Škoda Citigo e iV: malý, ale šikovný elektromobil?
Automobilka Škoda Auto dnes v rámci hokejového MS 2019 v Bratislavě představila očekávaný první elektromobil Citigo e iV. Jde o malé městské auto s papírovým dojezdem až 265 km a velmi sympatickou cenou.
TIP: Test Škoda Citigoe iV – Návnada na české skeptiky
Mladoboleslavská automobilka právě odhalila první elektromobil ve své 124leté historii. Nový model Škoda Citigo e iV je menší auto vhodné spíše do města a odstartovává plánovanou elektromobilovou revoluci. Škodovka chce totiž do roku 2022 přijít s nejméně 10 plně či alespoň částečně elektrifikovanými vozy, ať už jde o elektromobily, plug-in hybridy, či hybridy.
- Elektromobil Citigo-e iV je v Česku opět nejprodávanějším elektromobilem
Dělaný pro městský provoz
Citigo e iV bude nabízené jen v provedení s plně elektrickým pohonem, znamená to tedy konec pro spalovací varianty, ve kterých se tento model nabízel v předchozích generacích. O výkon se postará 61kW elektromotor s pohonem předních kol a maximálním točivým momentem 210 Nm. Díky okamžitému nástupu točivého momentu ani tento elektromobil nebude mít třeba na křižovatce problém s okamžitým a velmi svižným zrychlením. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h pak novinka zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost je 130 km/h. Výhodou má být stejně jako u jiných elektromobilů samozřejmě tichý a lokálně bezemisní provoz.
Tip: Škoda Superb iV: luxusní limuzína s hybridním pohonem
Na dlouhé cesty to není
Co však bude potenciální zákazníky zajímat asi ze všeho nejvíc, je dojezd. Elektromobil Škoda e iV disponuje baterií s kapacitou 36,8 kWh, se kterou výrobce uvádí papírový dojezd až 265 km dle normy WLTP, reálně však očekáváne dojezd někde kolem 200 km na jedno nabití. Akumulátor je umístěný v podlaze vozu a má rozměry 1,1 x 1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků. Následně je možné využít domácí wallbox řešení (s výkonem až 7,2 kWh) pro dobití za cca 4 hodiny, nebo rychlonabíječku, se kterou čas nutný pro dobití na 80 % zkrátíte na méně než 1 hodinu.
Pokud jde o velikost, délka tohoto menšího čtyřmístného městského elektromobilu činí 3,597 m a šířka pak 1,645 m. Zavazadlový prostor má 250 l a sklopením opěradel zadních sedadel lze snadno tento obsah ještě zvýšit na 923 l.
Stupně výbavy
Standardně je tento cenově dostupnější elektromobil vybaven elektrickým ovládáním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, rádiem Swing druhé generace, či dokovací stanicí pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Nechybí ani například asistent hlídání jízdního pruhu. Vyšší výbava Style přináší ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy. Ale součástí výbavy Style je i zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování a zadní parkovací senzory.
Pro snadné ovládání přes smartphone a například sledování stavu baterie nebo průběhu nabíjení bude k dispozici aplikace Citigo Connect App.
Cena a dostupnost
První elektromobil značky Škoda se začne sériově vyrábět ve druhé polovině roku 2019. Předběžná cena je 420 tisíc korun, dostupnost až od 2.1. 2020.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.