Tenhle elektromobil si může dovolit každý! Nový Opel Rocks-e stojí pakatel
- Automobilka Opel oznámila cenu malého elektromobilu Rocks-e
- Městský ďábel lze v Německu objednat od 7990 euro, tedy 201 000 Kč
- Zatím není jasné, zda se elektrovůz objeví i u nás v Česku

Opel oznámil cenu Rocks-e. Městské vozítko lze nyní objednat od 7 990 euro. Tento model by měl zajímat především mladou generaci. Zkratka SUM (Sustainable Urban Mobility) znamená udržitelnou městskou mobilitu. Velmi zjednodušeně řečeno, jedná se o takový způsob mobility v rámci měst, která vyváženě uspokojuje potřeby současných obyvatel, aniž by omezila potřeby mobility generací budoucích.
Nový Opel Rocks-e je vytvořen přesně k tomuto účelu. Pohybu v městských intravilánech odpovídá (snad až příliš) krátký dojezd, výhodou naopak je možnost řízení již od 15 let. Dvoumístný vůz tak nastavuje nová měřítka a ukazuje, že stát se elektromobilistou je vlastně velice jednoduché.
Opel Rocks-e je levné městské vozítko pro mladé řidiče
Automobil je postaven na společné platformě s Citroenem Ami. Dojezd na jedno nabití činí 75 kilometrů a za volant mohou zasednout držitelé řidičských průkazů skupiny AM. Specifikem a současně poznávacím znamením automobilu jsou jedny dveře, které se na každé straně otevírají jiným směrem.
Opel se maličkým elektromobilem snaží překlenout propast mezi skútry a automobily a umístit na trh jednoduché, ale udržitelné elektrické vozidlo, a to za co nejnižší cenu. Pokud vás baví skutečně malá auta, pojďte s námi nahlédnout, co německá automobilka připravila.
V Německu je podpora elektromobility propastně odlišná
Základní cena je 7 990 euro (cca 201 000 Kč) a podle Opelu každý, kdo se rozhodne pro financování, nebude muset v měsíční sazbě platit víc než za jízdenku v místní hromadné dopravě. Nutno podotknout, že takhle to vidí němečtí prodejci a my si musíme povzdechnout, že takové státní pobídky jako naši západní sousedé u nás bohužel nemáme.
Pokud by vám základní verze nestačila, k dispozici budou ještě varianty Rocks-e Klub nebo TeKno. Oba modely začínají na 8 790 eurech. První vozidla mají být prodejcům dodána letos a první zákazníci si budou moct Rocks-e užívat od začátku roku 2022.

Čtěte také: Citroën ukazuje svou představu budoucnosti, ve které jezdí autonomní kočáry
Snaha uspořit přinesla zvláštní specifikum
Opel Rocks-e je odpovědí z Rüsselsheimu na Citroen Ami, který je postaven na stejné platformě. Design Opelu je ale odvážnější, mladistvější a modernější. Nová tvář značky Vizor, která zaujme LED světlomety a směrovkami, je rozhodně nápadná. Vtipné je, že se každé dveře Rocks-e otevírají opačným směrem. Znamená to, že stejné dveře jsou namontovány na obou stranách, což šetří náklady. Dveře řidiče se otevírají dozadu a dveře spolujezdce dopředu jako obvykle.
Zadní a přední část se také skládají z několika stejných dílů. Důvodem je opět úspora nákladů, aby bylo možné městský vůz nabídnout levně. Vozidlo má oslovit především mladé lidi s řidičským oprávněním AM. Mohou řídit vlastní auto, samostatně si užívat městskou mobilitu a mohou také pohodlně odvézt druhého pasažéra. Rocks-e měří 2,41 metru na délku, 1,39 metru na šířku, je dvoumístný a s dojezdem 75 kilometrů určený výhradně pro jízdu ve městě.
Dobíjejte doma ze zásuvky
Vzhledem k tomu, že vůz váží pouhých 471 kilogramů včetně baterie, je oficiálně klasifikován jako lehké vozidlo a mohou ho řídit mladí lidé, ale samozřejmě i pendleři, kteří chtějí jezdit bez emisí a obejdou se bez dlouhého hledání parkovacích míst. Rocks-e jede maximálně 45 km/h, což je pro městský provoz dostačující.
Vestavěná baterie má kapacitu 5,5 kWh a lze ji plně dobít za 3,5 hodiny v domácí zásuvce. Nabíjecí kabel o délce tři metry je trvale umístěn v karosérii a při nabíjení se musí jednoduše vytáhnout ze dveří spolujezdce. Pokud chcete tankovat na veřejné dobíjecí stanici, musíte si od Opelu pořídit příslušný adaptér.

Ani dlouháni nemají mít problém
Interiér je spartánský, ale přesto moderní. Jasné linie odrážejí typický interiér Opelu. Sedadla jsou posunuta, aby měl spolujezdec dostatek místa pro nohy a řidič si mohl co nejpohodlněji nastavit sedadlo. Světlá výška má údajně vyhovovat osobám, vysokým až 190 cm.
Kromě moderních žlutých detailů nechybí ani praktické prvky jako háček na nákupní tašku a 63 litrů úložného prostoru u nohou spolujezdce. Vozítko nemá žádný zavazadelník. Na vestavěném displeji se zobrazuje rychlost, režim jízdy a stav nabití baterie a lze zde odečíst i zbývající dojezd. Velká okna a standardní vestavěná panoramatická prosklená střecha navozují vzdušnější pocit.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".