Stovka za 3,9 sekundy a dojezd 320 km. První elektromobil Tesla byl revoluční

  • První elektromobil Tesla byl přelomový
  • Šlo o sportovní vůz, který změnil pohled na elektromobilitu
  • Tesla Roadster měl dojezd přes 320 km a odstartoval historii značky Tesla
První generace Tesly Roadster

První generace Tesly Roadster | foto: Tesla

Když americká společnost Tesla v roce 2008 představila svůj první elektromobil Tesla Roadster, vyvolalo to v automobilovém průmyslu revoluci. Elektromobily nebyly ničím novým, ale až s příchodem Roadsteru získaly seriózní pozornost a uznání. Tesla Roadster se stal prvním sériově vyráběným modelem, který dokázal nabídnout dojezd přes 320 kilometrů na jedno nabití, což bylo v té době neslýchané.

První Tesla přinesla řadu inovací

Jednou z největších inovací Tesla Roadsteru byla lithium-iontová baterie, která nabízela mnohem vyšší kapacitu než dosavadní olověné nebo nikl-kadmiové baterie používané v ostatních elektromobilech. Baterie vozu měla kapacitu 53 kWh a byla schopna dodat vozu dostatek energie pro zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. To bylo něco, co v té době nedokázal žádný jiný elektromobil.

Další významnou vlastností byla konstrukce. Tesla využila podvozek známého britského sportovního vozu Lotus Elise, která zaručovala lehkou a aerodynamickou karoserii. Kombinace pokročilé bateriové technologie a sportovního designu přinesla vynikající jízdní vlastnosti, které oslovily automobilové nadšence i ekology.

Pohled na zadní část Tesly Roadster

Pohled na zadní část Tesly Roadster z roku 2008 | foto: Tesla


Čtěte také: Obáváte se degradace baterie? Tesla se pochlubila skvělými výsledky!


Tesla Roadster nebyl pro každého

Navzdory pokročilým funkcím měla Tesla Roadster několik nedostatků. Jedním byla vysoká pořizovací cena. V době uvedení na trh se cena vozu pohybovala okolo 109 000 dolarů, což jej činilo dostupným pouze pro úzký okruh zákazníků. Dalším problémem byla omezená infrastruktura nabíjecích stanic. I když Tesla intenzivně pracovala na rozšiřování vlastní sítě nabíjecích stanic, v prvních letech byla dostupnost nabíjecích míst omezená, což  komplikovalo delší cesty. Také interiér byl poměrně spartánský ve srovnání s luxusními vozy stejné cenové kategorie. Mnozí zákazníci očekávali za tak vysokou cenu více pohodlí a lepší výbavu.

Cena Tesla Roadsteru byla výrazně vyšší než u většiny ostatních elektromobilů na trhu. Například Nissan Leaf, který byl uveden na trh v roce 2010, stál přibližně 30 000 dolarů a nabízel dojezd 160 kilometrů. Tesla Roadster byl zaměřen na jinou cílovou skupinu – šlo o sportovní vůz pro movité zákazníky, kteří byli ochotni zaplatit prémiovou cenu za vysoký výkon a dlouhý dojezd.

Elon Musk a originální Tesla Roadster

Elon Musk a originální Tesla Roadster z roku 2008

Průkopník elektrické mobility

V kontextu s konkurenčními vozy se Tesla Roadster osvědčil jako průkopník. Jeho úspěch pomohl změnit vnímání elektromobilů jako pomalých a nepraktických vozidel. Ukázal, že elektromobily mohou být rychlé, zábavné na řízení a zároveň ekologické.

