Automobilka BMW přišla se svou futuristickou studií nazvanou iNext již v roce 2018 a tehdy existovalo auto leda tak na papíře. Postupně jsme se však dozvídali zajímavé informace o tom, jaký bude nový vlajkový model z Bavorska – a že bude nejen plně elektrický, ale také maximálně inteligentní díky digitalizaci a nejnovějším technologiím, konektivitě (5G), či autonomnímu řízení. Tohle má být odpověď na otázku, čím budeme cestovat v budoucnosti.
„Monolitický design s jen několika jednoduchými, ale čistými liniemi má výrazný charakter a dodává vzhledu dojem značné síly. BMW iX vypadá robustně, ale současně čistě a elegantně.“ říká designový ředitel v BMW, Domagoj Dukec. Německá automobilka tvrdí, že model iX je předobrazem budoucích vozů značky BMW. A jak vidíme, ani v příštích letech nebudou chybět tzv. ledvinky, které u elektromobilu sice nemají příliš funkční roli, ale okamžitě udávají příslušnost k bavorskému rodu.
Čeho si ve dne v noci rozhodně všimnete, jsou poměrně tenké přední i zadní světlomety. BMW se zde pustilo do zcela nových vod, a tak měli designéři poměrně volné ruce. Krásné je celé tvarování vozu typu SUV, respektive tzv. SAV podle pojmenování německé stáje. Nezapomnělo se ani na takové detaily, jako jsou zapuštěné kliky, které snižují odpor vzduchu a tedy zlepšují celkovou aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu je díky tomu jen 0,25, tedy stejně jako u Tesly Model X, a jde o lepší výsledek než v případě Audi e-tron, Mercedes EQC, či Jaguar I-Pace.
BMW iX přichází v roce 2021 ve dvou nabízených variantách: xDrive40 a xDrive50. Rozdíly jsou samozřejmě v ceně, výkonu, dojezdu, či rychlosti nabíjení. Nicméně stále oficiálně neznáme všechny podrobné specifikace a automobilka tvrdí, že v případě výkonu, spotřeby a dojezdu jde zatím ještě o předběžné parametry, které vycházejí z aktuální fáze vývoje vozu.
Nové elektrické BMW se má začít sériově vyrábět ve druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům by mělo dorazit ke konci roku 2021. Základní varianta iX xDrive40 se bude prodávat za cenu od 2 067 000 Kč a nabídne výkon 240 kW, zrychlení na stovku za 6 sekund, dojezd 400 km, či rychlonabíjení výkonem až 150 kW, kdy pro představu během 10 minut dobijete až 90 kilometrů dojezdu a za méně než 40 minut máte nabitý vůz na 80 %.
Vyšší verze iX xDrive50 vyjde na nejméně 2 480 400 Kč, přičemž s příplatkovou výbavou se cena ještě o něco vyšplhá. Výkonnější provedení bude mít pohon všech kol s výkonem 370 kW, zrychlením na stovku pod 5 sekund, dojezd přes 600 km, či rychlonabíjení výkonem až 200 kW. Díky tomu během 10 minut dobijete až 120 kilometrů dojezdu a stejně jako u základní verze za méně než 40 minut dobijete elektromobil na 80 %.
BMW však nemá vlastní síť rychlonabíječek jako Tesla, musí se spoléhat na veřejné nabíječky třetích stran, respektive na provozovatele, kteří jsou zapojeni do programu BMW Charging. Aktuálně je jich kolem 150 tisíc po celém světě. Nabíjení nového elektromobilu BMW iX přes domácí či firemní wallbox lze výkonem maximálně 11 kW, tedy přes třífázovou palubní nabíječku, kdy vůz dobijete do plna za zhruba 11 hodin, takže prakticky přes noc.
Konstrukce | SUV, rozměry: 4950 x 2000 x 1700 mm, rozvor: 3000 mm, hmotnost: 2300 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol (?) |
Výkon | výkon až 240 kW, točivý moment až ? Nm |
Baterie | Li-Ion, 75 kWh (využitelných 70 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 150 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 20 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: 400 km (WLTP) |
Výbava a technologie | 12,3″ digitální přístrojový panel, 14,9″ dotykový displej, Head-up displej, 5G připojení, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 2 067 000 Kč, konec roku 2021 |
Konstrukce | SUV, rozměry: 4950 x 2000 x 1700 mm, rozvor: 3000 mm, hmotnost: 2300 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | výkon až 370 kW, točivý moment až ? Nm |
Baterie | Li-Ion, 110 kWh (využitelných 105 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 200 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 21 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: přes 600 km (WLTP) |
Výbava a technologie | 12,3″ digitální přístrojový panel, 14,9″ dotykový displej, Head-up displej, 5G připojení, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 2 480 400 Kč, konec roku 2021 |
Automobilka BMW přišla se svou futuristickou studií nazvanou iNext již v roce 2018 a tehdy existovalo auto leda tak na papíře. Postupně jsme se však dozvídali zajímavé informace o tom, jaký bude nový vlajkový model z Bavorska – a že bude nejen plně elektrický, ale také maximálně inteligentní díky digitalizaci a nejnovějším technologiím, konektivitě (5G), či autonomnímu řízení. Tohle má být odpověď na otázku, čím budeme cestovat v budoucnosti.
