Tesla s rekordním dojezdem: Model 3+ ujede až 830 km dle normy CLTC

Matouš Vrchota
Tesla Model 3 (2024) alias Highland | foto: Luboš Srb
Tesla Model 3 (2024) alias Highland | foto: Luboš Srb

Nová Tesla Model 3 Long Range RWD vyráběná v Číně s bateriemi o kapacitě 78,4 kWh má dojezd 830 km dle optimistické normy CLTC. Reálně ujede méně.

Dostane se tato skvělá konfigurace i na jiné trhy?

Číňané si konečně mohou koupit unikátní Model 3. Nová verze kombinuje pohon zadní nápravy s baterií pro delší dojezd. Zájemci za takovou konfiguraci zaplatí v přepočtu jen zhruba 800 tisíc korun. Model 3+, jak mu Tesla v Číně přezdívá, navíc láká na snový dojezd.

Materiály zmiňují, že Model 3 Long Range RWD ujede na jedno nabití až 830 kilometrů. S takovou porcí by mohla Tesla aspirovat na jeden z nejschopnějších elektromobilů, co se dojezdu týče. Jak ale tušíte, má to háček.

Čína totiž stále používá svoji vlastní metodiku pro dohadovaný dojezd. Metrika CLTC je oproti střídmějšímu a uvěřitelnějšímu evropskému WLTP optimističtější a chce svým zájemcům dopřát až o třetinu delší dojezd, než kterého je vůz v reálných podmínkách schopný.

Tesla Model 3 Quicksilver
Tesla Model 3 Quicksilver

Čtěte také: Tesla má nový patent: Zrychlení elektromobilů z 0 na 100 půjde pod 1 sekundu

Výměna technologie baterie pomůže lepšímu dojezdu

I když je hodnota přesahující 800 kilometrů v praxi dost nereálná, i tak model posunul dosažitelnou hodnotu dojezdu. Díky tomu si od automobilky vysloužil nové první místo v délce dojezdu. Z výroby bude dostávat motor zadní nápravy o výkonu 225 kW. Původní LFP baterie nahradí články NCM od dodavatele LG o kapacitě 78,4 kWh. Vůz bude podporovat nabíjení do výkonu 250 kW.

Lepší dojezd má pramenit především z nových baterií, které nabídnou větší energetickou hustotu a lepší termální management. Na webu je již možné si model objednat, první dodávky mají proběhnout o měsíc později.

Spolu s oznámením speciální čínské konfigurace vedení společnosti umožní zájemcům bezplatný přenos zaplaceného FSD balíčku ze starého vozu na nový. Tento program již dříve uvedla na svém domácím trhu a postupně se jej snaží rozšiřovat i na další světové trhy.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články