Konkurent Tesly představil létající auto. Zvládne 500 km a letí až 360 km/h

Čínská značka Aridge představila létající auto, které má už brzy změnit osobní dopravu. Do vzduchu zamíří v roce 2027.
Létající auto s doletem 500 km
Na trhu s elektromobily pěkně zatápí Tesle, ve vzduchu však nemá konkurenci. Letecká divize čínského Xpengu, která se nově přejmenovala na Aridge, představila v Dubaji létající vůz A868 s maximální rychlostí 360 km/h a doletem přes 500 kilometrů. Ne jako prototyp, ale jako produkt s jasným plánem vstupu na trh už v roce 2027.
Firma oznámila rebranding 12. října. Na akci v Dubaji odhalila nové logo i směřování značky a zároveň ukázala hned dvě létající vozidla. Kromě hybridního A868, jehož oficiální premiéra se chystá na listopad v Kantonu, se jedná o modulární Land Aircraft Carrier. Ten zde také poprvé veřejně vzlétl mimo Čínu. Oba modely mají být klíčem k rozvoji v oblasti letů v nízkých výškách a vedle osobní dopravy cílí i na komerční využití.
Výroba bude probíhat v novém závodě v čínském Kantonu. Továrna byla dokončena koncem září a jde o první zařízení svého druhu pro sériovou produkci létajících vozidel. Výrobní kapacita činí až 10 000 kusů ročně, přičemž při plném provozu má vzniknout jedno vozidlo každých 30 minut. Zahájení dodávek je plánováno na rok 2026.
- Létající auto Aridge A868 | Zdroj: Aridge
- Aridge Land Aircraft Carrier | Zdroj: Aridge
Vzdušné ambice pro Blízký východ
Expanze na Blízký východ je pro Aridge klíčová. Cílem je zahájit prodej v tomto regionu už v roce 2027, přičemž stroje jako A868 mají sloužit především pro dálkové cestování mezi městy. Společně s modulárním Land Aircraft Carrierem mají pokrýt různé scénáře využití, včetně logistiky, přepravy osob nebo nouzového nasazení.
Na dubajské akci Aridge oznámil kontrakt na 600 vozů pro partnery ze Spojených arabských emirátů, Kataru a Kuvajtu. Jde o dosud největší zahraniční objednávku v tomto segmentu. Celkem už firma eviduje přes 7000 předobjednávek, především na modulární model Land Aircraft Carrier.
Zatímco jiné značky zůstávají u konceptů, Aridge má hotové modely, továrnu i kontrakty. Lety v nízkých výškách se tak rychle posouvají od prototypů ke komerční realitě. Pokud tempo vydrží, může Čína stejně suverénně jako v elektromobilitě ovládnout i vzdušný prostor.
Zdroj: CnEVPost
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.











