BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

iNext od BMW je prý odpovědí na otázku „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ Studie, která by se měla v roce 2021 začít i sériově vyrábět, představuje supermoderní plně elektrické SUV, které přináší inovace v oblastech autonomní jízdy, konektivity, elektrického pohonu a služeb.

Předseda představenstva BMW Group, Harald Krüger, na výroční konferenci BMW AG v květnu 2018 popsal iNext slovy: „Projekt iNext bude naším stavebním kamenem pro budoucnost, z nějž bude celá naše společnost a všechny její značky profitovat.“

Když v roce 2007 přišel „project i“, z nějž se v roce 2013 vyvinulo plně elektrické BMW i3 a plug-in hybridní BMW i8, znamenalo to velký krok směrem do budoucnosti. Ne každá automobilka dokázala rychle reagovat na nastupující elektrifikaci vozů. To samé v novém, ale v mnohem větším měřítku, by měl nyní představovat zcela nový projekt iNext. Měl by být novým základním kamenem pro všechny nové vozy BMW, které dorazí v příštích letech. Uvidíme, které z jeho technologií se dostanou do ostatních vozů. A samozřejmě jsme také zvědavi na samotnou sériovou výrobu této nové vlajkové lodi.

Studie nového plně elektrického SUV od BMW vyjadřuje pokrok a inovace už při pohledu zvenčí. Zvětšená velikost a proporce dodávají BMW iNext autoritativní postoj. Velké, vzájemně spojené ledvinky tvořící masku chladiče, ikonická grafika bočního prosklení a modré akcenty v přední části, na bocích a na zádi jasně ukazují jednoznačně rozpoznatelný a moderní designérský styl německého BMW. Měděná barva mění směrem dozadu svůj odstín až k tmavě fialové, a tím vytváří působivou dynamickou eleganci i v situaci, kdy vůz stojí na místě.

Hlavním motorem prý bude, více než v minulosti, člověk, se všemi jeho emocemi a touhami. I když, nebo spíše naopak právě proto, že bude mít k dispozici všechny možné vychytávky pro vysoce automatizovanou jízdu a připojení pro získávání dalších benefitů.

Pokud jde o technické parametry, zatím zůstává BMW záhadné. O výkon zřejmě všech čtyř kol se postará elektromotor s vysokým točivým momentem. Jízda bude tichá, jako u všech elektromobilů. A dojezd zde můžeme odhadovat na takových klidně až 600 km v reálném provozu a na jedno nabití. Teoreticky se dá BMW iNext osadit bateriemi s kapacitou 80 až 100 kWh, nebo i více. Samozřejmostí bude bleskurychlé dobíjení, kdy postačí na další stovky kilometrů jen pár minut na nabíječce.

Projekt BMW iNext má značným způsobem ovlivňovat ostatní automobily z této stáje, a nejen ty plně elektrické. V roce 2025 bude BMW Group nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

iNext od BMW je prý odpovědí na otázku „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ Studie, která by se měla v roce 2021 začít i sériově vyrábět, představuje supermoderní plně elektrické SUV, které přináší inovace v oblastech autonomní jízdy, konektivity, elektrického pohonu a služeb.

Předseda představenstva BMW Group, Harald Krüger, na výroční konferenci BMW AG v květnu 2018 popsal iNext slovy: „Projekt iNext bude naším stavebním kamenem pro budoucnost, z nějž bude celá naše společnost a všechny její značky profitovat.“

Když v roce 2007 přišel „project i“, z nějž se v roce 2013 vyvinulo plně elektrické BMW i3 a plug-in hybridní BMW i8, znamenalo to velký krok směrem do budoucnosti. Ne každá automobilka dokázala rychle reagovat na nastupující elektrifikaci vozů. To samé v novém, ale v mnohem větším měřítku, by měl nyní představovat zcela nový projekt iNext. Měl by být novým základním kamenem pro všechny nové vozy BMW, které dorazí v příštích letech. Uvidíme, které z jeho technologií se dostanou do ostatních vozů. A samozřejmě jsme také zvědavi na samotnou sériovou výrobu této nové vlajkové lodi.

Studie nového plně elektrického SUV od BMW vyjadřuje pokrok a inovace už při pohledu zvenčí. Zvětšená velikost a proporce dodávají BMW iNext autoritativní postoj. Velké, vzájemně spojené ledvinky tvořící masku chladiče, ikonická grafika bočního prosklení a modré akcenty v přední části, na bocích a na zádi jasně ukazují jednoznačně rozpoznatelný a moderní designérský styl německého BMW. Měděná barva mění směrem dozadu svůj odstín až k tmavě fialové, a tím vytváří působivou dynamickou eleganci i v situaci, kdy vůz stojí na místě.

Hlavním motorem prý bude, více než v minulosti, člověk, se všemi jeho emocemi a touhami. I když, nebo spíše naopak právě proto, že bude mít k dispozici všechny možné vychytávky pro vysoce automatizovanou jízdu a připojení pro získávání dalších benefitů.

Pokud jde o technické parametry, zatím zůstává BMW záhadné. O výkon zřejmě všech čtyř kol se postará elektromotor s vysokým točivým momentem. Jízda bude tichá, jako u všech elektromobilů. A dojezd zde můžeme odhadovat na takových klidně až 600 km v reálném provozu a na jedno nabití. Teoreticky se dá BMW iNext osadit bateriemi s kapacitou 80 až 100 kWh, nebo i více. Samozřejmostí bude bleskurychlé dobíjení, kdy postačí na další stovky kilometrů jen pár minut na nabíječce.

Projekt BMW iNext má značným způsobem ovlivňovat ostatní automobily z této stáje, a nejen ty plně elektrické. V roce 2025 bude BMW Group nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."