Není to první elektromobil značky Mercedes, ale jde o podle nás přelomový model, o kterém se bude ještě roky mluvit. Německý výrobce těch nejluxusnějších aut se do toho konečně pořádně opřel a vyrobil plně elektrický sedan, který má být naprosto dokonalý. Povedlo se? Za nás téměř ano!
Mercedes EQS startuje novou éru, jejímž vyvrcholením má být v roce 2039 uhlíkově neutrální kompletně celá flotila nových vozů. V roce 2030 má být polovina nově prodaných Mercedesů plně elektrických nebo alespoň plug-in hybridních, tedy budoucnost Mercedesu má být v elektřině. Asi jako teď tvrdí téměř každá automobilka, protože je to prostě moderní a navíc bez splnění emisních limitů to prostě ani jinak nepůjde.
Nové EQS od automobilky Mercedes-Benz je maximálně prémiový sedan, který jde po krku Modelu S od Tesly, ale nejen pokud jde o výkon, dojezd, či autopilota, ale především pak neskutečně luxusní a propracovaný interiér. Písmeno S v názvu odkazuje na prémiovou třídu S-Class, ovšem novinka je postavena na čistě elektrické platformě využívající 400V architekturu. Baterky o kapacitě až 107,8 kW slibující dojezd až 770 kilometrů najdeme v podlaze.
Po stránce technologií, designu, funkcionality a konektivity jde podle slov zástupců Mercedesu o přelomový produkt. Za nás je naprosto klíčový rekordně nízký aerodynamický odpor pouhých 0,20 – žádné jiné sériově vyráběné auto na světě nemá lepší výsledek – díky kterému pak máte nejen nižší spotřebu a delší dojezd, ale také nižší hlučnost v kabině. Právě takové věci mají dělat rozdíl nejen oproti Teslám, ale i Audi či BMW. Nový Mercedes EQS je zkrátka mistrovským dílem německých inženýrů.
Mercedes EQS přichází ve dvou variantách s tím, že v budoucnu má dorazit ještě třetí, která bude mít brutální výkon 560 kW. Ta aktuálně nejvyšší se jmenuje EQS 580 4MATIC a disponuje pohonem všech kol s výkonem až 385 kW/855 Nm, díky čemuž zrychlí z nuly na stovku za 4,3 sekundy a má maximálku elektronicky omezenou na 210 km/hod. Baterie s využitelnou kapacitou 107,8 kWh slibuje dojezd až 770 kilometrů na jedno nabití, dle normy WLTP. Díky tomu například zvládnete dojet s elektromobilem z Mnichova až do Berlína nebo z Osla do Stockholmu bez jediné zastávky.
Základní verze EQS 450+ se může pochlubit výkonem až 245 kW/568 Nm a pohonem zadních kol, přičemž na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a maximálka zůstává stejná, tedy až 210 km/hod. Využitelná kapacita baterie činí 90 kWh, ovšem dojezd dle WLTP v tuto chvíli neznáme. Všechny nabízené varianty budou mít delší záruku na baterii, a sice 10 let či 250 000 km dle toho, co nastane dříve. Mercedes se dušuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, standardem je u modelu EQS tzv. vzdušný podvozek, který umožňuje měnit světlou výšku vozu o 10-25 mm. Díky tomu se budete v kabině se zvýšeným a odměkčeným podvozkem cítit jako v bavlnce, pokud dojde na nějaké ty nerovnosti, nebo naopak při jízdě po krásně rovné dálnici získáte snížením podvozku lepší jízdní vlastnosti. A jedna zajímavost, elektromobil od Mercedesu zvládne naprosto dokonalou jednopedálovou jízdu, přičemž rekuperovat lze výkonem až 290 kW (!).
Čím se chce Mercedes odlišit od všech ostatních, je rozhodně interiér. Už dříve nám německá automobilka ukázala obří MBUX OLED displej (Mercedes-Benz User Experience), který je přes celou přední palubní desku a má neuvěřitelných 141 centimetrů na šířku (!). Skládá se z 12,3″ displeje pro řidiče, 17,7″ středové části a 12,3″ displeje pro spolujezdce. V základu však EQS přináší dvojici displejů, a sice 12,3″ digitální přístrojový panel a 12,8″ středový dotykový displej.
