Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu

  |  Luboš Srb  |  22 komentářů

Vyzkoušeli jsme novou evropskou verzi elektromobilu Tesla Model 3, který má být v mnoha směrech převratným elektromobilem. Papírový dojezd testované varianty s větší baterií šplhá k 700 km, jízda je maximálně jednoduchá, pohodlná a bezpečná, přitom se cena oproti předchozím modelům Tesly pohybuje v cenově dostupnějších vodách zhruba od 1 do 1,5 milionu. Jaké jsou naše první dojmy a bude právě tohle elektromobil, který bude psát nové dějiny automobilového průmyslu?

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, specifikace, design
» 2. Interiér a konstrukční zpracování
» 3. Jízdní vlastnosti, závěr

Tip: Tesla Model 3: elektromobil konečně pro každého?

Novou trojkovou Teslu v České republice zatím oficiálně neseženete a ani nákup ze zahraničí není nejjednoduší a bez příplatku. Přesto je již možné Model 3 přes zahraniční dealery objednat a dovést například do České republiky, na Slovensko, nebo zkrátka kamkoliv chcete.

Vyzkoušeli jsme konkrétně variantu Long Range s pohonem všech kol (a tedy se dvěma elektromotory) a hlavně pak s větší 75 kWh baterií, která slibuje dojezd až 682 km ve městě, jinak až 560 km, v reálu samozřejmě méně. Výrobcem udávaná spotřeba činí 16 kWh/100 km. Autopilot prozatím nebyl dostupný, neboť se auto přepisuje na nového majitele, prozatím bez přístupu k Tesla účtu a spárování s novým autem. Proto jsme také nevyzkoušeli například ovládání přes mobilní aplikaci ve smartphonu. Jinak jsme ale měli možnost vyzkoušet prakticky vše.

Tesla Model 3: specifikace

Konstrukce4,694 x 1,850 x 1,443 m, 1931 kg
Pohonelektrický: 150/190 kW (přední/zadní), z 0 na 100 za 3,2 s, max 233 km/hod
Spotřebakombinovaná 16 kWh/100 km
Baterie75 kWh, dobíjení výkonem až 250 kW, rekuperace
Dojezdaž 682 km
Technologie15″ dotyková obrazovka, bezklíčové nastupování, parkovací kamerový systém, předvídání možné kolize, hlídání jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, autopilot
Cena a dostupnostcca 1-1,5 milionu korun, 2018

Vypadá úžasně

Stejně jako její větší sesterské modely S a X i tahle Tesla působí velmi elegantně a moderně, přitom si hodně zakládá na vylepšené aerodynamice a posouvá tím dojezd oproti konkurenčním elektromobilům ještě o kus dál. Všimněte si například zvláštně tvarované masky včetně světel nebo i takových maličkostí, jako jsou zarovnané dveřní kliky, které nijak nevystupují nad okolní povrch a zbytečně tak nekladou při jízdě odpor. Tesla zkrátka umí skloubit design a praktičnost.

Co je také praktické, je odemykání auta pomocí mobilní aplikace, popřípadě můžete využít i kartu s bezkontaktním odemykáním, kdy se stačí k autu pouze přiblížit a vzít za kliku. Zde ovšem nastává první oříšek. Oproti konvenčním autům Tesla u cenově dostupnějšího Modelu 3 zapustila či řekněme zarovnala kliky s okolním povrchem a pro otevření tak musíte na jednom konci kliky zatlačit, abyste pootočili kliku a mohli ji na druhém konci uchytit a dveře otevřít. Je to rozhodně o zvyku a můžu říct, že pokud to párkrát vyzkoušíte, rozhodně to není nic složitého. Snad jen kromě toho, že dveře po levé straně auta se snáze otevírají levou rukou (zatlačíte palcem levé ruky na pravou část kliky) a dveře po pravé straně auta naopak rukou pravou. Další oříšek čeká cestující při vystupování z auta, kdy nepoužíváte žádnou kliku, ale tlačítko pro otevření dveří.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, specifikace, design
» 2. Interiér a konstrukční zpracování
» 3. Jízdní vlastnosti, závěr

ŠTÍTKY:, , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
7 Comment threads
15 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
19 Comment authors
Jirka1orFrantinPetrSP7jjjirkaAntikuk Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Martin
Martin

Osobně musím říct, že palubní deska, volant a ta televize působí hodně nepovedeně. Překvapujeme jak se zlepšili ve zpracování. Už to nevypadá tak katastrofálně. Auto za 1,5M to ale rozhodně ještě není..