Tesla Roadster se stal milníkem v historii automobilového průmyslu. Přinesl revoluční technologie, které inspirovaly další automobilky k vývoji vlastních elektromobilů. I když měl své nedostatky, jeho přínos byl nezpochybnitelný. Díky němu se Tesla etablovala jako lídr v oblasti elektromobility a položila základy pro budoucí úspěchy v podobě modelů S, 3, X a Y. Roadster ukázal světu, že elektromobily mohou nejenom konkurovat tradičním vozům, ale také je v mnoha ohledech předčit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Stovka za 3,9 sekundy a dojezd 320 km. První elektromobil Tesla byl revoluční

  • První elektromobil Tesla byl přelomový
  • Šlo o sportovní vůz, který změnil pohled na elektromobilitu
  • Tesla Roadster měl dojezd přes 320 km a odstartoval historii značky Tesla
První generace Tesly Roadster

První generace Tesly Roadster | foto: Tesla

Když americká společnost Tesla v roce 2008 představila svůj první elektromobil Tesla Roadster, vyvolalo to v automobilovém průmyslu revoluci. Elektromobily nebyly ničím novým, ale až s příchodem Roadsteru získaly seriózní pozornost a uznání. Tesla Roadster se stal prvním sériově vyráběným modelem, který dokázal nabídnout dojezd přes 320 kilometrů na jedno nabití, což bylo v té době neslýchané.

První Tesla přinesla řadu inovací

Jednou z největších inovací Tesla Roadsteru byla lithium-iontová baterie, která nabízela mnohem vyšší kapacitu než dosavadní olověné nebo nikl-kadmiové baterie používané v ostatních elektromobilech. Baterie vozu měla kapacitu 53 kWh a byla schopna dodat vozu dostatek energie pro zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. To bylo něco, co v té době nedokázal žádný jiný elektromobil.

Další významnou vlastností byla konstrukce. Tesla využila podvozek známého britského sportovního vozu Lotus Elise, která zaručovala lehkou a aerodynamickou karoserii. Kombinace pokročilé bateriové technologie a sportovního designu přinesla vynikající jízdní vlastnosti, které oslovily automobilové nadšence i ekology.

Pohled na zadní část Tesly Roadster

Pohled na zadní část Tesly Roadster z roku 2008 | foto: Tesla


Čtěte také: Obáváte se degradace baterie? Tesla se pochlubila skvělými výsledky!


Tesla Roadster nebyl pro každého

Navzdory pokročilým funkcím měla Tesla Roadster několik nedostatků. Jedním byla vysoká pořizovací cena. V době uvedení na trh se cena vozu pohybovala okolo 109 000 dolarů, což jej činilo dostupným pouze pro úzký okruh zákazníků. Dalším problémem byla omezená infrastruktura nabíjecích stanic. I když Tesla intenzivně pracovala na rozšiřování vlastní sítě nabíjecích stanic, v prvních letech byla dostupnost nabíjecích míst omezená, což  komplikovalo delší cesty. Také interiér byl poměrně spartánský ve srovnání s luxusními vozy stejné cenové kategorie. Mnozí zákazníci očekávali za tak vysokou cenu více pohodlí a lepší výbavu.

Cena Tesla Roadsteru byla výrazně vyšší než u většiny ostatních elektromobilů na trhu. Například Nissan Leaf, který byl uveden na trh v roce 2010, stál přibližně 30 000 dolarů a nabízel dojezd 160 kilometrů. Tesla Roadster byl zaměřen na jinou cílovou skupinu – šlo o sportovní vůz pro movité zákazníky, kteří byli ochotni zaplatit prémiovou cenu za vysoký výkon a dlouhý dojezd.

Elon Musk a originální Tesla Roadster

Elon Musk a originální Tesla Roadster z roku 2008

Průkopník elektrické mobility

V kontextu s konkurenčními vozy se Tesla Roadster osvědčil jako průkopník. Jeho úspěch pomohl změnit vnímání elektromobilů jako pomalých a nepraktických vozidel. Ukázal, že elektromobily mohou být rychlé, zábavné na řízení a zároveň ekologické.

Tesla Roadster se stal milníkem v historii automobilového průmyslu. Přinesl revoluční technologie, které inspirovaly další automobilky k vývoji vlastních elektromobilů. I když měl své nedostatky, jeho přínos byl nezpochybnitelný. Díky němu se Tesla etablovala jako lídr v oblasti elektromobility a položila základy pro budoucí úspěchy v podobě modelů S, 3, X a Y. Roadster ukázal světu, že elektromobily mohou nejenom konkurovat tradičním vozům, ale také je v mnoha ohledech předčit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."