Elektroauta zažívají v posledních letech pořádný boom. Po letošním opravdu velmi vydatném roce, kdy se do výroby elektromobilů pustily i poslední z větších automobilek, již brzy přijde na řadu možná ještě slibnější rok 2020. Podívejte se, jaké nejzajímavější novinky s čistě elektrickým pohonem začnou jezdit po silnicích v příštím roce!
TIP: Názor: 4 elektrické vozy, které změní svět jednou provždy
Nejen nejsledovanější parametry jako je výkon, dojezd, či rychlost nabíjení, ale také celková nabídka elektromobilů je každým rokem o mnoho zajímavější. V roce 2020 už bude opravdu jen několik málo automobilek, které stále nebudou mít ve své nabídce alespoň jeden čistě elektrický automobil. A pokud vám zrovna nepůjde o značku, bude opravdu z čeho vybírat! Vytvořili jsme proto přehled 10 nejočekávanějších elektromobilů, které by měly na trh dorazit v roce 2020 a celý elektromobilový trh opět posunout mílovými kroky vpřed.
První čínský elektromobil pro Evropu se jmenuje Aiways U5 a zaujmout má samozřejmě co nejlepším poměrem cena/výkon. Prodej začne na částce 25 tisíc EUR, tedy v přepočtu 640 tisíc korun. Přitom půjde o prostorný SUV automobil s celkovým výkonem 125 kW (167 koní) a točivým momentem 315 Nm. O velmi pěkný dojezd až 503 km dle normy NEDC se postará 65kWh battery pack. Za příplatek získá zákazník dojezd kolem 600 km. Nabíjení ze 30 na 80 % potrvá jen 27 minut při využití 50kW stanice. Ve výbavě nebude chybět autopilot. Prodej by měl na starém kontinentu začít během druhého čtvrtletí 2020.
Sportovní plně elektrické kupé Audi e-tron Sportback se může pochlubit celkovým výkonem až 300 kW s točivým momentem až 664 Nm a pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za 5,7 sekund a má max. rychlost až 200 km/hod. S 95kWh baterií (využitelných 86,5 kWh) slibuje dojezd až 446 km dle normy WLTP, přičemž umožňuje rychlonabíjení výkonem až 150 kW (za 30 minut dobijete baterii na 80 %). Na přání jsou opět dodávaná virtuální vnější zpětná zrcátka a zajímavostí také je, že si můžete nakonfigurovat nabíjecí slot na obě strany auta. Prodej by měl v Evropě začít na jaře 2020, a to za cenu pod hranicí 2 milionů korun.
První čistokrevný elektromobil nové generace od legendární americké automobilky se jmenuje Ford Mustang Mach-E. Disponuje vysokým výkonem až 450 koní, díky čemuž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhé 3 sekundy, a pochlubit se také může dojezdem až 600 km na jedno nabití, díky 98,8kWh baterii, kterou lze nabíjet výkonem až 150 kW. Aby byl plně elektrický mustang co nejvíc sportovní a odkazoval na legendární americký muscle-car, přidala automobilka dokonce i umělý zvuk osmiválce. Ve výbavě nechybí ani moderní vychytávky, jako je např. asistenční systém Co-Pilot360°. Prodej začne v ČR na konci roku 2020 za cenu 1 278 300 Kč včetně DPH. Vybavenější a dražší varianty dorazí na některé trhy dříve, naopak na některé varianty se bude čekat až do roku 2021.
Tak jsme se konečně dočkali! Lexus UX 300e je prvním elektromobilem značky, disponuje elektromotorem s výkonem 150 kW (200 koní) a točivým momentem až 300 Nm, s pohonem předních kol. Jak rychle zvládne stovku a jakou má maximální rychlost, automobilka neprozradila. Každopádně s Li-Ion baterií o kapacitě 54,3 kWh slibuje dojezd až 400 km dle normy NEDC. První plně elektrický Lexus zvládá rychlonabíjení max. výkonem 50 kW, což je dnes už spíše podprůměrná hodnota u nových elektromobilů. Prodej by měl v Evropě začít během roku 2020 za zatím nezveřejněné ceny.
