Test Audi Q4 e-tron Sportback – První kilometry s postrachem elektrické konkurence!

  • Dostali jsme šanci otestovat na prvních pár hodin elektromobil Audi Q4 e-tron Sportback
  • Mezi jeho přednosti patří dokonalý design, komfort a technologie
  • Jak horká novinka z německé dílny jezdí na českých silnicích?
Audi Q4 e-tron Sportback

Audi Q4 e-tron Sportback | foto: Elektrickevozy.cz

Německá automobilka pokračuje v usilovné elektrifikaci svého portfolia, která začala teprve pár let zpátky. Za tu dobu jsme mohli vidět hned několik nových modelů, které byly pro “běžného smrtelníka” relativně nedostupným zbožím. Nyní přichází elektromobil, který je již třetím v pořadí, a to hned po SUV e-tron a sportovním e-tron GT. Horká novinka s názvem Audi Q4 e-tron a je postavena tak, aby oslovila širší klientelu a svým způsobem přiblížila nastupující elektromobilitu i lidem, kteří ke svému životu nepotřebují vůz za částku, která by se dala s nadsázkou přirovnat rodinnému domu v lepší čtvrti.

Audi Q4 e-tron Sportback: specifikace

Konstrukce SUV kupé, rozměry: 4588 × 1865 × 1582 mm, hmotnost: 2125 kg
Pohon elektromobil, pohon zadních kol
Výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 82 kWh (využitelných 77 kWh)
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, maximální výkon 125 kW při rychlonabíjení, CCS, Mennekes
 Spotřeba a dojezd 19 kWh/100 km, dojezd přes 400 km
Výbava Lakování fialová Aurora, 20palcová litá kola, bezpečnostní asistenti, LED přední a zadní světlomety, multifunkční sportovní volant, sportovní podvozek, SONOS Sound System, připojení k internetu, paket S-line, paket Navigace MMI Pro, paket Safety Plus, paket Smartphone, paket Komfort Plus
Cena testovacího modelu 2 000 700 Kč

Projeli jsme Audi Q4 e-tron Sportback!

Nový elektromobil Audi Q4 e-tron Sportback stojí na známé MEB platformě, kterou už můžete znát i z dílen jiných automobilek koncernu. Mezi hlavní sourozence patří námi otestovaný Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq. V rámci stejného základu tedy lze odvodit hned několik aspektů vozu, které si v našem kratším testu z jízdních dojmů postupně projdeme. Naše redakce se totiž mohla zúčastnit prvních testovacích jízd, které automobilka Audi pořádala kousek za Prahou. Počasí nám v “bouřkové” sezóně opravdu přálo, a tak jsme si mohli novinku vychutnat se vším všudy. Vyrazili jsme tedy na klikaté silnice směrem ke Konopišti a pokusili se z Q4ky vyždímat maximum.

Otestovali jsme Audi Q4 e-tron Sportback v Česku!

Otestovali jsme Audi Q4 e-tron Sportback v Česku! | foto: Elektrickevozy.cz

Jeden model, několik variant

Hned ze začátku je nutné pochválit Audi za to, že svůj model Q4 e-tron uvádí na trh hned ve dvou verzích. My si pro naše putování vybrali variantu Sportback, která má za úkol vypadat o něco více agresivněji a sportovněji, byť stále s velmi podobnou technikou jako klasické SUV. Jde tak o jiný přístup k vývoji jako má například Volkswagen či Škoda, u kterých si na sportovnější exteriér ještě nějakou dobu počkáme. Zároveň je na první pohled vidět, že byť se jedná o stejnou platformu, tak Audi míří na zcela jinou sortu zákazníků. Prémiovost, luxus, pohodlí a status.

