Nissan Ariya: elektrické SUV, které chce hrát zase první ligu

Japonská automobilka Nissan patří mezi přední elektromobilové značky, které se nesmazatelně zapsaly do vývoje novodobých elektroaut. Vždyť kdo by neznal ještě donedávna nejprodávanější elektromobil na světě, Nissan Leaf?

Plně elektrické SUV Nissan Ariya | foto: Nissan

TIP: Nissan chystá velkou elektrickou ofenzívu

Každopádně v poslední době o této japonské značce nebylo příliš slyšet a kde kdo by si mohl myslet, že Japonci na elektromobily zanevřeli. Nakonec je tady ale nové elektrické SUV Nissan Ariya! Zapíše se do historie stejným způsobem jako otec elektromobilů?

Moderní, elektrické, i skvěle vybavené

Nový elektromobil od Nissanu bude nabízet hned v pěti různých variantách, které se liší především výkonem a baterií. V té nejvýkonnější verzi oslní Ariya pohonem všech kol s výkonem až 290 kW a zrychlením z nuly na stovku za 5,1 s. Naopak varianta Long Range slibuje dojezd až 500 km na jedno nabití.


Plně elektrický vůz Nissan Ariya se bude prodávat v následujících variantách.

  • 160 kW/300 Nm, pohon zadních kol, baterie 65 kWh, dojezd 360 km
  • 178 kW/300 Nm, pohon zadních kol, baterie 90 kWh, dojezd 500 km
  • 205 kW/560 Nm, pohon všech kol, baterie 65 kWh, dojezd 340 km
  • 225 kW/600 Nm, pohon všech kol, baterie 90 kWh, dojezd 460 km
  • 290 kW/600 Nm, pohon všech kol, baterie 90 kWh, dojezd 400 km

Nissan jde s dobou

V případě všech variant je potřeba zmínit, že údaje kapacity baterie jsou papírové a využitelná hodnota je o něco menší. U 90kWh baterie je to 87 kWh a u 65kWh verze pak 63 kWh.

Každopádně skvělou zprávou je, že všechny verze mají konečně kapalinou chlazené akumulátory, což pomůže při rychlonabíjení (vyšší nabíjecí proudy a také životnost), protože dosavadní systém chlazení pouze vzduchem už u Leafu narážel na své limity.

TIP: CHAdeMO dostalo smrtelnou ránu! V Evropě a Americe už jej nebude mít žádný nový elektromobil

Dalším pozitivem je přechod z CHAdeMO na mnohem používanější CCS konektor, tedy v Evropě a Americe (v Japonsku zůstane CHAdeMO). Rychlonabíjení je možné výkonem až 130 kW, v případě nabíjení přes wallbox je u menší 63kWh verze k dispozici 7,4kW palubní nabíječka, u větší 87kWh varianty pak nechybí třífázová 11kW palubní nabíječka.

Cena a dostupnost

Nové elektroauto Nissan Ariya se začne prodávat nejprve na domovském japonském trhu, a to od poloviny roku 2021. Posléze dorazí i na další světové trhy, včetně Evropy a doufáme také České republiky. Cena bude od 40 000 dolarů za nejlevnější variantu, tedy v přepočtu od něco málo přes 900 000 korun a za vyšší konfigurace půjde do vyšších cenových hladin.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nissan Ariya: elektrické SUV, které chce hrát zase první ligu

Japonská automobilka Nissan patří mezi přední elektromobilové značky, které se nesmazatelně zapsaly do vývoje novodobých elektroaut. Vždyť kdo by neznal ještě donedávna nejprodávanější elektromobil na světě, Nissan Leaf?

Plně elektrické SUV Nissan Ariya | foto: Nissan

TIP: Nissan chystá velkou elektrickou ofenzívu

Každopádně v poslední době o této japonské značce nebylo příliš slyšet a kde kdo by si mohl myslet, že Japonci na elektromobily zanevřeli. Nakonec je tady ale nové elektrické SUV Nissan Ariya! Zapíše se do historie stejným způsobem jako otec elektromobilů?

Moderní, elektrické, i skvěle vybavené

Nový elektromobil od Nissanu bude nabízet hned v pěti různých variantách, které se liší především výkonem a baterií. V té nejvýkonnější verzi oslní Ariya pohonem všech kol s výkonem až 290 kW a zrychlením z nuly na stovku za 5,1 s. Naopak varianta Long Range slibuje dojezd až 500 km na jedno nabití.


Plně elektrický vůz Nissan Ariya se bude prodávat v následujících variantách.

  • 160 kW/300 Nm, pohon zadních kol, baterie 65 kWh, dojezd 360 km
  • 178 kW/300 Nm, pohon zadních kol, baterie 90 kWh, dojezd 500 km
  • 205 kW/560 Nm, pohon všech kol, baterie 65 kWh, dojezd 340 km
  • 225 kW/600 Nm, pohon všech kol, baterie 90 kWh, dojezd 460 km
  • 290 kW/600 Nm, pohon všech kol, baterie 90 kWh, dojezd 400 km

Nissan jde s dobou

V případě všech variant je potřeba zmínit, že údaje kapacity baterie jsou papírové a využitelná hodnota je o něco menší. U 90kWh baterie je to 87 kWh a u 65kWh verze pak 63 kWh.

Každopádně skvělou zprávou je, že všechny verze mají konečně kapalinou chlazené akumulátory, což pomůže při rychlonabíjení (vyšší nabíjecí proudy a také životnost), protože dosavadní systém chlazení pouze vzduchem už u Leafu narážel na své limity.

TIP: CHAdeMO dostalo smrtelnou ránu! V Evropě a Americe už jej nebude mít žádný nový elektromobil

Dalším pozitivem je přechod z CHAdeMO na mnohem používanější CCS konektor, tedy v Evropě a Americe (v Japonsku zůstane CHAdeMO). Rychlonabíjení je možné výkonem až 130 kW, v případě nabíjení přes wallbox je u menší 63kWh verze k dispozici 7,4kW palubní nabíječka, u větší 87kWh varianty pak nechybí třífázová 11kW palubní nabíječka.

Cena a dostupnost

Nové elektroauto Nissan Ariya se začne prodávat nejprve na domovském japonském trhu, a to od poloviny roku 2021. Posléze dorazí i na další světové trhy, včetně Evropy a doufáme také České republiky. Cena bude od 40 000 dolarů za nejlevnější variantu, tedy v přepočtu od něco málo přes 900 000 korun a za vyšší konfigurace půjde do vyšších cenových hladin.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."