Jan
Jan

Martine Martine… rozhodně je to auto za 1,5 mio.
Jen výkonem a jizdními vlastnostmi. Design je takto proveden schválně s důrazem na jednoduchost a ,,čistou,, palubku.
Komentuj radsi recenze na škody, tam tvůj koment možná někoho zajimat bude..

Martin
Martin

Rozdíl v ceně mezi 150kw a 300kw elektromotorem je z hlediska celkové ceny téměř zanedbatelný. Z hlediska využitelnosti Tesla potenciál svého motoru nedokáže využít déle jak 2-7 minut.. Byl bych zdrženlivý. Krásné papírové číslo, které nikdo nepotřebuje a pokud je někdo chce využít, tak to stejně nelze. Palubní deska je skutečně nepovedená. Nevkusný volant a vedle toho do očí bijící televize v kombinaci s monolitickým plastem vypadají jak hrací pult nějaké videohry. Automobil za 350 000 Kč má palubní desku řádově povedenější. Plastové zadní sedačky. Plechový kufr.. Blbý šuplik typu VW Polo má interiér na hony vzdálený. Chápu, že Vám… Číst vice »

MMMM
MMMM

Jste zcela zbytečně útočný. Interiér není jen jednoduchý, ale nepovedený, laciný.

Antikuk
Antikuk

Jane, design je subjektivní. Takže si nech svoje moudra pro někoho jinýho. Palubka je hrozná. Viděl jsem ji v reálu.

Al kula
Al kula

Ale kolínko zabořené do rohu tabletu je přece cool

Rado
Rado

To je otázka vkusu. Mě nevadí, stejně jako mi nevadí palubní deska u Audi. A když palubka není pro mě kritérium proč auto kupuju, tak musím říct, že je Tesla prostě cool, a ve věcech důležitých pro EV daleko před konkurencí.
Každý má kritéria jiné samozřejmě

Mike
Mike

Minimalismus? Ne díky… Tohle auto je sice fajn od pohledu zvenku, ale tím to hasne… Kde je trocha citu pro luxus a individualismus.. Žijeme jen jednou, tak proč si všechno odříct, Auto které uvnitř nic nemá a staví na tom za tu cenu? Hrůza.. Jezdím superbem v plné výbavě a takový interiér je podle mě ideální

Martin
Martin

Ta myšlenka směřuje k tomu, že auto nahradí řidiče autobusu a nejlépe ho vlastně nikdo nebude vlastnit. Lidi do toho budou sedat jako do autobusu. Tak asi aby nikdo nic nezničil až budou klíčema škrábat do skla nápisy.

marek
marek

kazdej ma jiny vkus. me sice prijde to obrazovka nesmyslně velká ale jinak se mi ten jednoduchý design líbí, lepší než některá současná auta s miliony tlačítek a kýč tvary palubnich desek. uz jen chybí si tam pověsit korálky ať je to pořádný kolotoč

martin
martin

Zajímá mě kolik km se ujede v zimě.při mrazech?

Ivan
Ivan

Nikdo ještě nezveřejnil bariérové zkoušky, hlavně boční náraz. Baterie explodují.

Matěj
Matěj

Stačilo minutu hledat:
https://www.youtube.com/watch?v=zDhSdKFhfjk
nebo všechny tady:
https://www.youtube.com/watch?v=vXwwGWlFr9s
Příště, než budete něco tvrdit, stravte 5 minut u Googlu a ověřte si to. Děkuji.

Tom
Tom

Ty jsi fakt dobrý, crashtesty trojky jsou zveřejněny už pěkně dlouho a s výborným výsledkem.

jjjirka
jjjirka

Příště, než začnete něco tvrdit Vy, tak se zkuste i zamyslet -bylo by totiž divné, kdyby ten výsledek nedopadl dobře (ve smyslu požáru baterie) , když se testy provádí s vybitou baterií – stejně jako se neprovádí s nádrží plnou benzínu.

Ivan32
Ivan32

300km

Pavel49
Pavel49

Osobně nevím jak s tím ten redaktor jezdil protože spotřeba 19kwh na 100km mě po městě přijde trochu moc, všichni s tím jezdí tak za 12 – 13kwh na 100km. I s modelem X se po městě dostanete někam k 19kwh na 100km.

Radovan
Radovan

Typický krátký redaktorský test. I ve městě se dá udělat velká spotřeba, když pořád zkouším ty 3 sekundy z nuly na 100 :-) Ale většinou je to jen delší dobou používání, kdy auto dostanete do ruky a spotřeba jde dolů.

Pavel49
Pavel49

Já si spíš říkám jestli neměl preplou spotřebu na míle místo KM, to by pak sedělo

PetrSP7
PetrSP7

No s tou navigací v češtině … aby se pak nestalo, že na vás promluví Liška nebo Kohák … :-D

Mobilní zobrazení