Samotná prezence elektromobilu je až ohromující. Bez sebemenších pochyb se jedná o promyšlené a atraktivní auto, jehož inženýři si vyhráli s každičkým detailem. Nás nejvíce očarovala nádherná fialová barva “Aurora” v kombinaci s 20palcovými litými koly. Punc dokonalosti pak přidává i exteriérový paket S-line, který dostanete za příplatek 49 300 korun. Za takovou sumu automaticky dostáváte například výraznější nárazník nebo kontrastní lakování, které autu vyloženě sekne. Opomenout nesmíme ani LED Matrix světlomety, které k Audi neodmyslitelně patří a dotváří jistou auru. Samozřejmostí je pak i typický zadní LED pásek, který si ve tmě nespletete s žádným jiným autem. Jde vidět, že německý výrobce nechtěl a vlastně ani nemusel s příchodem elektromobilů nějak experimentovat a raději vsadil na známý a ověřený design.

Audi Q4 e-tron Sportback, boční pohled

Audi Q4 e-tron Sportback, boční pohled | foto: Elektrickevozy.cz

Existuje krásnější interiér?

Po důkladném prohlédnutí exteriéru otevíráme dveře dovnitř, abychom prozkoumali i to, co vlastně Audi nabízí pro řidiče a cestující. Na první dobrou musíme konstatovat, že tady se jedná o opravdu “typickou audinu”, která se snaží svému zákazníkovi nabídnout maximum svých možností v daném segmentu. Vše je dokonale povědomé a pokud byste pravidelně přesedali mezi modely značky, tak je vždy ovládání a samotná ergonomie extrémně podobná. Výběrem materiálů se pak Audi Q4 e-tron naprosto odlišuje od svých sourozenců, modelu ID.4 a Enyaq. Pokud si někdo potrpí na luxus, tak tady jej dostane se vším všudy.

Elektrická platforma MEB má jednu velkou výhodu. Díky absenci přerostlých komponentů ze spalováků vzniká mnohem více prostoru uvnitř interiéru, což může být například pro početnější rodinu naprosto rozhodující. Většina lidí totiž ke svému životu nepotřebuje přerostlé SUV, ale jinak to bohužel nejde. Audi Q4 e-tron na to jde ovšem trochu jinak! Byť je tento model menší než model Q7, tak stále nabízí stejný vnitřní prostor. Rýsuje se nám tady ultimátní rodinný vůz, který nebude zbytečně zabírat tolik prostoru na parkovišti? Dost možná.

Audi Q4 e-tron Sportback, posed za volantem

Audi Q4 e-tron Sportback, posed za volantem | foto: Elektrickevozy.cz

Technologie, kam se jenom podíváš

Dominantou propracovaného interiéru je virtuální cockpit o velikosti 12 palců, na kterém se dozvíte pro své cestování vše, co potřebujete vědět. Jde už o tak propracovaný systém, že samotný výpis všech funkcí by byl na samostatný článek. Krom těch hlavních vlastností bychom rádi vypíchli krásné grafické zpracování, které připomíná kvalitu jako z těch nejlepších tabletů na trhu. Je až neuvěřitelné, co se v dnešní době montuje do vozů. Před virtuálním cockpitem pak najdete zploštělý volant, který je sám o sobě trochu experimentem. Audi jej teprve nyní zavádí a pokud by vám nevyhovoval, tak si jej můžete v konfigurátoru vyměnit za klasický. U obou verzí pak počítejte se sadou dotykových tlačítek. A pozor! Q4ka nabídne taktéž head-up displej s rozšířenou realitou.

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled na spotřebu

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled na spotřebu | foto: Elektrickevozy.cz

Středobodem vesmíru pro cestující bude středový displej, který v současnou chvíli Audi nabídne pouze ve velikosti 10,1 palců. Později bude možné objednat taktéž 11,6palcový displej, který opět posune laťku o kus dále. Samotný infotainment je taktéž dobře známý z ostatních modelů a během našich jízd se zdálo, že funguje v porovnání s VW či Škodou o něco plynuleji. Obrovskou nevýhodou je ovšem stálá absence možnosti OTA update, což v dnešní době trochu nerozumíme. Na druhou stranu oceňujeme, že automobilka stále nabízí fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace či jízdních režimů.

