Na světě není elektromobil, kterého by se prodalo celkově více kusů, než právě legendárního a ikonického Nissanu Leaf.
TIP: Test ojetiny: Nissan Leaf 2011-2017 – váš první elektromobil?
První generace tehdy opravdu průkopnického Nissanu Leaf se začala prodávat koncem roku 2010. Za zhruba 9 let si pak výrobce připsal již přes 450 tisíc prodaných vozů, pokud sečteme i novější generace.
Pokud jde o významné prodejní milníky, tak v roce 2014 dosáhl Leaf na 100 tisíc prodaných kusů, v roce 2015 již na 200 tisíc, v roce 2018 na 300 tisíc a v roce 2019 nejprve na 400 tisíc a koncem roku pak i dokonce na 450 tisíc kusů.
Pro Nissan je to ohromný úspěch, který významným způsobem přispěl k rozvoji elektromobility a zájmu nejen nadšenců do plně elektrického pohonu a baterek, ale také ukázal veřejnosti, že elektromobily nejsou vůbec špatné.
Je škoda, že Japonci nedokázali více zužitkovat své zkušenosti a přijít i s dalšími elektromobily, které by takto zvýšily zájem zákazníků v segmentu osobních aut. Kvůli tomu je nyní jen otázkou několika týdnů, než celkové prodeje Leafu předstihne konkurenční Tesla Model 3 (test), které se ke konci roku 2019 prodalo již dohromady 448 634 kusů a prodává se aktuálně mnohem lépe, než právě elektromobil od Nissanu.
Na světě není elektromobil, kterého by se prodalo celkově více kusů, než právě legendárního a ikonického Nissanu Leaf.
TIP: Test ojetiny: Nissan Leaf 2011-2017 – váš první elektromobil?
První generace tehdy opravdu průkopnického Nissanu Leaf se začala prodávat koncem roku 2010. Za zhruba 9 let si pak výrobce připsal již přes 450 tisíc prodaných vozů, pokud sečteme i novější generace.
Pokud jde o významné prodejní milníky, tak v roce 2014 dosáhl Leaf na 100 tisíc prodaných kusů, v roce 2015 již na 200 tisíc, v roce 2018 na 300 tisíc a v roce 2019 nejprve na 400 tisíc a koncem roku pak i dokonce na 450 tisíc kusů.
Pro Nissan je to ohromný úspěch, který významným způsobem přispěl k rozvoji elektromobility a zájmu nejen nadšenců do plně elektrického pohonu a baterek, ale také ukázal veřejnosti, že elektromobily nejsou vůbec špatné.
Je škoda, že Japonci nedokázali více zužitkovat své zkušenosti a přijít i s dalšími elektromobily, které by takto zvýšily zájem zákazníků v segmentu osobních aut. Kvůli tomu je nyní jen otázkou několika týdnů, než celkové prodeje Leafu předstihne konkurenční Tesla Model 3 (test), které se ke konci roku 2019 prodalo již dohromady 448 634 kusů a prodává se aktuálně mnohem lépe, než právě elektromobil od Nissanu.