Špičkový elektromobil od Mercedesu vám bude říkat pane a jakmile se k němu přiblížíte na 1,5 metru, automaticky vám otevře dveře. Vy pak můžete otevírat na místě řidiče i ostatní dveře spolucestujícím. Aniž byste se museli jakkoliv namáhat, budete za gentlemana, akorát je to až v příplatkové výbavě. Samozřejmě nechybí dveřní kliky, které se samy zapustí během jízdy či po zamknutí vozu. Velikost zavazadlového prostoru je 610, resp. až 1770 litrů po sklopení zadních sedadel. Přední kufr, tzv. frunk, ovšem oproti Teslám schází a podle Mercedesu je to kvůli servisu, každopádně je to ale škoda.
Uvnitř se pak můžete identifikovat jednoduše pomocí biometrických údajů, ať už jde o čtečku otisků prstů či rozpoznávání obličeje. EQS je technologicky na úrovni, o čemž svědčí také například hlasový asistent, který prý rozumí běžné řeči v celkem 27 jazycích, dále je k dispozici nabušený audio systém Burmester složený z 15 reproduktorů o celkovém výkonu 710 W, či nechybí ani takové maličkosti, ovšem v prémiové třídě celkem zásadní, jako je nejmodernější a vysoce efektivní HEPA filtr, který dokáže ze vzduchu odfiltrovat například i bakterie a viry. Některé funkce pak Mercedes bude podobně jako Tesla vylepšovat přes OTA aktualizace.
Až 350 různých senzorů či umělá inteligence, to vše napovídá, že Mercedes to s odpovědí na technologicky nejpokročilejší automobily myslí opravdu vážně. Jeho pokročilý autopilot dokáže řídit zcela sám až do rychlosti 60 km/h, kdy vy se nebudete ani muset věnovat řízení a podle Mercedesu se můžete radši věnovat práci nebo zábavě. Funkce však bude kvůli legislativě k dispozici nejprve jen v Německu a nikde jinde. Zajímavě pak zní také schopnost autoparkingu, kdy EQS má být možné přes smartphone v ruce poslat zaparkovat, aniž by byl kdokoliv v autě. Něco podobného, jako funkce Summon od Tesly.
Čistokrevný elektromobil od Mercedesu se může pochlubit také bleskurychlým nabíjením, kdy díky výkonu až 200 kW můžete dobít až 300 km dojezdu za pouhých 15 minut na nabíječce. Za 31 minut pak máte nabito úplně, přičemž první rok nabíjení na rychlonabíječkách Ionity dává Mercedes zcela zdarma. V případě domácího nabíjení využijete u EQS standardně dodávanou palubní nabíječku o výkonu 11 kW, kdy nabíjení trvá 10 hodin. Za příplatek lze sehnat i výkonnější 22kW palubní nabíječku, která zkracuje dobu nabíjení na polovinu. Zajímavou funkci pak dostanou vozy v Japonsku, které budou osazeny nikoliv evropským CCS konektorem, ale konektorem CHAdeMO včetně možnosti obousměrného nabíjení, takže elektromobil pak poslouží jako powerbanka.
Pokud jde o cenu a dostupnost, tak Mercedes EQS rozhodně nebude levný elektromobil. Je to naopak vrchol nabídky a jeden z nejvybavenějších elektromobilů na světě, u kterého budete jen velmi stěží hledat nedostatky. Předpokládáme tedy, že by vůz mohl vyjít na nejméně 100 tisíc EUR a v případě vyšších variant bude šplhat ještě do vyšších cenových hladin. Dostupnost nám výrobce zatím ani nenaznačil, každopádně doufáme, že se dočkáme uvedení na trh v příštích měsících.
Konstrukce | sedan, rozměry: 5216 x 1926 x 1512 mm, hmotnost: 2480 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon zadních kol |
Výkon | výkon až 245 kW, točivý moment až 568 Nm |
Baterie | Li-Ion, ? kWh (využitelných 90 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 200 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 15,7-20,4 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až ? km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od ? Kč, ? 2021 |
Konstrukce | sedan, rozměry: 5216 x 1926 x 1512 mm, hmotnost: 2585 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | výkon až 385 kW, točivý moment až 855 Nm |
Baterie | Li-Ion, ? kWh (využitelných 107,8 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 200 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 17,4-21,8 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 770 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od ? Kč, ? 2021 |
Není to první elektromobil značky Mercedes, ale jde o podle nás přelomový model, o kterém se bude ještě roky mluvit. Německý výrobce těch nejluxusnějších aut se do toho konečně pořádně opřel a vyrobil plně elektrický sedan, který má být naprosto dokonalý. Povedlo se? Za nás téměř ano!