Jízdní vlastnosti se moc neliší

V době psaní článku Audi nabízí celkem tři druhy motorizací, přičemž čtvrtá je na obzoru. Naprostý základ nabídky tvoří model Q4 35 e-tron, který nabízí výkon 125 kW v kombinaci s kapacitou baterie 52 kWh. Samotná automobilka odhaduje, že zákazníci spíš sáhnou po silnějších variantách, a to zejména kvůli baterii. U dalších verzí se tedy počítá s využitelnou kapacitou 77 kWh, což bohatě poslouží i pro ty, kteří se chtějí vydat na cestu elektromobilem do Chorvatska.

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled z úhlu

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled z úhlu | foto: Elektrickevozy.cz


Motorizace Q4 e-tron SUV & Sportback

  • Q4 35 e-tron: výkon 125 kW, točivý moment 310 Nm, baterie 52 kWh
  • Q4 40 e-tron: výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm, baterie 77 kWh
  • Q4 45 e-tron quattro: čeká na oficiální ohlášení
  • Q4 50 e-tron quattro: výkon 220 kW, točivý moment 460 Nm, baterie 77 kWh

My jsme měli k dispozici derivát Sportback, a to ve verzi Q4 40 e-tron. Ten nabízí výkon 150 kW, maximální točivý moment 310 Nm a pohon zadních kol. Co se týče jízdní dynamiky, tak tady se bavíme o velmi podobném pocitu jako u ID.4 nebo Enyaqu, jelikož jednotná platforma jde opravdu hodně znát. Testovaný model měl poněkud slabší zrychlení, které je ovšem vykoupeno naprosto dokonalou ovladatelností do ostřejších zatáček. Vypíchnout pak musíme taktéž fenomenální rejd kol, který mají všichni tři mušketýři společný.

Audi nejde do extrému

Vůz se ovšem odlišuje oproti ostatním v jedné zásadní věci. Zatímco ID.4 je nalazen na více tužší jízdu a Enyaq naopak na extrémní komfort, tak Q4 e-tron Sportback na to jde poněkud chytřeji. Nevybral si totiž žádný ze dvou extrémů a naopak inženýři naladili podvozek tak, aby byl “něco mezi”. Je hezky měkký, ale pokud si zvolíte odpovídající jízdní režim, tak se najednou stane tužším a vy máte jistotu, že zatáčku projedete s tou největší grácií. Vše je to o komfortu a naprostém tichu v kabině, a to i při vyšších rychlostech. Při přejezdu nerovností se zároveň neozývají žádné rány.

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled zezadu

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled zezadu | foto: Elektrickevozy.cz

Ideální podmínky = ideální spotřeba?!

Co se týče spotřeby, tak tady zatím bereme čísla s velkou rezervou. Při našem testování panovaly skvělé podmínky, a sice téměř 30°C. Zároveň naše jízda činila něco málo přes 100 kilometrů, a tak nelze dělat kdovíjaké závěry. Tak či onak, Audi Q4 e-tron Sportback si vedl na první pohled velmi dobře. Celková spotřeba se skrze celý test ustálila na hranici 19 kWh/100 kilometrů, což je na tak velký a těžký vůz pěkný výsledek. Pokud bychom ovšem jeli méně dynamicky, věříme, že se dostaneme i na zajímavější čísla. Inu, musíme si počkat až na klasický týdenní test v srpnu.

Mezi další novinky patří jízdní režim “B”, který můžete znát i z dalších vozů na bázi MEB platformy. Po zapnutí vozu si jej zvolíte pomocí voliče jízdy (hned za D) a v tu chvíli se aktivuje i maximální možná rekuperace. Pokud byste ovšem o takovou možnost nestáli, stále si můžete zvolit libovolnou sílu pomocí pádel pod volantem v odpovídajícím jízdním režimu. A co jednopedálová jízda? Ano, ale ne taková, jako má třeba Tesla. Stále musíte v případě vyšších rychlostí používat brzdový pedál na dobržďování, bohužel.

