Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Volkswagen ukázal finální verzi ID.3

  |  Jakub Mokříš  |  4 komentáře

Je to tady! Po dlouhém čekání plném slibů, konceptů a vzletných frází, jsme se dočkali. ID.3 byl oficiálně představen.

Po Beetlu a Golfu tak má jít o nový milník v dějinách automobilky Volkswagen. Představení se odehrálo včera, ještě před zahájením autosalonu ve Frankfurtu. Dostupné budou tři varianty, lišící se kapacitou baterie.

Základní model se vejde do 30 tisíc eur (775 tisíc korun). Disponovat bude 45 kWh baterií a dojezdem 330 kilometrů. Firma zatím nezveřejnila ceny dalších dvou variant. Jedná se o prostřední s 58 kWh baterií, která umožní dojezd až 420 kilometrů a nejvyšší verzi se 77 kWh akumulátorem a dojezdem 550 kilometrů. Na baterii bude záruka 8 let nebo 160 tisíc kilometrů.

ID.3 s nejmenší baterií půjde dobíjet výkonem 50 kW, kdo bude chtít čerpat energii rychleji (100 kW), tomu VW tuto možnost dá za příplatek. Varianta s prostřední kapacitou pak bude mít 100 kW dobíjení v základu a nejdražší verze pak bude umět až 125 kW.

Uvnitř prostorného interiéru pak bude centrální displej o velikosti 10″. Volkswagen nespoléhá jen na něj, ale i na dotyková tlačítka. Jediné, co dostalo klasické spínače, jsou varovné blikače a ovládání okének. Průhledový displej před řidičem a hlasové ovládání samozřejmě nesmí chybět.

Uvidíme, jak ID.3 obstojí proti konkurenci. Na trh by se měly první kusy dostat v létě 2020.

ŠTÍTKY:, , , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
ZeelenKerosinRADEK Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
RADEK
RADEK

Je evidentní, že pan redaktor je smýšlením protikoncernový, jinak si nelze vysvětlit ty trapné poznámky o slibech VW a kokurenceschopnosti ID3…co už všechno Tesla nesliboval, a skutek utek, že?

Kerosin
Kerosin

U Tesly žádnej skutek neutek – vše dodrželi, i když většinou v pozdějším termínu.
A pan redaktor jen velmi vkusně shrnul chování VW za posledních 10 let, kdy nás tady krmili jen skycami, koncepty, PR prohlášeními v nejlepším případě potěmkinovským e-Upem či e-Golfem. Upřímě, vůči realitě je to co pan Mokříš napsal spíš na adresu VW pochvalné, než protikoncernové.

Zeelen
Zeelen

Hmm

Kerosin
Kerosin

Nejdříve tedy poděkuji VW, že už KONEČNĚ udělalo reálný krok. Na autě se mi líbí několik detailů, v zadních sedačkách je možnost otevření tunelu do kufru rozhodně PLUS, navíc sklopené zadní sedačky sice nejsou do roviny, ale alespoň nemají vůči podlaze kufru zub. Eliminace středového tunelu u zadní sedačky rozhodně pozitivum. A ani to rozdělení rychlostí nabíjení mě tak nedrásá. Co ale považuji vyložena za škodu je, že nabíjecí port (zřejmě ze zvyku od spalováků) umístili opět dozadu na zadní blatník – místo tak užitečného přístupu v čumáku jako mají Leafy. To se zase budume šikovat k nabíječkám jen tou… Číst vice »

Mobilní zobrazení