Tohle nové auto může být v Česku hit. Pochází z Evropy a nestojí ani 400 tisíc

Pavel Škopek
Renault Clio (2025) | Zdroj: Renault
Renault Clio (2025) | Zdroj: Renault

Nový Renault Clio láká nízkou cenou i výbavou vyšších tříd. Začíná na 399 tisících a má bohatou výbavu technologií.

Nové ceny přitahují pozornost

Malé auto, které působí jako hráč z vyšší ligy. Takový efekt má nový Renault Clio šesté generace, které bylo představeno teprve v září. Působí svěžím sebevědomím a jeho design si říká o druhý pohled. V segmentu, který se dlouho držel při zemi, najednou přichází auto s odvážnějším gestem. Zveřejněný český ceník naznačuje, že to může být hit.

Důvod zájmu je jasný. Základní verze Evolution s úsporným tříválcem TCe 115 s objemem 1,2 litru, výkonem 115 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou vychází včetně bonusů Premium a Eco na částku 399 000 korun. Za tyto peníze nabídne vůz full LED světlomety, hlavové airbagy pro obě řady sedadel, manuální klimatizaci, sedmipalcový digitální přístrojový štít sedm palců a centrální 10,1“ obrazovka. Nechybí zadní parkovací senzory ani vyhřívaná zrcátka.

Už tato výbava není vyloženě chudá. Vyšší výbava Techno se stejnou motorizací však za příplatek 65 tisíc korun už nabídne lité 16“ disky místo ocelových a řadu užitečných vylepšení, jako dešťový a světelný senzor, vnitřní LED osvětlení, infotainment vybavený službami od Googlu, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, hands-free kartu nebo recyklované látkové čalounění s červeným prošíváním.

Renault Clio (2025), interiér | Zdroj: Renault
Renault Clio (2025), interiér | Zdroj: Renault

Hybrid až od prostřední výbavy

Zájemci o automatickou převodovku a ekologickou jízdu mohou od verze Techno sáhnout po full hybridu E-Tech 160 s výkonem 116 kW (160 k) a kombinovanou spotřebou 4 l/100 km. Renault u něj slibuje až o 40 % nižší spotřebu ve městech, kde má až 80 % času jet pouze na elektřinu. Současně nejde o plug-in hybrid a baterie se dobíjí rekuperací. S výbavou Techno vychází s bonusy na 584 tisíc korun.

Ještě o 50 tisíc korun víc stojí vrcholová verze Esprit Alpine, která je k dispozici pouze jako full hybrid E-Tech 160. Přidává 18“ disky kol z lehkých slitin a dále například systém pro bezpečné opuštění vozidla, aktivní nouzové brzdění při couvání, sedadlo řidiče nastavitelné v 6 směrech, sedadlo spolujezdce nastavitelné ve 4 směrech nebo indukční nabíječku pro smartphone.

V kategorii malých hatchbacků se tak objevuje model s výbavou, která dosud patřila spíše vyšším třídám. Renault Clio je díky tomu zajímavým kandidátem pro zákazníky, kteří řeší cenu, ale chtějí moderní technologie. Objednávky nové generace Clia již byly spuštěny a první kusy se dostanou k českým zákazníkům na začátku příštího roku.

Zdroj: Renault


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články