Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Škoda Citigo e iV: malý, ale šikovný elektromobil?

  |  Luboš Srb  |  26 komentářů

Automobilka Škoda Auto dnes v rámci hokejového MS 2019 v Bratislavě představila očekávaný první elektromobil Citigo e iV. Jde o malé městské auto s papírovým dojezdem až 265 km a velmi sympatickou cenou.

Mladoboleslavská automobilka právě odhalila první elektromobil ve své 124leté historii. Nový model Škoda Citigo e iV je menší auto vhodné spíše do města a odstartovává plánovanou elektromobilovou revoluci. Škodovka chce totiž do roku 2022 přijít s nejméně 10 plně či alespoň částečně elektrifikovanými vozy, ať už jde o elektromobily, plug-in hybridy, či hybridy.

Dělaný pro městský provoz

Citigo e iV bude nabízené jen v provedení s plně elektrickým pohonem, znamená to tedy konec pro spalovací varianty, ve kterých se tento model nabízel v předchozích generacích. O výkon se postará 61kW elektromotor s pohonem předních kol a maximálním točivým momentem 210 Nm. Díky okamžitému nástupu točivého momentu ani tento elektromobil nebude mít třeba na křižovatce problém s okamžitým a velmi svižným zrychlením. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h pak novinka zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost je 130 km/h. Výhodou má být stejně jako u jiných elektromobilů samozřejmě tichý a lokálně bezemisní provoz.

Tip: Škoda Superb iV: luxusní limuzína s hybridním pohonem

Na dlouhé cesty to není

Co však bude potenciální zákazníky zajímat asi ze všeho nejvíc, je dojezd. Elektromobil Škoda e iV disponuje baterií s kapacitou 36,8 kWh, se kterou výrobce uvádí papírový dojezd až 265 km dle normy WLTP, reálně však očekáváne dojezd někde kolem 200 km na jedno nabití. Akumulátor je umístěný v podlaze vozu a má rozměry 1,1 x 1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků. Následně je možné využít domácí wallbox řešení (s výkonem až 7,2 kWh) pro dobití za cca 4 hodiny, nebo rychlonabíječku, se kterou čas nutný pro dobití na 80 % zkrátíte na méně než 1 hodinu.

Pokud jde o velikost, délka tohoto menšího čtyřmístného městského elektromobilu činí 3,597 m a šířka pak 1,645 m. Zavazadlový prostor má 250 l a sklopením opěradel zadních sedadel lze snadno tento obsah ještě zvýšit na 923 l.

Stupně výbavy

Standardně je tento cenově dostupnější elektromobil vybaven elektrickým ovládáním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, rádiem Swing druhé generace, či dokovací stanicí pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Nechybí ani například asistent hlídání jízdního pruhu. Vyšší výbava Style přináší ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy. Ale součástí výbavy Style je i zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování a zadní parkovací senzory.

Pro snadné ovládání přes smartphone a například sledování stavu baterie nebo průběhu nabíjení bude k dispozici aplikace Citigo Connect App.

Cena a dostupnost

První elektromobil značky Škoda se začne sériově vyrábět ve druhé polovině roku 2019. Předběžná cena je 420 tisíc korun, dostupnost až od 2.1. 2020.

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
23 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
AndrejMartinKerosinJardaRad Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Carlos
Carlos

v případě dojezdu 200km s 36.8 kWh baterkou mi vychází spotřeba 18.5 kWh/100km…to nemyslíte vážně, že ne ??? TM3 žere míň !!!

v případě wallboxu s výkonem 7.2kW nabiju 26kWh za 4h, ale baterie je skoro 37, a co ten zbytek ?

ty čísla vám nějak nesedí :-)

Kerosin
Kerosin

Mám pro to své soukromé, žádným zdrojem nepodložené vysvětlení. 36.8 kWh je nominální hodnota – z toho je ale tvz. využitelných právě jen těch cca 28kWh – zbytek baterie je tam aby kompenzoval degradaci baterie (která je u technologie LG Chem, kterou VW nakoupil dosti tristní) a ta tak na oko přežila oněch 8 let záruky. Takže auto stále i po osmi letech bude vykazovat schopnost nabíjení na dojezd 200km i když reálně bude baterie z více jak 30% v p*deli. Také by tomu napovídala Vámi zmíněná žravost. Jeden faktor je, že to prostě bude oproti ostatním užrané (jako e-Tron),… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Moment, ono to nebylo z textu zřejmé, ale všechny dobíjecí časy jsou nabíjení jen na 80%. Dobíjení do 100% raději neuváděli.
Potom to jakž takž sedí.