Legendární Mini jako elektromobil? Čekali jsme na něj dlouhých 10 let, ale dočkali jsme se! Nový Mini Cooper SE je postavený na základech již několikrát vylepšeného BMW i3 a sdílí s ním velkou část komponent a technologií. O pohon předních kol (který je tolik typický pro britskou značku) se stará elektromotor s výkonem až 135 kW (184 koní) a až 270 Nm, díky čemuž dokáže tenhle prcek zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,3 sekund. 32,6kWh baterie postačí pro dojezd až 270 km dle WLTP. Na 50kW rychlonabíječce elektromobil dobijete na 80 % za 35 minut. Prodej by měl v Evropě začít během roku 2020. Cena by měla být pod 900 tisíc korun.
Očekávaný sportovní elektromobil Porsche Taycan bude prohánět ty nejrychlejší sporťáky a ukáže sílu elektřiny. Má celkový výkon 600 koní (400 kW), o který se postará dvojice elektromotorů a zajistí samozřejmě i pohon všech kol. Zrychlení z nuly na stovku je za 3,5 vteřiny, max. rychlost 250 km/hod a dojezd díky 90kWh baterii pak až 500 km na jedno nabití. Pokud jde o nabíjení, postačí jen 15 minut na speciální ultrarychlé nabíječce pro nabití dalších až 400 km dojezdu. K prvním zákazníkům se Taycan má dostat začátkem roku 2020, a to za cenu kolem 2,5 milionů korun.
Koncernový malý městský elektromobil, který se bude pod mladoboleslavskou značkou vyrábět jako Škoda Citigo-e iV, bude de facto totožným elektromobilem jako modely VW e-up (2020) a Seat Mii. O výkon se postará 61kW elektromotor s pohonem předních kol a až 210 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto za 12,5 sekund. Maximální rychlost je pouze 130 km/h. O dojezd až 265 km dle normy WLTP se postarý 36,8kWh baterie, kterou bude možné dobíjet max. výkonem 50 kW. K prvním zákazníkům se plně elektrické Citigo dostane začátkem roku 2020, a to za cenu kolem 450 tisíc korun.
Cenově dostupný crossover Tesla Model Y slibuje skvělé parametry a více prostoru, takže by mohl být pro více zákazníků mnohem zajímavější volbou, než sedanový Model 3. Dojezd činí u nejvyšší verze Long Range RWD až 482 km na jedno nabití, se zrychlením z 0 na 100 km/hod za 5,5 sekund. Naopak díky pohonu všech kol rychlejší, ale s kratším dojezdem je verze Long Range AWD, která dá stovku za 4,8 sekundy a dojezd má až 450 km. Varianta Performance pak zvládne stovku za 3,5 sekundy a dojezd činí taktéž až 450 km. Do prodeje se během roku 2020 dostanou nejprve vyšší a dražší konfigurace. Základní verze za 39 tisíc dolarů, kolem 1 milionu korun pak až o rok později.
Očekávaný elektromobil Tesla Roadster (2020) se jeví jako z říše snů – dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod pod 2 vteřiny, čímž překonává všechna sériově vyráběná auta na světě. Umí jet rychlostí přes 400 km/hod a dojezd s 200 kWh baterií dosahuje neskutečných 1 000 km. Disponuje ultravýkonnou pohonou jednotkou skládající se rovnou z trojice elektromotorů, přičemž jeden je vepředu a dva vzadu, s celkovým točivým momentem 10 000 Nm.
Do prodeje by se mělo tohle plně elektrické žihadlo dostat během roku 2020, a to za cenu 200 tisíc dolarů, tedy asi 4,5 miliony korun.
ID.3 má podle slov VW představovat po Beetlu a Golfu nový milník v dějinách automobilky. Od základů jde o čistokrevný elektromobil, který využívá modulární platformu MEB a všechny její výhody. Dostupné budou celkem tři varianty, lišící se kapacitou baterie. Základní model elektroauta Volkswagen ID.3 se vejde do 30 tisíc eur (775 tisíc korun). Disponovat bude 45 kWh baterií a dojezdem 330 km. Firma zatím nezveřejnila ceny dalších dvou variant. Jedná se o prostřední s 58 kWh baterií, která umožní dojezd až 420 km a nejvyšší verzi se 77 kWh akumulátorem a dojezdem 550 km. K prvním zákazníkům se má ID.3 dostat v létě 2020.
Souhlasíte s výběrem elektromobilů, které budou coby novinky v příštím roce nejzajímavější? Nebo byste výběr rozšířili o další kousky? Podělte se s ostatními v naší diskuzi pod článkem.
