Hyundai chystá elektromobil, který může pohřbít levnou Teslu Model 3

Pavel Škopek
Hyundai Ioniq 6 | foto: Hyundai
Hyundai Ioniq 6 | foto: Hyundai

Nový Hyundai Ioniq 3 chce zatlačit Teslu. Dojezd přes 400 km, špičková výbava a atraktivní cena z něj dělají silného konkurenta.

Ioniq 3 má mířit na střed trhu

Tam, kde dnes dominuje Tesla Model 3, se brzy objeví nový soupeř. Hyundai chystá kompaktní elektromobil s výbavou z vyšší třídy a cenou, která má ambici výrazně zatlačit konkurenci. Model Ioniq 3 má vyplnit prostor mezi menším Insterem a větší Konou, ale technikou se přibližuje prémiovějším sourozencům. Veřejnosti se poprvé představí v září na autosalonu v Mnichově a výroba začne už začátkem příštího roku.

Novinka bude postavena na platformě E-GMP, nabídne pohon předních kol a dvě varianty baterie o kapacitě 58,3 a 81,4 kWh. Dojezd podle WLTP se má pohybovat v rozmezí 418 až kilometrů, zrychlení na stovku bude pod osm sekund. Místo rychlejší, ale dražší 800V architektury dostane vůz 400V systém, podobně jako to udělala sesterská Kia u modelu EV3. Hyundai tak zvolilo úspornější řešení s důrazem na dostupnost.

Hyundai, stejně jako řada dalších výrobců, sází na koncept softwarově definovaných vozů. Ioniq 3 poběží na vlastním operačním systému Pleos, který umožní stahování a aktivaci nových funkcí i po koupi vozu. Řidiči si budou moci připlatit za dodatečné výbavy podobně jako za mobilní aplikace. Nechybí podpora Apple CarPlay Ultra, variabilní digitální rozhraní ani nové zvukové efekty elektromotoru.

Nové tradičnější ovládání multifunkčního volantu u Ioniq 5 | foto: Hyundai
Nové tradičnější ovládání multifunkčního volantu u Ioniq 5 | foto: Hyundai

Cenový tlak na Teslu sílí

Cena by se měla držet pod hranicí 35 tisíc dolarů (739 tisíc korun), což je výrazně méně než u Tesly Model 3. Hyundai plánuje výrobu modelu Ioniq 3 v Turecku, aby omezil náklady na dopravu a dovozní cla. Už nyní tvoří drtivou většinu prodejů značky v Evropě vozy vyrobené v jejích závodech v Turecku a Česku. Ioniq 3 má tento podíl opět zvýšit a posílit pozici značky jako regionálního hráče.

Značka si zároveň upevňuje pozici mezi elektrickými auty. Evropský šéf Hyundai Xavier Martinet pro server TopGear uvedl, že v průzkumech povědomí o značce je Ioniq už druhou nejznámější EV značkou v Evropě hned za Teslou. Hyundai v posledních letech zvýšil průměrnou prodejní cenu svých vozů díky modelům Ioniq 5, 6 a 9. Nyní ale plánuje posílit zastoupení i v levnějších segmentech. Ioniq 3 má spolu s menším Insterem zajistit pokrytí celého trhu s elektromobily, a to bez kompromisů na technické úrovni.

Vedle elektromobilů zůstává Hyundai aktivní i v oblasti spalovacích a hybridních modelů. Do budoucna ale počítá s rozšířením nabídky o elektromobily s prodlouženým dojezdem, kde spalovací motor funguje jako generátor. Ioniq 3 je klíčovým krokem v postupné proměně celé produktové strategie značky.

Zdroj: TopGear


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články