Kerosin
Kerosin

Moment, ono to nebylo z textu zřejmé, ale všechny dobíjecí časy jsou nabíjení jen na 80%. Dobíjení do 100% raději neuváděli.
Potom to jakž takž sedí.

Takže je to jenom užraný jako kráva.

Rad
Rad

Papírový dojezd:
265 km 100%
212 km 80%

Nabití na 80% dojezdu 4h * 7,2kW = 28,8kWh

Spotřeba el.
28,8/212 = 13,6 kWh / 100km

Nevím, jestli je to hodně nebo málo.

Jako malou perličku dodávám, že v článku jsem nenašel slovo klimatizace.

Kerosin
Kerosin

13,6 je průměr pro o trošku větší auta, tohle by mělo být někde u 11kw na 100, ale budiž.
Každopádně, všechny ty hodnoty jsou bud trochu vyšší než adekvátní alternativy, a některé jsou nehorázně vyšší.
Extrém je 60+ minut na DC rychlonabíjení na 80% to je tristní údaj.

Hobit
Hobit

Čekal jsem to, že to Škodovka zprasí, ale že až tolik? 7 kW je uboze málo. V dnešní době tam měli dát minimálně 11 kW nabíječku, nebo ideálně 22kW na 3f. A DC nabíjení jen mizerných 40 kW? To si dělají srandu. To se dalo tolerovat u baterky 16-20 kWh. Ale větší baterie chce I silnější nabíjení. Zvlášť když už ty silnější nabíječky někde stojí a je tedy jasné že do budoucna se budou rozšiřovat. Ne tohke jen ukazuje že buď nechtějí prodávat nebo to mají zakázané. Ach jo a už to vypadalo nadějně. Je to podobný případ jako Mercedes,… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Přesně jsem nabyl dojmu, že to má u laické veřejnosti zdiskreditovat elektromobilitu. Víte kolik lidí si po zkušebním zapůjčení řekne ” Jé, když je takhle omezující EV od tak zkušené automobilky, jak hrozná musí být a od těch outsiderů na trhu?” a přitom opak je pravda.

Martin
Martin

Panebože panebože když ta vaše slova čtu…. Na místo toho, aby jste byli rádi že se objevuje dostupný elektromobil tak fnukate, že to nemá tuhle zbytečnost a nebo tamtu.. Jestli se něco nabije za 3 nebo 4 hodiny je úplně jedno. Přes den je oboje moc a přes noc je to jedno.. V běžném baráku je 22kw nabíjení nesmysl, 11 kW na hraně a 7kw všude.. Proč by měla škodovka zdražovat auto kvůli věcem které použije 10% zákazníků a ještě k tomu je vlastně nepotřebují protože nabíjí v noci.. Ty plky o diskreditaci jsou jen nepochopením celé situace..

rad
rad

Jo Citigo, známý polykač stovek dálničních kilometrů. Tam je fakt klíčovým parametrem rychlonabíjení.

Kerosin
Kerosin

Naprosto bych s ironií souhlasil, jenže mám dojem, že jste stejně jako pan Martin přehlédl smíchání dvou údajů. Ty charakteristiky nabíjení co pomlouvám by k městskému NEpolikači dálničních km za 420 tis stačili to jo. Jenže oni teď prodávají s těmito charakteristikami v cenové hladině polikačů dálničních km. Tudíž z toho udělali model, které svou neprodejností ohrozí vznik oné levné verze.

Rad
Rad

Nepochopil jsem, co máte na mysli. V článku se píše, že to Citigo bude za 420 tisíc. Pravděpodobně to bude ta standardní verze. Verze style, co má navíc pár blbostí bude nejspíš o pár desítek tisíc dražší. V prodeji má být za půl roku. V současnosti Škoda žádné elektroauto nemá v nabídce, tak těžko může být neprodejné a už vůbec ohrožovat vznik čehokoli.
Mimochodem, co je podle Vás adekvátní cenová hladina aut pro jízdu kolem komína ? Prodává někdo něco podle Vašich představ v Evropě ? Pokud ano, jak se to jmenuje a kolik to stojí ?