Elektroauta zažívají v posledních letech pořádný boom. Po letošním opravdu velmi vydatném roce, kdy se do výroby elektromobilů pustily i poslední z větších automobilek, již brzy přijde na řadu možná ještě slibnější rok 2020. Podívejte se, jaké nejzajímavější novinky s čistě elektrickým pohonem začnou jezdit po silnicích v příštím roce!
TIP: Názor: 4 elektrické vozy, které změní svět jednou provždy
Nejen nejsledovanější parametry jako je výkon, dojezd, či rychlost nabíjení, ale také celková nabídka elektromobilů je každým rokem o mnoho zajímavější. V roce 2020 už bude opravdu jen několik málo automobilek, které stále nebudou mít ve své nabídce alespoň jeden čistě elektrický automobil. A pokud vám zrovna nepůjde o značku, bude opravdu z čeho vybírat! Vytvořili jsme proto přehled 10 nejočekávanějších elektromobilů, které by měly na trh dorazit v roce 2020 a celý elektromobilový trh opět posunout mílovými kroky vpřed.
První čínský elektromobil pro Evropu se jmenuje Aiways U5 a zaujmout má samozřejmě co nejlepším poměrem cena/výkon. Prodej začne na částce 25 tisíc EUR, tedy v přepočtu 640 tisíc korun. Přitom půjde o prostorný SUV automobil s celkovým výkonem 125 kW (167 koní) a točivým momentem 315 Nm. O velmi pěkný dojezd až 503 km dle normy NEDC se postará 65kWh battery pack. Za příplatek získá zákazník dojezd kolem 600 km. Nabíjení ze 30 na 80 % potrvá jen 27 minut při využití 50kW stanice. Ve výbavě nebude chybět autopilot. Prodej by měl na starém kontinentu začít během druhého čtvrtletí 2020.
Sportovní plně elektrické kupé Audi e-tron Sportback se může pochlubit celkovým výkonem až 300 kW s točivým momentem až 664 Nm a pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za 5,7 sekund a má max. rychlost až 200 km/hod. S 95kWh baterií (využitelných 86,5 kWh) slibuje dojezd až 446 km dle normy WLTP, přičemž umožňuje rychlonabíjení výkonem až 150 kW (za 30 minut dobijete baterii na 80 %). Na přání jsou opět dodávaná virtuální vnější zpětná zrcátka a zajímavostí také je, že si můžete nakonfigurovat nabíjecí slot na obě strany auta. Prodej by měl v Evropě začít na jaře 2020, a to za cenu pod hranicí 2 milionů korun.
První čistokrevný elektromobil nové generace od legendární americké automobilky se jmenuje Ford Mustang Mach-E. Disponuje vysokým výkonem až 450 koní, díky čemuž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhé 3 sekundy, a pochlubit se také může dojezdem až 600 km na jedno nabití, díky 98,8kWh baterii, kterou lze nabíjet výkonem až 150 kW. Aby byl plně elektrický mustang co nejvíc sportovní a odkazoval na legendární americký muscle-car, přidala automobilka dokonce i umělý zvuk osmiválce. Ve výbavě nechybí ani moderní vychytávky, jako je např. asistenční systém Co-Pilot360°. Prodej začne v ČR na konci roku 2020 za cenu 1 278 300 Kč včetně DPH. Vybavenější a dražší varianty dorazí na některé trhy dříve, naopak na některé varianty se bude čekat až do roku 2021.
Tak jsme se konečně dočkali! Lexus UX 300e je prvním elektromobilem značky, disponuje elektromotorem s výkonem 150 kW (200 koní) a točivým momentem až 300 Nm, s pohonem předních kol. Jak rychle zvládne stovku a jakou má maximální rychlost, automobilka neprozradila. Každopádně s Li-Ion baterií o kapacitě 54,3 kWh slibuje dojezd až 400 km dle normy NEDC. První plně elektrický Lexus zvládá rychlonabíjení max. výkonem 50 kW, což je dnes už spíše podprůměrná hodnota u nových elektromobilů. Prodej by měl v Evropě začít během roku 2020 za zatím nezveřejněné ceny.
