Škoda Citigo e iV: malý, ale šikovný elektromobil?

Automobilka Škoda Auto dnes v rámci hokejového MS 2019 v Bratislavě představila očekávaný první elektromobil Citigo e iV. Jde o malé městské auto s papírovým dojezdem až 265 km a velmi sympatickou cenou.

TIP: Test Škoda Citigoe iV – Návnada na české skeptiky

Mladoboleslavská automobilka právě odhalila první elektromobil ve své 124leté historii. Nový model Škoda Citigo e iV je menší auto vhodné spíše do města a odstartovává plánovanou elektromobilovou revoluci. Škodovka chce totiž do roku 2022 přijít s nejméně 10 plně či alespoň částečně elektrifikovanými vozy, ať už jde o elektromobily, plug-in hybridy, či hybridy.

Dělaný pro městský provoz

Citigo e iV bude nabízené jen v provedení s plně elektrickým pohonem, znamená to tedy konec pro spalovací varianty, ve kterých se tento model nabízel v předchozích generacích. O výkon se postará 61kW elektromotor s pohonem předních kol a maximálním točivým momentem 210 Nm. Díky okamžitému nástupu točivého momentu ani tento elektromobil nebude mít třeba na křižovatce problém s okamžitým a velmi svižným zrychlením. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h pak novinka zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost je 130 km/h. Výhodou má být stejně jako u jiných elektromobilů samozřejmě tichý a lokálně bezemisní provoz.

Tip: Škoda Superb iV: luxusní limuzína s hybridním pohonem

Na dlouhé cesty to není

Co však bude potenciální zákazníky zajímat asi ze všeho nejvíc, je dojezd. Elektromobil Škoda e iV disponuje baterií s kapacitou 36,8 kWh, se kterou výrobce uvádí papírový dojezd až 265 km dle normy WLTP, reálně však očekáváne dojezd někde kolem 200 km na jedno nabití. Akumulátor je umístěný v podlaze vozu a má rozměry 1,1 x 1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků. Následně je možné využít domácí wallbox řešení (s výkonem až 7,2 kWh) pro dobití za cca 4 hodiny, nebo rychlonabíječku, se kterou čas nutný pro dobití na 80 % zkrátíte na méně než 1 hodinu.

Pokud jde o velikost, délka tohoto menšího čtyřmístného městského elektromobilu činí 3,597 m a šířka pak 1,645 m. Zavazadlový prostor má 250 l a sklopením opěradel zadních sedadel lze snadno tento obsah ještě zvýšit na 923 l.

Stupně výbavy

Standardně je tento cenově dostupnější elektromobil vybaven elektrickým ovládáním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, rádiem Swing druhé generace, či dokovací stanicí pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Nechybí ani například asistent hlídání jízdního pruhu. Vyšší výbava Style přináší ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy. Ale součástí výbavy Style je i zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování a zadní parkovací senzory.

Pro snadné ovládání přes smartphone a například sledování stavu baterie nebo průběhu nabíjení bude k dispozici aplikace Citigo Connect App.

Cena a dostupnost

První elektromobil značky Škoda se začne sériově vyrábět ve druhé polovině roku 2019. Předběžná cena je 420 tisíc korun, dostupnost až od 2.1. 2020.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Citigo e iV: malý, ale šikovný elektromobil?

Automobilka Škoda Auto dnes v rámci hokejového MS 2019 v Bratislavě představila očekávaný první elektromobil Citigo e iV. Jde o malé městské auto s papírovým dojezdem až 265 km a velmi sympatickou cenou.

TIP: Test Škoda Citigoe iV – Návnada na české skeptiky

Mladoboleslavská automobilka právě odhalila první elektromobil ve své 124leté historii. Nový model Škoda Citigo e iV je menší auto vhodné spíše do města a odstartovává plánovanou elektromobilovou revoluci. Škodovka chce totiž do roku 2022 přijít s nejméně 10 plně či alespoň částečně elektrifikovanými vozy, ať už jde o elektromobily, plug-in hybridy, či hybridy.

Dělaný pro městský provoz

Citigo e iV bude nabízené jen v provedení s plně elektrickým pohonem, znamená to tedy konec pro spalovací varianty, ve kterých se tento model nabízel v předchozích generacích. O výkon se postará 61kW elektromotor s pohonem předních kol a maximálním točivým momentem 210 Nm. Díky okamžitému nástupu točivého momentu ani tento elektromobil nebude mít třeba na křižovatce problém s okamžitým a velmi svižným zrychlením. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h pak novinka zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost je 130 km/h. Výhodou má být stejně jako u jiných elektromobilů samozřejmě tichý a lokálně bezemisní provoz.

Tip: Škoda Superb iV: luxusní limuzína s hybridním pohonem

Na dlouhé cesty to není

Co však bude potenciální zákazníky zajímat asi ze všeho nejvíc, je dojezd. Elektromobil Škoda e iV disponuje baterií s kapacitou 36,8 kWh, se kterou výrobce uvádí papírový dojezd až 265 km dle normy WLTP, reálně však očekáváne dojezd někde kolem 200 km na jedno nabití. Akumulátor je umístěný v podlaze vozu a má rozměry 1,1 x 1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků. Následně je možné využít domácí wallbox řešení (s výkonem až 7,2 kWh) pro dobití za cca 4 hodiny, nebo rychlonabíječku, se kterou čas nutný pro dobití na 80 % zkrátíte na méně než 1 hodinu.

Pokud jde o velikost, délka tohoto menšího čtyřmístného městského elektromobilu činí 3,597 m a šířka pak 1,645 m. Zavazadlový prostor má 250 l a sklopením opěradel zadních sedadel lze snadno tento obsah ještě zvýšit na 923 l.

Stupně výbavy

Standardně je tento cenově dostupnější elektromobil vybaven elektrickým ovládáním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, rádiem Swing druhé generace, či dokovací stanicí pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Nechybí ani například asistent hlídání jízdního pruhu. Vyšší výbava Style přináší ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy. Ale součástí výbavy Style je i zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování a zadní parkovací senzory.

Pro snadné ovládání přes smartphone a například sledování stavu baterie nebo průběhu nabíjení bude k dispozici aplikace Citigo Connect App.

Cena a dostupnost

První elektromobil značky Škoda se začne sériově vyrábět ve druhé polovině roku 2019. Předběžná cena je 420 tisíc korun, dostupnost až od 2.1. 2020.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."