Kerosin
Kerosin

Možná to tak lze vidět na základě toho sporadického článku zde na Elektrovozech. Nic proti tomuto serveru, přináší mnoho zajímavých informací, ale jeho články beru spíše jako upoutávku na ty obsáhlejší, kde se dočtete víc. Zde je to spíše jen takový headline. No a budete-li pátrat po informacích o CitiGo iV – tak se v různých článcích dočtete různé informace, ze kterých si lze poskládat ucelenější představu. Takže CitiGo za 420 je návrh té nejlevnější varianty u které se očekává obdobně veliká baterie jako má VW E-UP tedy něco málo nad 18kWh a na trh má přijít za tuto cenu… Číst vice »

Rad
Rad

Myslím, že obavy z toho, že by “zařízli” levné elektroauto jsou předčasné. Emisní limity / pokuty, které budou muset plnit nebo platit penále, jsou tak drakonické, že se jim vyplatí dodávat na trh elektroauta i za tu cenu, že na nich nevydělají, resp. prodělají míň než by byla odpovídající penalizace za překročení flotilového CO2/km. Finanční možnosti trhu – t.j. nás všech jaksi emisní předpisy směrem nahoru neovlivní. A pokud privátní klienti teď kupují citigo za +-250tis. asi by bylo super naivní si myslet, že za krabičku od sardinek budou ochotni najednou dávat 2x tolik. Ono i těch 420 tis. je… Číst vice »

Martin
Martin

Rad přesně tak s tím, že výrobci dotlačí státy, aby si za tu kravinu platily, takže budou všude dotace. Rok 21/22 bude ideální pro nákup elektroauta a bude velmi bolestivý pro všechny co jej vlastní, protože raketově ztratí statisíce ze dne na den..

Kerosin
Kerosin

Měl by jste pravdu, kdyby jste nesmíchal dohromady 2 věci. Kdyby to byla ta verze za 420 tisíc tak by to bylo fajn, a zajímavá koupě. Naprosto souhlasím s Vaším popisem využití – okolo komína a noční nabíjení – a kdyby se takové Škoda letos začala prodávat, tak nejen že bych byl rád – byl bych nadšený. Jenže tohle není ta verze za 420 že? Ta s trochou štěstí bude k mání v roce 22 a jak nad termínem tak cenou se houpe otazník. Tohle je verze za cenu, za jakou konkurence nabízí palubní AC nabíjení mezi 11 až 40… Číst vice »

Martin
Martin

Hmm za 420 tis běžný člověk nekoupi ani slušný rodinný hatchback s benzínovým motorem vhodným na dálnice. Nechápu vaše tvrzení. Nechápu proč se tedy vyrábí hybridy za 800 tis když tvrdite že koupíte elektrický dálniční rodinný hatchback za 400 tis.. v roce 22 bude na trhu 10 modelů. Škoda není Musk a nemůže lhát akcionářům.

Kerosin
Kerosin

Nikde jsem nenapsal, že lze za 420 koupit rodinný hatchback. To co říkám je, že za 420 nekoupíte ani to CitiGo iV – zatím je to jen margetingová informace (plány), a k mání je vybavená verze s velkou baterií 36,8 kWh jehož cenu neuvedli, ale nevěřím že ohrozí cenu VW e-UP nebo plánované ID.3 – NEO. Myslím, že konečná cifra za aktuálně nabízené CitiGo iV se zastaví někde nad 600 tis Kč. A v tu chvíli bude s jeho vlastnostmi (tedy zejména těmi nabíjecími) nekonkurenceschopné viz. třeba aktuální článek o Opelu Corsa. A to čeho se vlastně bojím je, že… Číst vice »

Martin
Martin

Takže jste vlastně šťastný, což je dobře. Negativní myšlení přitahuje negativní věci. Je potřeba myslet pozitivně a ono to pozitivní bude. Skepse je hlavně u prodejců díky tomu, že to nikdo nechce a neni to kde nabíjet. Škodovka je prodávat musí a bude.

Andrej
Andrej

Dobrý deň, bol by som rad ak by táto diskusia pokračovala. Co vravíte na cenu 430000 za verziu style + cca 30000kc za komplet doplnkovu výbavu s metalizou? Moja otázne znie, automobil ma teda silnejšiu batériu ale možno ju nabíjať max. 40kwh nabíjačkou?

Jarda
Jarda

Od Škody jsem teď dostal tato data:
Výkon: 60kW (82 koní)

Kroutící moment: 210 Nm

Kapacita baterií: 17,7 kWh

Spotřeba: 11,7 kWh

Dojezd: 160km (dle NEDC)

Max rychlost: 130 km/h

Zrychlení 0-100km/h: 12,4 s

Kerosin
Kerosin

Tohle bych tak věřil, že bude ta verze startující na 420 000 Kč. Sice všude hned dodávají, že s cenou se bude ještě hýbat, ale myslím, že pod půl milionu se udrží.
A tohle je smysluplné a konkurence schopné MĚSTSKÉ auto.
Néé ten nesmysl co představili.

Mobilní zobrazení