Legendární Mini jako elektromobil? Čekali jsme na něj dlouhých 10 let, ale dočkali jsme se! Nový Mini Cooper SE je postavený na základech již několikrát vylepšeného BMW i3 a sdílí s ním velkou část komponent a technologií. O pohon předních kol (který je tolik typický pro britskou značku) se stará elektromotor s výkonem až 135 kW (184 koní) a až 270 Nm, díky čemuž dokáže tenhle prcek zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,3 sekund. 32,6kWh baterie postačí pro dojezd až 270 km dle WLTP. Na 50kW rychlonabíječce elektromobil dobijete na 80 % za 35 minut. Prodej by měl v Evropě začít během roku 2020. Cena by měla být pod 900 tisíc korun.
Očekávaný sportovní elektromobil Porsche Taycan bude prohánět ty nejrychlejší sporťáky a ukáže sílu elektřiny. Má celkový výkon 600 koní (400 kW), o který se postará dvojice elektromotorů a zajistí samozřejmě i pohon všech kol. Zrychlení z nuly na stovku je za 3,5 vteřiny, max. rychlost 250 km/hod a dojezd díky 90kWh baterii pak až 500 km na jedno nabití. Pokud jde o nabíjení, postačí jen 15 minut na speciální ultrarychlé nabíječce pro nabití dalších až 400 km dojezdu. K prvním zákazníkům se Taycan má dostat začátkem roku 2020, a to za cenu kolem 2,5 milionů korun.
Koncernový malý městský elektromobil, který se bude pod mladoboleslavskou značkou vyrábět jako Škoda Citigo-e iV, bude de facto totožným elektromobilem jako modely VW e-up (2020) a Seat Mii. O výkon se postará 61kW elektromotor s pohonem předních kol a až 210 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto za 12,5 sekund. Maximální rychlost je pouze 130 km/h. O dojezd až 265 km dle normy WLTP se postarý 36,8kWh baterie, kterou bude možné dobíjet max. výkonem 50 kW. K prvním zákazníkům se plně elektrické Citigo dostane začátkem roku 2020, a to za cenu kolem 450 tisíc korun.
Cenově dostupný crossover Tesla Model Y slibuje skvělé parametry a více prostoru, takže by mohl být pro více zákazníků mnohem zajímavější volbou, než sedanový Model 3. Dojezd činí u nejvyšší verze Long Range RWD až 482 km na jedno nabití, se zrychlením z 0 na 100 km/hod za 5,5 sekund. Naopak díky pohonu všech kol rychlejší, ale s kratším dojezdem je verze Long Range AWD, která dá stovku za 4,8 sekundy a dojezd má až 450 km. Varianta Performance pak zvládne stovku za 3,5 sekundy a dojezd činí taktéž až 450 km. Do prodeje se během roku 2020 dostanou nejprve vyšší a dražší konfigurace. Základní verze za 39 tisíc dolarů, kolem 1 milionu korun pak až o rok později.
Očekávaný elektromobil Tesla Roadster (2020) se jeví jako z říše snů – dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod pod 2 vteřiny, čímž překonává všechna sériově vyráběná auta na světě. Umí jet rychlostí přes 400 km/hod a dojezd s 200 kWh baterií dosahuje neskutečných 1 000 km. Disponuje ultravýkonnou pohonou jednotkou skládající se rovnou z trojice elektromotorů, přičemž jeden je vepředu a dva vzadu, s celkovým točivým momentem 10 000 Nm.
Do prodeje by se mělo tohle plně elektrické žihadlo dostat během roku 2020, a to za cenu 200 tisíc dolarů, tedy asi 4,5 miliony korun.
ID.3 má podle slov VW představovat po Beetlu a Golfu nový milník v dějinách automobilky. Od základů jde o čistokrevný elektromobil, který využívá modulární platformu MEB a všechny její výhody. Dostupné budou celkem tři varianty, lišící se kapacitou baterie. Základní model elektroauta Volkswagen ID.3 se vejde do 30 tisíc eur (775 tisíc korun). Disponovat bude 45 kWh baterií a dojezdem 330 km. Firma zatím nezveřejnila ceny dalších dvou variant. Jedná se o prostřední s 58 kWh baterií, která umožní dojezd až 420 km a nejvyšší verzi se 77 kWh akumulátorem a dojezdem 550 km. K prvním zákazníkům se má ID.3 dostat v létě 2020.
Souhlasíte s výběrem elektromobilů, které budou coby novinky v příštím roce nejzajímavější? Nebo byste výběr rozšířili o další kousky? Podělte se s ostatními v naší diskuzi pod článkem.