Mercedes EQS startuje novou éru, jejímž vyvrcholením má být v roce 2039 uhlíkově neutrální kompletně celá flotila nových vozů. V roce 2030 má být polovina nově prodaných Mercedesů plně elektrických nebo alespoň plug-in hybridních, tedy budoucnost Mercedesu má být v elektřině. Asi jako teď tvrdí téměř každá automobilka, protože je to prostě moderní a navíc bez splnění emisních limitů to prostě ani jinak nepůjde.
Nové EQS od automobilky Mercedes-Benz je maximálně prémiový sedan, který jde po krku Modelu S od Tesly, ale nejen pokud jde o výkon, dojezd, či autopilota, ale především pak neskutečně luxusní a propracovaný interiér. Písmeno S v názvu odkazuje na prémiovou třídu S-Class, ovšem novinka je postavena na čistě elektrické platformě využívající 400V architekturu. Baterky o kapacitě až 107,8 kW slibující dojezd až 770 kilometrů najdeme v podlaze.
Po stránce technologií, designu, funkcionality a konektivity jde podle slov zástupců Mercedesu o přelomový produkt. Za nás je naprosto klíčový rekordně nízký aerodynamický odpor pouhých 0,20 – žádné jiné sériově vyráběné auto na světě nemá lepší výsledek – díky kterému pak máte nejen nižší spotřebu a delší dojezd, ale také nižší hlučnost v kabině. Právě takové věci mají dělat rozdíl nejen oproti Teslám, ale i Audi či BMW. Nový Mercedes EQS je zkrátka mistrovským dílem německých inženýrů.
Mercedes EQS přichází ve dvou variantách s tím, že v budoucnu má dorazit ještě třetí, která bude mít brutální výkon 560 kW. Ta aktuálně nejvyšší se jmenuje EQS 580 4MATIC a disponuje pohonem všech kol s výkonem až 385 kW/855 Nm, díky čemuž zrychlí z nuly na stovku za 4,3 sekundy a má maximálku elektronicky omezenou na 210 km/hod. Baterie s využitelnou kapacitou 107,8 kWh slibuje dojezd až 770 kilometrů na jedno nabití, dle normy WLTP. Díky tomu například zvládnete dojet s elektromobilem z Mnichova až do Berlína nebo z Osla do Stockholmu bez jediné zastávky.
Základní verze EQS 450+ se může pochlubit výkonem až 245 kW/568 Nm a pohonem zadních kol, přičemž na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a maximálka zůstává stejná, tedy až 210 km/hod. Využitelná kapacita baterie činí 90 kWh, ovšem dojezd dle WLTP v tuto chvíli neznáme. Všechny nabízené varianty budou mít delší záruku na baterii, a sice 10 let či 250 000 km dle toho, co nastane dříve. Mercedes se dušuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, standardem je u modelu EQS tzv. vzdušný podvozek, který umožňuje měnit světlou výšku vozu o 10-25 mm. Díky tomu se budete v kabině se zvýšeným a odměkčeným podvozkem cítit jako v bavlnce, pokud dojde na nějaké ty nerovnosti, nebo naopak při jízdě po krásně rovné dálnici získáte snížením podvozku lepší jízdní vlastnosti. A jedna zajímavost, elektromobil od Mercedesu zvládne naprosto dokonalou jednopedálovou jízdu, přičemž rekuperovat lze výkonem až 290 kW (!).
Čím se chce Mercedes odlišit od všech ostatních, je rozhodně interiér. Už dříve nám německá automobilka ukázala obří MBUX OLED displej (Mercedes-Benz User Experience), který je přes celou přední palubní desku a má neuvěřitelných 141 centimetrů na šířku (!). Skládá se z 12,3″ displeje pro řidiče, 17,7″ středové části a 12,3″ displeje pro spolujezdce. V základu však EQS přináší dvojici displejů, a sice 12,3″ digitální přístrojový panel a 12,8″ středový dotykový displej.
