Budoucnost je elektrická, tvrdí Audi. A pokračuje v rozšiřování své rodinky elektromobilů. Po větším a v některých ohledech možná trochu neohrabaném SUV modelu Audi e-tron nyní Němci představili podstatně sportovnější plně elektrické kupé Audi e-tron Sportback.
e-tron coby SUV v některých směrech potěšil, v jiných zklamal. Nové dle slov automobilky “dynamické SUV s geny kupé” by mělo být v mnoha směrech podstatně zajímavější. V Tesle už určitě podrobně studují veškeré specifikace, které v Ingolstadtu vymysleli a pro jejich novou variantu e-tron Sportback zvolili.
Jedná se vlastně rovnou o dvě verze, odlišné výbavou a cenou. Vybavěnější elektromobil Audi e-tron Sportback 55 quattro se může pochlubit celkovým výkonem až 300 kW s točivým momentem až 664 Nm a pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za 5,7 sekund a má max. rychlost až 200 km/hod. S 95kWh baterií (využitelných 86,5 kWh) slibuje dojezd až 446 km na jedno nabití (WLTP), přičemž umožňuje rychlonabíjení výkonem až 150 kW. Cena by měla být pod hranicí 2 milionů korun.
Odlehčenější a cenově dostupnější varianta Audi e-tron Sportback 50 quattro nabídne nižší výkon, pomalejší zrychlení, kratší dojezd či pomalejší nabíjení. Ale změny u tohoto elektromobilu nejsou nijak extra výrazné. Posuďte sami – výkon má 230 kW s točivým momentem až 540 Nm a pohonem všech kol, zrychlení na stovku za 6,8 sekund, max. rychlost 190 km/hod, baterie má kapacitu 71 kWh (využitelných 64,7 kWh) a slibuje dojezd až 347 km (WLTP), či nabíjení výkonem až 120 kW. I odlehčenější verze tedy bude stále poměrně dost zajímavá. Uvidíme, jestli i cenově.
e-tron Sportback má stejně jako SUV e-tron (test) jednu specialitu. Oba elektromotory u výkonnější verze poskytují běžně při jízdě 265 kW a točivým momentem 561 Nm, ovšem pokud řidič přejde z provozního režimu D na S a sešlápne pedál plynu až na podlahu, aktivuje režim Boost. V něm poskytuje systém pohonu výkon 300 kW a točivý moment 664 Nm po dobu 8 sekund. Na přání jsou opět dodávaná virtuální vnější zpětná zrcátka.
Co bylo naopak vylepšené, je hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, čímž překonává i svůj sesterský SUV model Audi e-tron. A vylepšena byla také rekuperace. Baterie je opět zabudovaná v podlaze a pracuje s nominálním napětím 396 V, ovšem u Sportbacku dokáže díky vylepšenému systému rekuperace získávat při brzdění ještě více energie zpět do baterie, úroveň lze volit pomocí páček na volantu.
Pokud jde o nabíjení, bohužel Audi opět umístilo nabíjecí porty ze strany auta hned vedle předních dveří, což přidělává problémy při parkování u některých dobíjecích stanic. Můžete si sice dokoupit i druhý slot na druhé straně auta a využít tak nabíjení skrze druhou stranu e-tronu, ovšem rychlonabíjení zvládá jen jeden ze slotů a druhý se hodí maximálně tak v garáži pro nabíjení přes Wallbox, protože zvládá AC max. 22 kW. První slot si poradí s AC max. 11 kW. Nicméně co se nedá e-tronu upřít, je rychlonabíjení (až 150 kW), kdy za necelých 30 minut dobijete baterie na 80 % kapacity.
Objem zavazadlového prostoru je 615 litrů, včetně 60 litrů ve velké odkládací schránce pod přední kapotou (podobně jako u Tesly), v níž je uložena sada nářadí a nabíjecí kabel. Pokud jde o interiér, k dispozici je 12,3″ digitální panel, dále 12,1″ informační displej, který slouží i jako zábavní, telefonní i navigační systém a speciální nastavení e-tronu, nebo 8,6″ spodní displej pro vkládání textu a ovládání komfortních funkcí včetně klimatizace. Potvrzení opět probíhá pohodlně s haptickým a akustickým impulzem.
Nové Audi e-tron Sportback bude možné objednávat koncem roku 2019, přičemž uvedení na evropský trh je plánováno na jaro 2020. Konkrétně v České republice bude e-tron Sportback k dispozici ve dvou výkonových verzích, v obou případech bude standardně prodloužená záruka na 4 roky nebo 120 000 kilometrů.
https://www.youtube.com/watch?v=RUWMMRRUVZQ
Cena pro český trh ještě nebyla stanovena, ovšem ze zahraničí víme, že bude lehce nad hranicí 70 tisíc EUR, v přepočtu kolem 1,8 milionu korun. Za odlehčenější variantu by měla být o něco nižší a hodně také bude záležet na volitelné výbavě, kromě jiného jako je např. druhý nabíjecí port, či virtuální zpětná zrcátka.
