Peugeot e-Rifter 2021 – cena, dojezd a specifikace rodinné elektrické dodávky

Roman Macháč
  • Nový Peugeot e-Rifter 2021 přichází s čistě elektrickým pohonem
  • Na výběr bude hned ve dvou provedeních – standardní a prodloužená verze
  • Elektrická dodávka bude skvělá volba pro rodiny, které hledí na životní prostředí
Nový elektromobil Peugeot e-Rifter
Nový elektromobil Peugeot e-Rifter

Automobilka Peugeot se rozhodně nebojí elektrifikace a hrdě v ní pokračuje. Nový Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady s čistě elektrickým pohonem. Jeho doménou bude zcela určitě praktičnost, zajímavý design a opomínat nesmíme ani pěkné specifikace. Novinka si zároveň ponechala všechny přednosti verze se spalovacím motorem, a tak se zákazníci nemusí bát, že s přechodem na elektřinu o něco přijdou.

Peugeot e-Rifter je postaven na modulární platformě EMP2, což znamená, že toto stále není naprosto čistokrevný elektromobil. Platforma je totiž schopna pojmout jak čistě elektrické hnací ústrojí, tak zároveň spalovací motory. Když už jsme u motorů, pojďme si něco říct i o tom, který najdeme v novince. Elektromotor je velmi podobný tomu, který najdeme u firemních Peugeotů e-Partner s tím, že v obou případech došlo k úpravě reduktoru, aby podával lepší výkony při vyšším zatížení.

Peugeot e-Rifter, boční pohled
Peugeot e-Rifter, boční pohled

Peugeot e-Rifter má výkonu na rozdávání

V obou provedeních (standardní a prodloužený) nabídne Peugeot e-Rifter elektromotor o výkonu 100 kW. Jde o takovou zlatou střední cestu, která neurazí ani nenadchne. Pro většinu případů však bude naprosto dostatečný. Perličkou je pak nastavení různých režimů jízdy tak, abyste co nejlépe optimalizovali spotřebu energie. S tím jde pak ruku v ruce i přiškrcení výkonu.

  • Režim Eco – Omezení výkonu na 60 kW a točivý moment 190 Nm. Slouží převážně pro klidnou jízdu a maximální dojezd.
  • Režim Normal – Omezení výkonu na 80 kW s točivým momentem 210 Nm. Jde o zlatou střední cestu pro běžnou jízdu.
  • Režim Power – S tímto režimem dostane e-Rifter maximální výkon 100 kW společně s točivým momentem 260 Nm. Ideální pro jízdu s vyšším zatížením.

Výrobce pak rozvádí do detailu schopnosti vozu v režimu Power, tedy s odemknutým maximálním výkonem. Jak už jste asi mohli pochopit, tak Peugeot e-Rifter neslouží na žádné závodění, čemuž odpovídají i čísla. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 11,2 sekundy s maximální možnou rychlostí 130 km/h. Pro obě délkové verze pak platí stejná baterie i dojezd.

Peugeot e-Rifter, interiér
Peugeot e-Rifter, interiér

50kWh baterie a až 280km dojezd

Ve všech verzích je k dispozici Li-Ion baterie o kapacitě 50 kWh, díky které dokáže Peugeot e-Rifter ujet vzdálenost až 280 kilometrů dle normy WLTP. Automobilce se podařilo z baterie vyždímat maximum díky tepelné regulaci baterie, která je spojená s chladícím okruhem kabiny. Umožňuje tak nejen rychlé dobíjení, ale také optimalizovaný dojezd a teoreticky vyšší životnost.

K dispozici jsou pak dva typy palubních nabíječek. Standardní je jednofázová nabíječka 7,4 kW a pokud si budete přát nabíjet rychleji, tak si musíte připlatit. K dispozici je totiž také nabíjení skrze třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW. Krom toho můžete využít i veřejné dobíjecí stanice o výkonu až 100 kW, díky kterým dosáhnete nabití na 80 % za 30 minut.

Plusové body si u nás nový Peugeot e-Rifter získává rovnou dvěma režimy rekuperace. První je označen jako „mírný“, který je velmi podobný, jako když brzdíte spalovacím motorem. Druhý a silnější druh rekuperace se označuje jako „vyšší“, který je už mnohem více podobný elektromobilům a brzdí podstatně více. Pro jeho aktivaci stačí zvolit písmeno B na voliči převodovky.

Peugeot e-Rifter, nabíjení
Peugeot e-Rifter, nabíjení

Cena a dostupnost

Nový elektrický Peugeot e-Rifter se začne prodávat na evropském trhu ve druhé polovině roku 2021. Cenu zatím bohužel automobilka neprozradila, a tak můžeme finální cenovku pouze odhadovat. Pravděpodobně se bude jednat o výhodný nákup pro rodiny, které najezdí slušnou porci kilometrů a také dbají na udržitelnou dopravu budoucnosti. Výroba vozu bude probíhat ve Španělsku ve městě Vigo.

Peugeot e-Rifter 2021: specifikace

Konstrukcedodávka, rozměry: délka ? cm (standardní)/? cm (prodloužená), hmotnost: ? kg
Pohonelektřina, pohon předních kol
Výkonaž 100 kW/260 Nm
BaterieLi-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh)
Nabíjenírychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes
Spotřeba a dojezdkombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 280 km (WLTP)
Výbava a technologietažná kapacita až 750 kg
Cena a dostupnostod ? Kč, druhá polovina roku 2021
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články