Špičkový elektromobil od Mercedesu vám bude říkat pane a jakmile se k němu přiblížíte na 1,5 metru, automaticky vám otevře dveře. Vy pak můžete otevírat na místě řidiče i ostatní dveře spolucestujícím. Aniž byste se museli jakkoliv namáhat, budete za gentlemana, akorát je to až v příplatkové výbavě. Samozřejmě nechybí dveřní kliky, které se samy zapustí během jízdy či po zamknutí vozu. Velikost zavazadlového prostoru je 610, resp. až 1770 litrů po sklopení zadních sedadel. Přední kufr, tzv. frunk, ovšem oproti Teslám schází a podle Mercedesu je to kvůli servisu, každopádně je to ale škoda.
Uvnitř se pak můžete identifikovat jednoduše pomocí biometrických údajů, ať už jde o čtečku otisků prstů či rozpoznávání obličeje. EQS je technologicky na úrovni, o čemž svědčí také například hlasový asistent, který prý rozumí běžné řeči v celkem 27 jazycích, dále je k dispozici nabušený audio systém Burmester složený z 15 reproduktorů o celkovém výkonu 710 W, či nechybí ani takové maličkosti, ovšem v prémiové třídě celkem zásadní, jako je nejmodernější a vysoce efektivní HEPA filtr, který dokáže ze vzduchu odfiltrovat například i bakterie a viry. Některé funkce pak Mercedes bude podobně jako Tesla vylepšovat přes OTA aktualizace.
Až 350 různých senzorů či umělá inteligence, to vše napovídá, že Mercedes to s odpovědí na technologicky nejpokročilejší automobily myslí opravdu vážně. Jeho pokročilý autopilot dokáže řídit zcela sám až do rychlosti 60 km/h, kdy vy se nebudete ani muset věnovat řízení a podle Mercedesu se můžete radši věnovat práci nebo zábavě. Funkce však bude kvůli legislativě k dispozici nejprve jen v Německu a nikde jinde. Zajímavě pak zní také schopnost autoparkingu, kdy EQS má být možné přes smartphone v ruce poslat zaparkovat, aniž by byl kdokoliv v autě. Něco podobného, jako funkce Summon od Tesly.
Čistokrevný elektromobil od Mercedesu se může pochlubit také bleskurychlým nabíjením, kdy díky výkonu až 200 kW můžete dobít až 300 km dojezdu za pouhých 15 minut na nabíječce. Za 31 minut pak máte nabito úplně, přičemž první rok nabíjení na rychlonabíječkách Ionity dává Mercedes zcela zdarma. V případě domácího nabíjení využijete u EQS standardně dodávanou palubní nabíječku o výkonu 11 kW, kdy nabíjení trvá 10 hodin. Za příplatek lze sehnat i výkonnější 22kW palubní nabíječku, která zkracuje dobu nabíjení na polovinu. Zajímavou funkci pak dostanou vozy v Japonsku, které budou osazeny nikoliv evropským CCS konektorem, ale konektorem CHAdeMO včetně možnosti obousměrného nabíjení, takže elektromobil pak poslouží jako powerbanka.
Pokud jde o cenu a dostupnost, tak Mercedes EQS rozhodně nebude levný elektromobil. Je to naopak vrchol nabídky a jeden z nejvybavenějších elektromobilů na světě, u kterého budete jen velmi stěží hledat nedostatky. Předpokládáme tedy, že by vůz mohl vyjít na nejméně 100 tisíc EUR a v případě vyšších variant bude šplhat ještě do vyšších cenových hladin. Dostupnost nám výrobce zatím ani nenaznačil, každopádně doufáme, že se dočkáme uvedení na trh v příštích měsících.
Konstrukce | sedan, rozměry: 5216 x 1926 x 1512 mm, hmotnost: 2480 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon zadních kol |
Výkon | výkon až 245 kW, točivý moment až 568 Nm |
Baterie | Li-Ion, ? kWh (využitelných 90 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 200 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 15,7-20,4 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až ? km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od ? Kč, ? 2021 |
Konstrukce | sedan, rozměry: 5216 x 1926 x 1512 mm, hmotnost: 2585 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | výkon až 385 kW, točivý moment až 855 Nm |
Baterie | Li-Ion, ? kWh (využitelných 107,8 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 200 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 17,4-21,8 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: až 770 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od ? Kč, ? 2021 |