„Monolitický design s jen několika jednoduchými, ale čistými liniemi má výrazný charakter a dodává vzhledu dojem značné síly. BMW iX vypadá robustně, ale současně čistě a elegantně.“ říká designový ředitel v BMW, Domagoj Dukec. Německá automobilka tvrdí, že model iX je předobrazem budoucích vozů značky BMW. A jak vidíme, ani v příštích letech nebudou chybět tzv. ledvinky, které u elektromobilu sice nemají příliš funkční roli, ale okamžitě udávají příslušnost k bavorskému rodu.
Čeho si ve dne v noci rozhodně všimnete, jsou poměrně tenké přední i zadní světlomety. BMW se zde pustilo do zcela nových vod, a tak měli designéři poměrně volné ruce. Krásné je celé tvarování vozu typu SUV, respektive tzv. SAV podle pojmenování německé stáje. Nezapomnělo se ani na takové detaily, jako jsou zapuštěné kliky, které snižují odpor vzduchu a tedy zlepšují celkovou aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu je díky tomu jen 0,25, tedy stejně jako u Tesly Model X, a jde o lepší výsledek než v případě Audi e-tron, Mercedes EQC, či Jaguar I-Pace.
BMW iX přichází v roce 2021 ve dvou nabízených variantách: xDrive40 a xDrive50. Rozdíly jsou samozřejmě v ceně, výkonu, dojezdu, či rychlosti nabíjení. Nicméně stále oficiálně neznáme všechny podrobné specifikace a automobilka tvrdí, že v případě výkonu, spotřeby a dojezdu jde zatím ještě o předběžné parametry, které vycházejí z aktuální fáze vývoje vozu.
Nové elektrické BMW se má začít sériově vyrábět ve druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům by mělo dorazit ke konci roku 2021. Základní varianta iX xDrive40 se bude prodávat za cenu od 2 067 000 Kč a nabídne výkon 240 kW, zrychlení na stovku za 6 sekund, dojezd 400 km, či rychlonabíjení výkonem až 150 kW, kdy pro představu během 10 minut dobijete až 90 kilometrů dojezdu a za méně než 40 minut máte nabitý vůz na 80 %.
Vyšší verze iX xDrive50 vyjde na nejméně 2 480 400 Kč, přičemž s příplatkovou výbavou se cena ještě o něco vyšplhá. Výkonnější provedení bude mít pohon všech kol s výkonem 370 kW, zrychlením na stovku pod 5 sekund, dojezd přes 600 km, či rychlonabíjení výkonem až 200 kW. Díky tomu během 10 minut dobijete až 120 kilometrů dojezdu a stejně jako u základní verze za méně než 40 minut dobijete elektromobil na 80 %.
BMW však nemá vlastní síť rychlonabíječek jako Tesla, musí se spoléhat na veřejné nabíječky třetích stran, respektive na provozovatele, kteří jsou zapojeni do programu BMW Charging. Aktuálně je jich kolem 150 tisíc po celém světě. Nabíjení nového elektromobilu BMW iX přes domácí či firemní wallbox lze výkonem maximálně 11 kW, tedy přes třífázovou palubní nabíječku, kdy vůz dobijete do plna za zhruba 11 hodin, takže prakticky přes noc.
Konstrukce | SUV, rozměry: 4950 x 2000 x 1700 mm, rozvor: 3000 mm, hmotnost: 2300 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol (?) |
Výkon | výkon až 240 kW, točivý moment až ? Nm |
Baterie | Li-Ion, 75 kWh (využitelných 70 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 150 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 20 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: 400 km (WLTP) |
Výbava a technologie | 12,3″ digitální přístrojový panel, 14,9″ dotykový displej, Head-up displej, 5G připojení, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 2 067 000 Kč, konec roku 2021 |
Konstrukce | SUV, rozměry: 4950 x 2000 x 1700 mm, rozvor: 3000 mm, hmotnost: 2300 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | výkon až 370 kW, točivý moment až ? Nm |
Baterie | Li-Ion, 110 kWh (využitelných 105 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 200 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 21 kWh/100 km, dojezd na elektřinu: přes 600 km (WLTP) |
Výbava a technologie | 12,3″ digitální přístrojový panel, 14,9″ dotykový displej, Head-up displej, 5G připojení, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | od 2 480 400 Kč, konec roku 2021 |