Ferrari neskončí se spalovacími motory. Elektromobily mají oživit nabídku

Pavel Škopek
Ferrari F80 | foto: Ferrari
Ferrari F80 | foto: Ferrari

Ferrari potvrdilo, že spalovací motory zůstanou. Do roku 2030 budou tvořit 40 % nabídky po boku hybridů a elektromobilů.

Ferrari se spalovacím srdcem nekončí

Čistá elektřina? Ano. Ale bez vůně benzínu to v Maranellu zatím nepůjde. Ferrari na svém Dni kapitálových trhů 2025 potvrdilo, že ikony s motory V6, V8 a V12 zůstanou součástí nabídky i v době, kdy se svět žene za elektromobilitou. Nový plán do roku 2030 staví na rovnováze mezi tradicí a inovací.

Podle aktuální strategie bude nabídka v roce 2030 rozdělena rovnoměrně mezi spalovací (40 %) a hybridní modely (40 %), zatímco čisté elektromobily zaujmou zbylých 20 %. První elektrický model Ferrari, nazvaný Elettrica, dorazí na trh v roce 2026 a rozšíří paletu vozů, nikoli ji přepíše. Firma zároveň nadále investuje do vývoje spalovacích motorů s důrazem na výkon a kompatibilitu se syntetickými palivy.

Úcta k tradici a tomu, co Ferrari dělám v očích fanoušků tím, čím je. Tradiční modely jako Ferrari F430 z roku 2007 nebo elegantní California z roku 2014 zůstávají příklady toho, proč mají atmosférické i přeplňované motory stále co říct i dnes. I takové rarity jako Ferrari 212 Inter z roku 1952, připomínají, že spalovací motory nejsou jen technologií, ale i součástí DNA značky. Ferrari tento odkaz chrání rozšířenou personalizací, nízkým objemem výroby a důrazem na řemeslné zpracování.

Ferrari SF90 Stradale na závodním okruhu | foto: Ferrari
Ferrari SF90 Stradale na závodním okruhu | foto: Ferrari

Kombinace emocí a efektivity

Ferrari označuje svůj přístup jako technologickou neutralitu. Neupřednostňuje žádný typ pohonu, ale propojuje je v souladu s charakterem jednotlivých modelů. CEO Benedetto Vigna to shrnul slovy, že Ferrari stojí „na křižovatce dědictví, technologie a závodění“ a že vize zakladatele značky nadále určuje směr i ambice pro příští dekádu.

Výhody takového přístupu jsou zřejmé. Ferrari si udržuje flexibilitu a kontrolu nad vývojem, zatímco konkurence často přechází výhradně na bateriové elektromobily. Mezi hlavní výhody patří i omezená produkce a loajální zákaznická základna, což značce umožňuje manévrovat mimo hlavní regulační tlak.

Strategie Ferrari tak potvrzuje, že výkon a emoce nejsou v rozporu s moderní technologií. Elektromobily budou součástí budoucnosti značky, ale ne na úkor spalovacích motorů. V Maranellu tak zůstane slyšet burácení dvanáctiválců i v dalších letech.

Zdroj: Ferrari, Autoblog


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články