Tenhle elektromobil si může dovolit každý! Nový Opel Rocks-e stojí pakatel

Petr Bergmann
  • Automobilka Opel oznámila cenu malého elektromobilu Rocks-e
  • Městský ďábel lze v Německu objednat od 7990 euro, tedy 201 000 Kč
  • Zatím není jasné, zda se elektrovůz objeví i u nás v Česku
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e

Opel oznámil cenu Rocks-e. Městské vozítko lze nyní objednat od 7 990 euro. Tento model by měl zajímat především mladou generaci. Zkratka SUM (Sustainable Urban Mobility) znamená udržitelnou městskou mobilitu. Velmi zjednodušeně řečeno, jedná se o takový způsob mobility v rámci měst, která vyváženě uspokojuje potřeby současných obyvatel, aniž by omezila potřeby mobility generací budoucích.

Nový Opel Rocks-e je vytvořen přesně k tomuto účelu. Pohybu v městských intravilánech odpovídá (snad až příliš) krátký dojezd, výhodou naopak je možnost řízení již od 15 let. Dvoumístný vůz tak nastavuje nová měřítka a ukazuje, že stát se elektromobilistou je vlastně velice jednoduché.

Opel Rocks-e je levné městské vozítko pro mladé řidiče

Automobil je postaven na společné platformě s Citroenem Ami. Dojezd na jedno nabití činí 75 kilometrů a za volant mohou zasednout držitelé řidičských průkazů skupiny AM. Specifikem a současně poznávacím znamením automobilu jsou jedny dveře, které se na každé straně otevírají jiným směrem.

Opel se maličkým elektromobilem snaží překlenout propast mezi skútry a automobily a umístit na trh jednoduché, ale udržitelné elektrické vozidlo, a to za co nejnižší cenu. Pokud vás baví skutečně malá auta, pojďte s námi nahlédnout, co německá automobilka připravila.

V Německu je podpora elektromobility propastně odlišná

Základní cena je 7 990 euro (cca 201 000 Kč) a podle Opelu každý, kdo se rozhodne pro financování, nebude muset v měsíční sazbě platit víc než za jízdenku v místní hromadné dopravě. Nutno podotknout, že takhle to vidí němečtí prodejci a my si musíme povzdechnout, že takové státní pobídky jako naši západní sousedé u nás bohužel nemáme.

Pokud by vám základní verze nestačila, k dispozici budou ještě varianty Rocks-e Klub nebo TeKno. Oba modely začínají na 8 790 eurech. První vozidla mají být prodejcům dodána letos a první zákazníci si budou moct Rocks-e užívat od začátku roku 2022.

Opel Rocks-e nabíjení elektromobilu
Opel Rocks-e nabíjení elektromobilu

Čtěte také: Citroën ukazuje svou představu budoucnosti, ve které jezdí autonomní kočáry


Snaha uspořit přinesla zvláštní specifikum

Opel Rocks-e je odpovědí z Rüsselsheimu na Citroen Ami, který je postaven na stejné platformě. Design Opelu je ale odvážnější, mladistvější a modernější. Nová tvář značky Vizor, která zaujme LED světlomety a směrovkami, je rozhodně nápadná. Vtipné je, že se každé dveře Rocks-e otevírají opačným směrem. Znamená to, že stejné dveře jsou namontovány na obou stranách, což šetří náklady. Dveře řidiče se otevírají dozadu a dveře spolujezdce dopředu jako obvykle.

Zadní a přední část se také skládají z několika stejných dílů. Důvodem je opět úspora nákladů, aby bylo možné městský vůz nabídnout levně. Vozidlo má oslovit především mladé lidi s řidičským oprávněním AM. Mohou řídit vlastní auto, samostatně si užívat městskou mobilitu a mohou také pohodlně odvézt druhého pasažéra. Rocks-e měří 2,41 metru na délku, 1,39 metru na šířku, je dvoumístný a s dojezdem 75 kilometrů určený výhradně pro jízdu ve městě.

Dobíjejte doma ze zásuvky

Vzhledem k tomu, že vůz váží pouhých 471 kilogramů včetně baterie, je oficiálně klasifikován jako lehké vozidlo a mohou ho řídit mladí lidé, ale samozřejmě i pendleři, kteří chtějí jezdit bez emisí a obejdou se bez dlouhého hledání parkovacích míst. Rocks-e jede maximálně 45 km/h, což je pro městský provoz dostačující.

Vestavěná baterie má kapacitu 5,5 kWh a lze ji plně dobít za 3,5 hodiny v domácí zásuvce. Nabíjecí kabel o délce tři metry je trvale umístěn v karosérii a při nabíjení se musí jednoduše vytáhnout ze dveří spolujezdce. Pokud chcete tankovat na veřejné dobíjecí stanici, musíte si od Opelu pořídit příslušný adaptér.

Opel Rocks-e interiér
Opel Rocks-e interiér

Ani dlouháni nemají mít problém

Interiér je spartánský, ale přesto moderní. Jasné linie odrážejí typický interiér Opelu. Sedadla jsou posunuta, aby měl spolujezdec dostatek místa pro nohy a řidič si mohl co nejpohodlněji nastavit sedadlo. Světlá výška má údajně vyhovovat osobám, vysokým až 190 cm.

Kromě moderních žlutých detailů nechybí ani praktické prvky jako háček na nákupní tašku a 63 litrů úložného prostoru u nohou spolujezdce. Vozítko nemá žádný zavazadelník. Na vestavěném displeji se zobrazuje rychlost, režim jízdy a stav nabití baterie a lze zde odečíst i zbývající dojezd. Velká okna a standardní vestavěná panoramatická prosklená střecha navozují vzdušnější pocit.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články