V roce 2022 dorazí 30 nových elektromobilů. Budou některé z nich levné?

Petr Bergmann
  • V Německu se letos představí desítky nových elektromobilů
  • Řadu z nich uvidíme i na našich silnicích
  • Na cenově přijatelný elektromobil si musíme opět počkat

Zdá se, že rok 2022 bude ve znamení elektrických SUV. Důvodem je to, že výrobci se zřetelně soustředí na léta vzkvétající segment této platformy. Je to pochopitelné, protože právě kombinace SUV a elektrického pohonu umožňuje automobilkám dosáhnout nejvyšších marží. Z této zprávy můžeme bohužel odvodit také to, že většina nových elektrických vozidel nebude levná.

Blíží se řada nových elektrovozů

Skvělými příklady automobilů, které v novém roce posunou cenu, výkon i luxus elektromobilů o stupínek výše, jsou SUV Mercedes EQS a BMW iX M60. Na trh ale přijdou také zcela noví hráči. Například ušlechtilá odnož Hyundai Motor Group, Genesis, bude v roce 2022 debutovat s elektrickými vozidly, které mají značný potenciál pro prodejní úspěchy.

Zdá se, že z pohledu elektromobility může být rok 2022 také rokem japonským. I když s tématem čisté elektromobility měly velké japonské značky problémy, nyní přichází premiéra. Není překvapením, že se opět jedná o nové modely kategorie SUV. Příkladem mohou být Nissan Ariya, Subaru Solterra, Toyota bZ4X. To, že je v tomto segmentu o co bojovat, dokazuje velice úspěšná Škoda Enyaq, která zůstane aktuální i v novém roce, kdy přijdou její další varianty.

Opel Rocks-e nabíjení elektromobilu
Opel Rocks-e nabíjení elektromobilu

Čtěte také: Tohle je 5 nejočekávanějších elektromobilů roku 2022


Co si koupí běžný motorista?

I přes nabídku krásných, velkých a většinou drahých nových elektromobilů zůstává výběr pro uživatele se základními automobilovými potřebami problematický. Cenově dostupná malá a kompaktní auta nejsou v dohledu ani v roce 2022 a to mluvíme i o modelech z rodinného segmentu jako je například Peugeot Rifter, který se v únoru představí v elektrické verzi a bude atakovat hranici 40 000 EUR (zhruba jeden milion korun).

I pro mnohem bohatší německé řidiče, kteří mohou využívat vysokou úroveň státních dotací, jsou ceny podle německých kolegů ze serveru Auto-motor-und-sport velmi vysoké.

Jedinou výjimku k výše uvedené VIP společnosti elektromobilů je auto, které ve skutečnosti ani nechce být autem. Opel Rocks-E má již od ledna začít vozit mladé lidi a také pragmatiky s mladým myšlením mírným tempem z místa A do místa B.

Elektrický minimalista, určený především do měst, zažívá vysoký zájem zákazníků a u prodejců se údajně hromadí požadavky na testovací jízdy. Pro toho, kdo bude mít zájem o jiné dostupné elektrické vozy v malých a kompaktních segmentech, bude stále platit heslo: prosím čekejte.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články