Budoucnost je elektrická, tvrdí Audi. A pokračuje v rozšiřování své rodinky elektromobilů. Po větším a v některých ohledech možná trochu neohrabaném SUV modelu Audi e-tron nyní Němci představili podstatně sportovnější plně elektrické kupé Audi e-tron Sportback.
e-tron coby SUV v některých směrech potěšil, v jiných zklamal. Nové dle slov automobilky “dynamické SUV s geny kupé” by mělo být v mnoha směrech podstatně zajímavější. V Tesle už určitě podrobně studují veškeré specifikace, které v Ingolstadtu vymysleli a pro jejich novou variantu e-tron Sportback zvolili.
Jedná se vlastně rovnou o dvě verze, odlišné výbavou a cenou. Vybavěnější elektromobil Audi e-tron Sportback 55 quattro se může pochlubit celkovým výkonem až 300 kW s točivým momentem až 664 Nm a pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za 5,7 sekund a má max. rychlost až 200 km/hod. S 95kWh baterií (využitelných 86,5 kWh) slibuje dojezd až 446 km na jedno nabití (WLTP), přičemž umožňuje rychlonabíjení výkonem až 150 kW. Cena by měla být pod hranicí 2 milionů korun.
Odlehčenější a cenově dostupnější varianta Audi e-tron Sportback 50 quattro nabídne nižší výkon, pomalejší zrychlení, kratší dojezd či pomalejší nabíjení. Ale změny u tohoto elektromobilu nejsou nijak extra výrazné. Posuďte sami – výkon má 230 kW s točivým momentem až 540 Nm a pohonem všech kol, zrychlení na stovku za 6,8 sekund, max. rychlost 190 km/hod, baterie má kapacitu 71 kWh (využitelných 64,7 kWh) a slibuje dojezd až 347 km (WLTP), či nabíjení výkonem až 120 kW. I odlehčenější verze tedy bude stále poměrně dost zajímavá. Uvidíme, jestli i cenově.
e-tron Sportback má stejně jako SUV e-tron (test) jednu specialitu. Oba elektromotory u výkonnější verze poskytují běžně při jízdě 265 kW a točivým momentem 561 Nm, ovšem pokud řidič přejde z provozního režimu D na S a sešlápne pedál plynu až na podlahu, aktivuje režim Boost. V něm poskytuje systém pohonu výkon 300 kW a točivý moment 664 Nm po dobu 8 sekund. Na přání jsou opět dodávaná virtuální vnější zpětná zrcátka.
Co bylo naopak vylepšené, je hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, čímž překonává i svůj sesterský SUV model Audi e-tron. A vylepšena byla také rekuperace. Baterie je opět zabudovaná v podlaze a pracuje s nominálním napětím 396 V, ovšem u Sportbacku dokáže díky vylepšenému systému rekuperace získávat při brzdění ještě více energie zpět do baterie, úroveň lze volit pomocí páček na volantu.
Pokud jde o nabíjení, bohužel Audi opět umístilo nabíjecí porty ze strany auta hned vedle předních dveří, což přidělává problémy při parkování u některých dobíjecích stanic. Můžete si sice dokoupit i druhý slot na druhé straně auta a využít tak nabíjení skrze druhou stranu e-tronu, ovšem rychlonabíjení zvládá jen jeden ze slotů a druhý se hodí maximálně tak v garáži pro nabíjení přes Wallbox, protože zvládá AC max. 22 kW. První slot si poradí s AC max. 11 kW. Nicméně co se nedá e-tronu upřít, je rychlonabíjení (až 150 kW), kdy za necelých 30 minut dobijete baterie na 80 % kapacity.
Objem zavazadlového prostoru je 615 litrů, včetně 60 litrů ve velké odkládací schránce pod přední kapotou (podobně jako u Tesly), v níž je uložena sada nářadí a nabíjecí kabel. Pokud jde o interiér, k dispozici je 12,3″ digitální panel, dále 12,1″ informační displej, který slouží i jako zábavní, telefonní i navigační systém a speciální nastavení e-tronu, nebo 8,6″ spodní displej pro vkládání textu a ovládání komfortních funkcí včetně klimatizace. Potvrzení opět probíhá pohodlně s haptickým a akustickým impulzem.
Nové Audi e-tron Sportback bude možné objednávat koncem roku 2019, přičemž uvedení na evropský trh je plánováno na jaro 2020. Konkrétně v České republice bude e-tron Sportback k dispozici ve dvou výkonových verzích, v obou případech bude standardně prodloužená záruka na 4 roky nebo 120 000 kilometrů.
https://www.youtube.com/watch?v=RUWMMRRUVZQ
Cena pro český trh ještě nebyla stanovena, ovšem ze zahraničí víme, že bude lehce nad hranicí 70 tisíc EUR, v přepočtu kolem 1,8 milionu korun. Za odlehčenější variantu by měla být o něco nižší a hodně také bude záležet na volitelné výbavě, kromě jiného jako je např. druhý nabíjecí port, či virtuální zpětná zrcátka.