Audi Q4 e-tron Sportback, detail na nápis "e-tron" v zadní část

Audi Q4 e-tron Sportback, detail na nápis “e-tron” v zadní část | foto: Elektrickevozy.cz

Pár slov závěrem

A jaký je tedy závěr z našich prvních dojmů s elektromobilem Audi Q4 e-tron Sportback? Vzali bychom si jej do naši redakční garáže? Na tyto otázky a mnohé další si odpovíme až v plnotučném testu, ale nyní můžeme říct jedno. Jde vidět, že na stejné platformě lze udělat hned několik druhů vozů, přičemž každý z nich bude v něčem unikátní. Q4ka zcela jistě patří do prémiového segmentu, a tak musí řešit některé neduhy svých sourozenců, protože v opačném případě by si automobilka zadělala na jistý problém.

Celkově se s elektromobilem jezdí nad očekávání dobře, byť vyšší výkon (zvlášť u sportbacku) by autu vyloženě slušel. Baví nás taktéž varianta pohonu zadních kol, se kterou se dá do jisté míry vyblbnout. Nepočítejte ovšem s ničím extra, protože po trošičku větší snaze na vás začne řvát elektronika ze všech stran! Zajímavá byla taktéž výsledná spotřeba, díky které odhadujeme, že v reálném světě nemáte problém s dojezdem přes 400 kilometrů. A není přesně tohle cílem skvělého rodinného vozu? Zábava, pohodlí, skvělý dojezd a jistá prestiž. Doufáme, že jste se při prvních dojmech řádně namlsali a nyní nezbývá nic jiného, než si počkat na týdenní soužití s postrachem elektrické konkurence.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Audi Q4 e-tron Sportback – První kilometry s postrachem elektrické konkurence!

  • Dostali jsme šanci otestovat na prvních pár hodin elektromobil Audi Q4 e-tron Sportback
  • Mezi jeho přednosti patří dokonalý design, komfort a technologie
  • Jak horká novinka z německé dílny jezdí na českých silnicích?
Audi Q4 e-tron Sportback

Audi Q4 e-tron Sportback | foto: Elektrickevozy.cz

Německá automobilka pokračuje v usilovné elektrifikaci svého portfolia, která začala teprve pár let zpátky. Za tu dobu jsme mohli vidět hned několik nových modelů, které byly pro “běžného smrtelníka” relativně nedostupným zbožím. Nyní přichází elektromobil, který je již třetím v pořadí, a to hned po SUV e-tron a sportovním e-tron GT. Horká novinka s názvem Audi Q4 e-tron a je postavena tak, aby oslovila širší klientelu a svým způsobem přiblížila nastupující elektromobilitu i lidem, kteří ke svému životu nepotřebují vůz za částku, která by se dala s nadsázkou přirovnat rodinnému domu v lepší čtvrti.

Audi Q4 e-tron Sportback: specifikace

Konstrukce SUV kupé, rozměry: 4588 × 1865 × 1582 mm, hmotnost: 2125 kg
Pohon elektromobil, pohon zadních kol
Výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm
Baterie a dojezd Li-Ion, 82 kWh (využitelných 77 kWh)
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, maximální výkon 125 kW při rychlonabíjení, CCS, Mennekes
 Spotřeba a dojezd 19 kWh/100 km, dojezd přes 400 km
Výbava Lakování fialová Aurora, 20palcová litá kola, bezpečnostní asistenti, LED přední a zadní světlomety, multifunkční sportovní volant, sportovní podvozek, SONOS Sound System, připojení k internetu, paket S-line, paket Navigace MMI Pro, paket Safety Plus, paket Smartphone, paket Komfort Plus
Cena testovacího modelu 2 000 700 Kč

Projeli jsme Audi Q4 e-tron Sportback!

