Nabíjecí standard CHAdeMO v Evropě skončí, protože už jej zde nebudou mít nové elektromobily.
TIP: CHAdeMO 3.0: rychlonabíjení s výkonem přes 500 kW a nejen to
Nissan totiž u svého nového elektromobilu Ariya pro evropský a americký trh přešel na konkurenční konektor CCS. A jelikož je to právě Nissan, kdo se postaral o největší rozšíření konektoru CHAdeMO a člen asociace CHAdeMO (společně s Mitsubishi, či Toyotou), dá se tím pádem říct, že CHAdeMO v Evropě a Americe definitivně skončilo.
CHAdeMO se bude nadále používat už jen v Japonsku, o větším rozšíření se pak alespoň mluví v Číně. Už dříve se standardem skončila například Kia (modely Soul a Niro). Tesla v Evropě používala svůj vlastní konektor, ale také přešla na standard CCS. A tak už tady zbývají jen modely Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander PHEV, které jsou zřejmě poslední mohykáni s CHAdeMO konektorem v Evropě.
O největší rozšíření konektoru CHAdeMO v Evropě se postaral elektromobil Nissan Leaf (test), ještě donedávna nejprodávanější elektromobil na Starém kontinentě. Jenže ostatní automobilky včetně Tesly se zde rozhodly pro používání evropského standardu CCS, který v sobě rovnou kombinuje i Mennekes.
Na světě je již více než 32 tisíc nabíjecích stanic (z toho více než 25 tisíc mimo Japonsko, odkud standard pochází), které jsou vybavené konektorem CHAdeMO. I v České republice mají rychlonabíjecí stojany často pistole jak s CCS, tak i s CHAdeMO. Ovšem do budoucna už se jejich rozšíření zřejmě nedočkáme.
Nabíjecí standard CHAdeMO v Evropě skončí, protože už jej zde nebudou mít nové elektromobily.
TIP: CHAdeMO 3.0: rychlonabíjení s výkonem přes 500 kW a nejen to
Nissan totiž u svého nového elektromobilu Ariya pro evropský a americký trh přešel na konkurenční konektor CCS. A jelikož je to právě Nissan, kdo se postaral o největší rozšíření konektoru CHAdeMO a člen asociace CHAdeMO (společně s Mitsubishi, či Toyotou), dá se tím pádem říct, že CHAdeMO v Evropě a Americe definitivně skončilo.
CHAdeMO se bude nadále používat už jen v Japonsku, o větším rozšíření se pak alespoň mluví v Číně. Už dříve se standardem skončila například Kia (modely Soul a Niro). Tesla v Evropě používala svůj vlastní konektor, ale také přešla na standard CCS. A tak už tady zbývají jen modely Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander PHEV, které jsou zřejmě poslední mohykáni s CHAdeMO konektorem v Evropě.
O největší rozšíření konektoru CHAdeMO v Evropě se postaral elektromobil Nissan Leaf (test), ještě donedávna nejprodávanější elektromobil na Starém kontinentě. Jenže ostatní automobilky včetně Tesly se zde rozhodly pro používání evropského standardu CCS, který v sobě rovnou kombinuje i Mennekes.
Na světě je již více než 32 tisíc nabíjecích stanic (z toho více než 25 tisíc mimo Japonsko, odkud standard pochází), které jsou vybavené konektorem CHAdeMO. I v České republice mají rychlonabíjecí stojany často pistole jak s CCS, tak i s CHAdeMO. Ovšem do budoucna už se jejich rozšíření zřejmě nedočkáme.