Test Porsche Taycan – Elektromobil, na který je potřeba zbrojní průkaz
- Otestovali jsme jeden z nejrychlejších sériově vyráběných elektromobilů současnosti
- Porsche Taycan vyniká ve svém zpracování, výkonu a nebojácností
- Jeho slabší stránka je zvláštně navržený infotainment

Okamžitě po usednutí za volant se v nás začínají zvedat emoce, které jen tak nějaké auto nedá. Stiskem tlačítka startujeme bestii, páčkou řadíme jízdní režim a vyrážíme vstříc prosluněnému dni na klikatých okreskách v okolí Karlštejna. Krásné počasí nám přímo nahrává na to, abychom otestovali, kde jsou zhruba limity a jestli se náhodou nedostaneme do klubu „furt bokem“. Tady ovšem hned ze začátku musíme zklamat, protože limity tohoto auta prostě na běžných cestách rozhodně nenajdete. S tím počítejte. Ach, my ale byli naivní.
Sportovní režim je čirá radost
Správné vyblbnutí začíná v režimu Sport Plus, kdy se auto na cestě nádherně přikrčí a hlásí bojovou náladu. Z reproduktorů se začne linout dunivý zvuk futuristického čehosi, co si ve své fantazii můžete představovat jako naštvané chrčení urychlovače částic. Možná přesně takhle zní? Nevíme. My jen víme, že každé zrychlení je ve spojení se zátahem a zvukem naprosto návykové a chcete na to šlapat kdykoliv a kdekoliv. Až tak skvělý pocit to je.

Šílený výkon a nadpozemské zatáčky
Velkým překvapením bylo chování v zatáčkách. Za celou dobu fungování našeho magazínu jsme nenarazili na vůz, který by hlásil tak perfektní ovladatelnost v ostrých zatáčkách a zároveň dával tak krásnou zpětnou vazbu na vozovku skrze volant. Jde vidět, že tohle je zkrátka a dobře řidičský vůz, který vytvářel tým stojící za těmi nejlepšími závodními stroji na světě. Pokud chcete elektriku pro vyblbnutí, tak momentálně neexistuje lepší možnost.
Spoustu lidí pak bude určitě zajímat zrychlení, kterým se Taycan odlišuje od ostatních řadových elektromobilů. V našem případě jsme řídili vůz s elektromotory o kombinovaném výkonu 500 kW, přičemž maximální točivý moment dosahoval hodnoty 850 Nm. Mamutí výkon byl pak přenášen za pomoci pohonu všech kol, protože zadokolka by zůstala jednoduše na místě. Díky této kombinaci dokázal Taycan vyrazit z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. A jaký je to pocit? Asi jako by vám někdo tlačil na žaludek a přitom se vám hrnula všechna krev do tváře a očí. Říkáte, že je to nesmysl? To jsme si mysleli při přebírání klíčků taky.

Pár slov na závěr
Tímto shrnutím prozatím uzavíráme kapitolu nového Taycanu, který si zcela právoplatně zaslouží místo v naši hypotetické elektrické garáži. Jde o skvělou ukázku moderních technologií a toho, jak moc vývoj elektromobilů během posledních pár let posílil. Za nás bychom si dokázali představit nějaký dlouhodobější test, ale vlastnictví nás neláká.
Jeho sportovní nátura jde cítit na kilometry daleko, čímž si ve chvilkové nepozornosti koledujete o pořádný malér. Perfektně odhlučněná kabina řidiče vám nedává najevo rychlost, se kterou se Porsche valí a jistě se vám stane, že místo předpisové rychlosti valíte i více jak 150 km/h. Automobilka tímto nasadila laťku pořádně vysoko, a byť přijdou silnější elektromobily, tak rozhodně nebudou tak zábavné jako pan Taycan osobně.
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.