Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Tesla Model Y: nová hitovka?

  |  Jakub Mokříš  |  9 komentářů

Na Model Y se čekalo dlouho. Informace se zakládaly dost na spekulacích. Podle některých mělo jít o nový nejlevnější elektromobil od Tesly, což se později ukázalo jako nepravdivé. Teď už ale víme, jak to všechno s Modelem Y je!

Tip: Tesla si nechala patentovat nový typ bateriového článku

Zhodnocení designu necháme na každém ze čtenářů, nám v redakci se Model Y líbí, ačkoliv trochu evokuje BMW X6. Obrázky ovšem dost často klamou a v realitě auta vypadají více, či méně jinak.

Důležitá je především cena, která by měla začínat na 39 000 dolarech u verze Standard Range. To je v přepočtu na koruny ani ne 887 000 korun, což není špatné a popravdě jsme čekali větší mezeru mezi základním Modelem 3, který je jen o 4 000 dolarů levnější. Ani dojezd 370 kilometrů není špatný, stejně tak jako akcelerace za 5,9 sekundy z 0 na 97 km/h.

Long Range RWD, by měla zvládnout 482 kilometrů na jedno nabití, zrychlovat z 0 na 97 km/h bude za 5,5 sekundy a maximálně bude moci uhánět rychlostí 209 km/h. Cena 47 000 dolarů se nám nezdá nějak přehnaná a v přepočtu to dělá asi 1 065 000 korun.

O něco nižší dojezd bude mít Long Range AWD verze, tedy dvoumotorová. Ta má o něco nižší dojezd – 450 kilometrů, ale zase o něco svižněji zrychluje. Z 0 na 97 km/h to zvládne za 4,8 sekundy. Tady už bude cenovka začínat na 51 000 dolarech, tedy necelých 1 160 000 korun.

A pokud budete chtít skutečně velmi slušně zrychlující rodinný dostavník, zaplatíte 60 000 dolarů za verzi Performance, což je 1,3 milionu korun, ale z 0 na 97 km/h to budete stíhat za 3,5 sekundy. Váš akční rádius pak bude stejný, jako u předchozí verze, tedy 450 kilometrů.

V příplatkové výbavě je možnost sedmi sedadel, jinak Model Y drží v interiéru nastavenou designovou linku Tesly. Mezi zákazníky se “Ypsilonka” dostane v průběhu příštího roku. Ve variantě Standard Range potom až v roce 2021.

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
MartinpetrolheadMartinKerosinPavel Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Rad
Rad

V prodeji bude tahle hitovka už letos? Vždyť samotný vizionář a slunce jasné prohlásilo, že dodávky začnou koncem 2020, takže reálně někdy v 2021. A ten přepočet na koruny? Kolik že to stoji m3 u sousedů v Německu včetne DPH?

Pavel
Pavel

cena plus doprava přes oceán plus dph…..ale Y se mi fakt líbí asi ze všech nejvíc. Jenže příští rok prý tady budou jezdit elektrické golfy za 680tis :-)

Kerosin
Kerosin

Měl by jste zdůraznit to PRÝ. Kdepak jste to četl / slyšel? A i kdyby, tak Golf reálně podává zhruba poloviční výkon než Tesly (zejméne v dojezdu). Takže i kdyby byl o tolik levnější, tak v tom případě nebude konkurencí. Ale už by byl konkurencí jiných EV nižší třídy.

Martin
Martin

Od časově nesmyslných slibů je tady Musk…. Načtěte už konečně nějaké informace o e-Golfu a nové čistě EV platformě. VW nebude konkurovat Tesle. Tesle bude konkurovat Porsche, Audi, BMW nebo třeba Mercedes až se na trhu EV začne něco podstatného prodávat. Všichni výrobci co vyrábějí nesmyslná a nevyužitelná auta pro bohaté lidi, kteří vyhazují peníze.. Nikdo nepotřebuje 400kW, nikdo nepotřebuje zrychlejí 3sec, nikdo nepotřebuje v autě domácí kino.. To je úplně jiný trh..

petrolhead
petrolhead

Jestliže se v Německu prodává levnější verze Tesly 3 za skoro 1,5mio vč DPH 19% a model Y bude jetě o “4.000$” dražší, výsledná cena modelu Y bude nejspíš u nás atakovat 2 milony. Já nevím, ale za to už se u nás dá koupit úplně nové Maserati. To jsem tedy zvědav, zdali tohle bude nejprodávanější Tesla, jak tvrdí Musk.

Martin
Martin

V USA jezdí každý pátý tlusťoch v 5,7 hemi náklaďáku.. Oni se přes to břicho do našich aut nevejdou a nechápou naše mini auta typu škoda fabia.. Tyhle lidi teď kupují auta za 1,5 M běžně a jsou tam potenciálem pro Teslu.. My v EU koukáme jak takový nesmysl může někdo koupit

petrolhead
petrolhead

Ale copak tomu já věřím. V USA jsou s budováním socialismu zoufale pozadu ve srovnání s Evropou, takže tam stojí takové auto klidně o polovinu méně než u nás, levnější benzín, řidičák, žádná technická, méně byrokracie, prostě pohoda. Jenom jsem zvědav, jestli se opravdu bude prodávat tohoto modelu více než modelu 3 a S dohromady.

Martin
Martin

Prodeje půjdou nahoru v celém segmentu takže se i Tesla sveze na vlně elektromobiluzace.. Každý kdo na trh přinese něco konkurenčního bude prodávat. V příštích 15 letech nejde o zda se bude prodávat ale jaký poměr trhu kdo ukousne. Prodávat budou všichni

Mobilní zobrazení