Tesla zdokonalila Model 3. Na jedno nabití urazí až 800 km

Americká Tesla reaguje na čínské rivaly. Po představení vylepšeného Modelu Y L přichází i inovovaný Model 3+ s dojezdem atakujícím 800 kilometrů.
Silnější baterie nabídne rekordní dojezd
Tesla reaguje na sílící tlak čínských konkurentů. Jen krátce poté, co překvapila vylepšeným Modelem Y L, který poprvé nabízí šest míst k sezení, ukázala další novinku pro Čínu. Model 3+ s dojezdem až 800 km může změnit pravidla hry v segmentu dostupných elektromobilů. Novinka sází na kombinaci úsporného pohonu a dražší baterie, která byla dosud vyhrazena pouze výkonnějším verzím.
Aktuálně Tesla prodává v Číně tři verze Modelu 3. Základní RWD s pohonem zadních kol a levnější LFP baterií od CATL nabízí dojezd 634 km podle CLTC (520 km podle WLTP). Verze Long Range AWD s baterií NMC od LG a dojezdem 753 km podle CLTC (603 km podle WLTP). Kromě nich je v nabídce ještě vrcholná verze Performance AWD.
Nový Model 3+ kombinuje úspornější pohon zadních kol s větší NMC baterií od LG. Její kapacita zatím zůstává zahalena rouškou tajemství. Díky nižší spotřebě by však dojezd mohl překonat i Long Range verzi. Podle prvních informace by mohl dosáhnout až 800 km podle CLTC (656 km podle WLTP).

Čtěte také: Střet marketingu s realitou. Jak je na tom dojezd elektrického Xiaomi YU7 Max?
Nová strategie v souboji s čínskou konkurencí
V širším kontextu jde o promyšlený tah, jak si Tesla chce udržet náskok před čínskou konkurencí. Představení Modelu 3+ téměř souběžně s novým Modelem Y L jasně ukazuje, že výrobce sází na rychlou inovaci a větší variabilitu nabídky.
Výhodou nové verze je kombinace efektivního pohonu s baterií vyšší třídy, což přináší lepší poměr mezi cenou a dojezdem. Na čínský trh by se měla Tesla Model 3+ dostat už na začátku září za cenu 270 000 jüanů (796 tisíc korun), což ji staví mezi základní a Long Range verzi.
Otázkou zůstává, zda se nejen Model 3+, ale i Model Y L dostanou do Evropy. Zájem by mezi evropskými zákazníky jistě byl, protože poptávka po dlouhém dojezdu je patrná i u nižších modelů, nejen u dražších verzí. Kdy se tak ale stane, zůstává zatím otevřené.
Zdroje:
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.