Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

V Evropě se začne prodávat první čínský elektromobil

  |  Martin Skořepa  |  15 komentářů

Věděli jsme, že tento den jednou přijde.

Čína je elektromobilová velmoc, nejen pokud jde o hledání možností jak urychlit přechod od spalováků k elektromobilům, různé podpoře tamních výrobců elektroaut či zákazníků, kteří si vyberou tento šetrnější způsob dopravy. Protože jak se to má se smogovou situací a znečištěním ovzduší ve větších mnohamilionových městech, už jste možná slyšeli, v horším případě i zažili. Číňané navíc dokážou vyrobit prakticky cokoliv za neskutečně nízkou cenu. Bude to platit i v případě elektroaut?

Už v příštím roce

Elektromobil Aiways U5 by se měl stát prvním elektrovozem, který se bude oficiálně prodávat v Evropě. Věří v to šéf čínské automobilky, která přitom vznikla teprve před třemi lety. Firma totiž získala všechna potřebná povolení i certifikace, a tak by ji už nic nemělo bránit k oficiálnímu vstupu na evropský trh. Prodej jejího prvního elektromobilu na starém kontinentě by měl začít během druhého čtvrtletí 2020.


Alfou a omezou má být poměr cena/výkon

A čím chtějí Číňané zaujmout Evropany? Samozřejmě velmi příznivou cenou, ale také zajímavými parametry. Nový Aiways U5 se má začít prodávat na částce 25 tisíc EUR, tedy v přepočtu 640 tisíc korun. Přitom půjde o prostorný SUV automobil (délka 4,7 m, šířka 1,87 m a výška 1,7 m) s celkovým výkonem 125 kW (167 koní) a točivým momentem 315 Nm.

O velmi pěkný dojezd až 503 km na jedno nabití dle normy NEDC se postará 65kWh battery pack. Za příplatek získá zákazník dojezd kolem 600 km. Následné nabíjení ze 30 na 80 % potrvá jen 27 minut při využití 50kW stanice. Elektromobil dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod za zhruba 9 sekund, max. rychlost bude omezena na 160 km/hod. Ve výbavě nebude chybět ani autopilot.

Důvěru Evropanů si pak chce čínská společnost získat tím, že již od svého založení spolupracuje formou joint venture s německým partnerem Rolandem Gumpertem, který je poměrně známým veteránem automobilového průmyslu. V Ingolstadtu Číňané provozují výzkumné a vývojové oddělení.

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
6 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
rockKerosinmarekJosefStanda Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
jiří
jiří

ono se teprve ukáže zda toto není krok vedle s elektromobily. Existuje méně nákladnější a téměř stoprocentně efektivnější pohon. Jen automobilky v Evropě věděly už 15let že se mají připravit na tento krok, mají vybudovat trh, autobazary, servisy, ke všemu navázat pořádnou legislativu a tak dále. Vysraly se na to a teď to honí na poslední chvíli. Asi mají spočítané kolik na akciích vydělají, kolik manažerům zbývá do důchodů a po nich nechť příjde technologický skok…

spajda
spajda

zbývá jenom prozradit jakýže to ten efektivnější pohon je

Kerosin
Kerosin

No taky jsem napnutý jak struna, ale obávám se, že nám pan Jiří onen pohon NEPROZRADÍ.
Ale napsal, že EXISTUJE, to by mě fakt zajímalo, co tak skvělého aby to bylo méně nákladné než EV a téměř STO procentně efektivnější.

rock
rock

Klasický akumulátorový elektromobil převádí uhlí ze země na dopředný pohyb s efektivitou cca 20-25%. Tak třeba existuje nápad na něco, co funguje líp, je hodně kam zlepšovat…

Kerosin
Kerosin

No to ale mluvíte o efektivitě výroby elektřiny, nikoliv efektivitě využitím EV pro pohyb a Jiří mluvil o pohonu vozidel, nikoliv o efektivitě výroby PHM. Protože to co popisujete vy, se týká všech elektrospotřebičů – podle vaší teorie si svítíme, či ohříváme jídlo s 20-25 ti procentní účinností – a to uznáte je nesmyslná interpretace. My jen s touto mizernou účinností měníme fosilní paliva na elektřinu. A naprosto souhlasím, že ve výrobě elektřiny je hodně velký prostor co zlepšovat. Ale v efektivitě “POHONU” EV vozidel, tam tedy žádný velký prostor nevidím. Kde je u EV ještě prostor pro zlepšení je… Číst vice »

rock
rock

“My jen s touto mizernou účinností měníme fosilní paliva na elektřinu.” My s touhle mizernou účinností měníme jakýkoliv zdroj na elektřinu – protože jaderky jsou na tom s účinností ještě hůř. A navíc o třetinu té elektřiny přijdeme, protože ji neumíme nějak rozumně dostat z jednoho místa do druhého a potom nalít do akumulátoru. Ale to jenom na okraj… On taky v té samé větě píše, že existuje “…méně nákladnější…” pohon. Teď se pustím do výkladu toho svérázného příspěvku, tak prosím brát s rezervou, protože to je jak čtení z kávové sedliny. Podle mne tím myslel méně nákladný, tedy levnější… Číst vice »

diaselgate
diaselgate

Ten “stoprocentně efektivnější pohon” bude bomba. Bohužel je potřeba se vzbudit a jít do práce.

Martin
Martin

MG ZS EV se nedělá v Číně?

Kerosin
Kerosin

Jako ta cena příznivě vypadá, ale vůbec nechápu proč ještě někdo někde uvádí dojezd v normě NEDC. Stejně si to v hlavě hned každý přeloží na WLTP tím, že ubere 25% a i WLTP víme, že platí jen za ideálních podmínek. Takže fér by bylo napsat , že reálný dojezd (základní verze) bude v optimální teplotě jen s řidičem a rychlostí do 90 km/h bude tak 400 km – jinak děláte elektromobilitě medvědí službu, protože auta neplní slibované parametry a lidi to pak štve. Tím se dostávám k dalšímu “chytrému” úskoku, a to časech nabíjení. Hned mne zaskočilo, jak by… Číst vice »

Standa
Standa

Jo tá jsem zase zvědav na výsledky crash testů.

Kerosin
Kerosin

Tak pokud jste to myslel ironicky, tak budete překvapen. Čínská auta dopadají v EURO NCAP skvěle. V tomhle směru to slabiny fakt nemá.

Josef
Josef

Realistický dojezd tedy kolem 300 km. Otázkou je, co tam je za baterie, li-ion, nebo lifepo?

Kerosin
Kerosin

Sice to nevím, ale trochu si nedovedu představit osobák (byť i SUV) s LifePo 4 – jednoduše kvůli požadovaným proudům je to horko těžko použitelné pro dodávky kde se požadavky na vysoké proudy neočekávají, ale osobně si myslím, že se LifePo hodí na využití spíš až v úložištích, ale v autech ne. Jediné kde vím, že použili LifePo je Maxxus EV 80 a to jen pro základní verzi. To budou tutově Li-ion.

A ten reálný dojezd bude víc. Osobně tipuji WLTP 400 km a reálný tak 350 až 380 podle počasí a zatížení.

rock
rock

Kdybych si měl střelit, tak auto této velikosti v normálním provozu
pod 20 kWh/100 km nepojede, to máme dojezd cca 320 km. A to nejlepší, pokud by se využilo to doporučované dobíjení 30%-80%, tak využívá kapacitu akumulátoru na 50% a to už jsme s dojezdem na 160 km. No, nekupte to…

Mobilní zobrazení