Asociace CHAdeMO oznámila nový nabíjecí protokol, se kterým bude nabíjení elektromobilů nejen podstatně rychlejší, ale díky zmenšování pistole a ztenčení kabelu také výrazně pohodlnější.
TIP: Řidič Tesly kradl energii z rozestavěné policejní stanice
V minulém roce jsme se od asociace CHAdeMO a čínské organizace CEC (China Electricity Council) dozvěděli, že by nový připravovaný standard pro rychlonabíjení měl zvládat výkon až 900 kW. To je oproti dnešním 50 kW (realita v České republice) až 200, případně 400 kW (vylepšený standard CHAdeMO 2.0) podstatně více a prakticky by snad už ani nebylo potřeba takových vysokých nabíjecích výkonů.
Možná i proto je realita kolem nového CHAdeMO 3.0 nakonec střízlivější a podle asociace je standard připraven tak, aby zvládal nabíjení výkonem přes 500 kW při maximálně 600 A. Samozřejmě bude potřeba, aby to samé zvládala i elektroauta, která připojíte k takové nabíjecí stanici. První elektromobily s podporou CHAdeMO 3.0 mají dorazit v roce 2021 a půjde především o vozy pro firmy, tedy nejspíše typu cargo.
Co je rozhodně také zajímavé a přínosné, je zmenšení dnes až zbytečně robustní nabíječky. Nové CHAdeMO bude mít nejen tenčí kabel, díky novému systému chlazení, ale také dojde ke zmenšení a odlehčení nabíjecí pistole. A to nejlepší na závěr – mluví se o tom, že se zachová zpětná kompatibilita se staršími elektromobily, navíc je slibována kompatibilita s čínským GB/T a asociace ještě dodává, že možná i s evropským CCS. To by se řešilo buď adaptérem, nebo vícestandardní nabíječkou.
zdroj: chademo
Asociace CHAdeMO oznámila nový nabíjecí protokol, se kterým bude nabíjení elektromobilů nejen podstatně rychlejší, ale díky zmenšování pistole a ztenčení kabelu také výrazně pohodlnější.
TIP: Řidič Tesly kradl energii z rozestavěné policejní stanice
V minulém roce jsme se od asociace CHAdeMO a čínské organizace CEC (China Electricity Council) dozvěděli, že by nový připravovaný standard pro rychlonabíjení měl zvládat výkon až 900 kW. To je oproti dnešním 50 kW (realita v České republice) až 200, případně 400 kW (vylepšený standard CHAdeMO 2.0) podstatně více a prakticky by snad už ani nebylo potřeba takových vysokých nabíjecích výkonů.
Možná i proto je realita kolem nového CHAdeMO 3.0 nakonec střízlivější a podle asociace je standard připraven tak, aby zvládal nabíjení výkonem přes 500 kW při maximálně 600 A. Samozřejmě bude potřeba, aby to samé zvládala i elektroauta, která připojíte k takové nabíjecí stanici. První elektromobily s podporou CHAdeMO 3.0 mají dorazit v roce 2021 a půjde především o vozy pro firmy, tedy nejspíše typu cargo.
Co je rozhodně také zajímavé a přínosné, je zmenšení dnes až zbytečně robustní nabíječky. Nové CHAdeMO bude mít nejen tenčí kabel, díky novému systému chlazení, ale také dojde ke zmenšení a odlehčení nabíjecí pistole. A to nejlepší na závěr – mluví se o tom, že se zachová zpětná kompatibilita se staršími elektromobily, navíc je slibována kompatibilita s čínským GB/T a asociace ještě dodává, že možná i s evropským CCS. To by se řešilo buď adaptérem, nebo vícestandardní nabíječkou.
zdroj: chademo