifornské předpisy pro vozidla s nulovými emisemi a byl určen primárně pro firemní flotily a komerční zákazníky v Kalifornii.

Prvním elektromobilem Toyoty byla RAV4 EV

Toyota RAV4 EV využívala 27kWh nikl-metalhydridovou (NiMH) baterii a měla dojezd přibližně 100 až 120 mil (160 až 190 km) na jedno nabití. Vozidlo bylo poháněno elektromotorem o výkonu 67 koní (50 kW), což umožňovalo maximální rychlost kolem 78 mil/h (126 km/h). Jedním z inovativních prvků byl také vestavěný časovač nabíjení, který umožňoval majitelům nastavovat čas nabíjení na dobu, kdy byly ceny elektřiny nižší.

V době prvního uvedení modelu na trh se jeho cena pohybovala kolem 42 000 dolarů, asi 975 tisíc korun. Vozidlo bylo dostupné od roku 1997 do roku 2003 na leasing, přičemž většina vozidel byla pronajímána kalifornským městům, podnikům a utilitám. Po ukončení výroby bylo mnoho vozidel odprodáno zákazníkům leasingových společností na jejich vlastní žádost.

Toyota RAV4 EV 2. generace

Toyota RAV4 EV 2. generace | foto: Mariordo – Mario Roberto Durán Ortiz


Čtěte také: Stovka za 3,9 sekundy a dojezd 320 km. První elektromobil Tesla byl revoluční


Toyota si přizvala na spolupráci i Teslu

V době uvedení byla konkurence v oblasti elektromobilů velmi omezená. Nejznámějšími konkurenty byly GM EV1 a Honda EV Plus, oba modely primárně zaměřené na kalifornský trh. Toyota RAV4 EV se odlišovala spolehlivostí a praktičností, což bylo pro zákazníky jedním z hlavních taháků. Na druhou stranu, jedním z hlavních nedostatků RAV4 EV byla vysoká pořizovací cena a omezená dostupnost. Náklady na výměnu baterií byly vysoké, což znamenalo pro mnoho zákazníků značnou překážku. Přestože měl vůz relativně dobrý dojezd, byl ve srovnání s tradičními benzinovými vozidly stále omezený.

Toyota se k elektrickým vozidlům vrátila v roce 2012 s druhou generací RAV4 EV, tentokrát ve spolupráci s Teslou. Nový model měl lepší výkon a delší dojezd, což bylo dosaženo díky modernějším bateriím a pohonným jednotkám od Tesly. Toyota RAV4 EV byla v oblasti elektromobility významným krokem, který ukázal, že elektrická vozidla mohou být praktická a spolehlivá. Přestože vůz měl některé nedostatky, přispěl k rozvoji technologie a otevřel cestu dalším modelům elektromobilů nejen od Toyoty, ale i od jiných výrobců.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

První elektromobil od Toyoty se uměl nabíjet v době, kdy to bylo nejlevnější

  • Toyota RAV4 EV je první elektromobil japonské automobilky
  • Pochází již z roku 1997 a tehdy neměl špatný dojezd
  • Na druhé generaci spolupracovala i Tesla
Toyota RAV4 EV 1. generace

Toyota RAV4 EV 1. generace | foto: Mariordo – Mario Roberto Durán Ortiz

Japonská automobilka Toyota byla jednou z prvních velkých automobilových společností, která se pustila do výroby elektrických vozidel. Jejich první plně elektrický model, Toyota RAV4 EV, byl uveden na trh v roce 1997. Tento model byl vytvořen jako reakce na kalifornské předpisy pro vozidla s nulovými emisemi a byl určen primárně pro firemní flotily a komerční zákazníky v Kalifornii.

Prvním elektromobilem Toyoty byla RAV4 EV

Toyota RAV4 EV využívala 27kWh nikl-metalhydridovou (NiMH) baterii a měla dojezd přibližně 100 až 120 mil (160 až 190 km) na jedno nabití. Vozidlo bylo poháněno elektromotorem o výkonu 67 koní (50 kW), což umožňovalo maximální rychlost kolem 78 mil/h (126 km/h). Jedním z inovativních prvků byl také vestavěný časovač nabíjení, který umožňoval majitelům nastavovat čas nabíjení na dobu, kdy byly ceny elektřiny nižší.

V době prvního uvedení modelu na trh se jeho cena pohybovala kolem 42 000 dolarů, asi 975 tisíc korun. Vozidlo bylo dostupné od roku 1997 do roku 2003 na leasing, přičemž většina vozidel byla pronajímána kalifornským městům, podnikům a utilitám. Po ukončení výroby bylo mnoho vozidel odprodáno zákazníkům leasingových společností na jejich vlastní žádost.

Toyota RAV4 EV 2. generace

Toyota RAV4 EV 2. generace | foto: Mariordo – Mario Roberto Durán Ortiz


Čtěte také: Stovka za 3,9 sekundy a dojezd 320 km. První elektromobil Tesla byl revoluční


Toyota si přizvala na spolupráci i Teslu

V době uvedení byla konkurence v oblasti elektromobilů velmi omezená. Nejznámějšími konkurenty byly GM EV1 a Honda EV Plus, oba modely primárně zaměřené na kalifornský trh. Toyota RAV4 EV se odlišovala spolehlivostí a praktičností, což bylo pro zákazníky jedním z hlavních taháků. Na druhou stranu, jedním z hlavních nedostatků RAV4 EV byla vysoká pořizovací cena a omezená dostupnost. Náklady na výměnu baterií byly vysoké, což znamenalo pro mnoho zákazníků značnou překážku. Přestože měl vůz relativně dobrý dojezd, byl ve srovnání s tradičními benzinovými vozidly stále omezený.

Toyota se k elektrickým vozidlům vrátila v roce 2012 s druhou generací RAV4 EV, tentokrát ve spolupráci s Teslou. Nový model měl lepší výkon a delší dojezd, což bylo dosaženo díky modernějším bateriím a pohonným jednotkám od Tesly. Toyota RAV4 EV byla v oblasti elektromobility významným krokem, který ukázal, že elektrická vozidla mohou být praktická a spolehlivá. Přestože vůz měl některé nedostatky, přispěl k rozvoji technologie a otevřel cestu dalším modelům elektromobilů nejen od Toyoty, ale i od jiných výrobců.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."