Tesla má nový patent: Zrychlení elektromobilů z 0 na 100 půjde pod 1 sekundu

Tesla chystá elektromobil, který zrychlí pod sekundu. Roadster 2 využije extrémní přítlak a aerodynamiku jako v závodních monopostech.
Na stovku za 2 sekundy? Přežitek!
Také sdílíte s Muskem stejný názor, že současné zrychlení elektromobilů není to pravé ořechové? Když před šesti lety ředitel Tesly oznamoval druhou generaci Roadsteru, cílil na zrychlení na stovku za 1,9 sekundy. Jenže tohle dnes zvládne i obyčejnější Plaid a mnoho dalších. Metu je proto třeba posunout dál.
A právě tohle je hlavní cíl nově podaného patentu. Ten obsahuje vícero aktivních prvků, které mají pomoci elektromobilu zrychlovat téměř dvojnásobnou rychlostí. Elektronicky ovládané bočnice a sestava větráků se postará o větší přítlak k vozovce a tím i lepší trakci a zrychlení.
Od patentu k výrobku uteče ještě spousta času a práce, navíc nemá jít o ultimátní tahák připravovaného Roadsteru. Jeho rychlost a zrychlení prý budou těmi méně zajímavými detaily. Zrychlení za méně než 1 sekundu se může zdát být šílené, ovšem v extrémních disciplínách jde o běžné hodnoty, například u speciálně stavěných dragsterů. Ty ale závodí pouze v přímé lince.

Čtěte také: Nová Tesla Roadster 2 míří na scénu. Chystá se ukázka, jakou svět ještě neviděl
Inspirace u Formule 1
Tesla nechce využívat větráky k přilepení vozu k podkladu, chce s nimi podpořit tok vzduchu v předem vymezených trasách. Pokud si odmyslíte větráky, jde o stejný princip, na kterém dnes funguje podlaha monopostů Formule 1. K tomuto prvku ale Tesla chce přidat i elektronicky kontrolované části karoserie, které zvýší přítlak.
To znamená, že sníží tlak vzduchu pod podlahou a vytvoří přísavný efekt. Opět jde o důležitou součást Formulí 1. Vysoký přítlak zajistí kvalitnější spojení s vozovkou a především lepší kontrolu nad vozidlem ve vysokých rychlostech.
Těžko budete v současnosti hledat stabilnější a téměř dokonale ovládané vozy než jsou právě monoposty Formule 1. Inspirace je tedy zřejmá. Ovšem Roadster 2 chce tyto výhody závodních speciálů za stovky milionů zprostředkovat i běžnějším lidem. Ano, cenovka Roadsteru určitě nebude na nízké úrovni, přinejmenším ale pro jeho provoz nebudete potřebovat závodní superlicenci.
Zdroj: Patent Tesly
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.