Nový elektromobil Audi Q4 e-tron Sportback stojí na známé MEB platformě, kterou už můžete znát i z dílen jiných automobilek koncernu. Mezi hlavní sourozence patří námi otestovaný Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq. V rámci stejného základu tedy lze odvodit hned několik aspektů vozu, které si v našem kratším testu z jízdních dojmů postupně projdeme. Naše redakce se totiž mohla zúčastnit prvních testovacích jízd, které automobilka Audi pořádala kousek za Prahou. Počasí nám v “bouřkové” sezóně opravdu přálo, a tak jsme si mohli novinku vychutnat se vším všudy. Vyrazili jsme tedy na klikaté silnice směrem ke Konopišti a pokusili se z Q4ky vyždímat maximum.

Otestovali jsme Audi Q4 e-tron Sportback v Česku!

Otestovali jsme Audi Q4 e-tron Sportback v Česku! | foto: Elektrickevozy.cz

Jeden model, několik variant

Hned ze začátku je nutné pochválit Audi za to, že svůj model Q4 e-tron uvádí na trh hned ve dvou verzích. My si pro naše putování vybrali variantu Sportback, která má za úkol vypadat o něco více agresivněji a sportovněji, byť stále s velmi podobnou technikou jako klasické SUV. Jde tak o jiný přístup k vývoji jako má například Volkswagen či Škoda, u kterých si na sportovnější exteriér ještě nějakou dobu počkáme. Zároveň je na první pohled vidět, že byť se jedná o stejnou platformu, tak Audi míří na zcela jinou sortu zákazníků. Prémiovost, luxus, pohodlí a status.

Samotná prezence elektromobilu je až ohromující. Bez sebemenších pochyb se jedná o promyšlené a atraktivní auto, jehož inženýři si vyhráli s každičkým detailem. Nás nejvíce očarovala nádherná fialová barva “Aurora” v kombinaci s 20palcovými litými koly. Punc dokonalosti pak přidává i exteriérový paket S-line, který dostanete za příplatek 49 300 korun. Za takovou sumu automaticky dostáváte například výraznější nárazník nebo kontrastní lakování, které autu vyloženě sekne. Opomenout nesmíme ani LED Matrix světlomety, které k Audi neodmyslitelně patří a dotváří jistou auru. Samozřejmostí je pak i typický zadní LED pásek, který si ve tmě nespletete s žádným jiným autem. Jde vidět, že německý výrobce nechtěl a vlastně ani nemusel s příchodem elektromobilů nějak experimentovat a raději vsadil na známý a ověřený design.

Audi Q4 e-tron Sportback, boční pohled

Audi Q4 e-tron Sportback, boční pohled | foto: Elektrickevozy.cz

Existuje krásnější interiér?

Po důkladném prohlédnutí exteriéru otevíráme dveře dovnitř, abychom prozkoumali i to, co vlastně Audi nabízí pro řidiče a cestující. Na první dobrou musíme konstatovat, že tady se jedná o opravdu “typickou audinu”, která se snaží svému zákazníkovi nabídnout maximum svých možností v daném segmentu. Vše je dokonale povědomé a pokud byste pravidelně přesedali mezi modely značky, tak je vždy ovládání a samotná ergonomie extrémně podobná. Výběrem materiálů se pak Audi Q4 e-tron naprosto odlišuje od svých sourozenců, modelu ID.4 a Enyaq. Pokud si někdo potrpí na luxus, tak tady jej dostane se vším všudy.

Elektrická platforma MEB má jednu velkou výhodu. Díky absenci přerostlých komponentů ze spalováků vzniká mnohem více prostoru uvnitř interiéru, což může být například pro početnější rodinu naprosto rozhodující. Většina lidí totiž ke svému životu nepotřebuje přerostlé SUV, ale jinak to bohužel nejde. Audi Q4 e-tron na to jde ovšem trochu jinak! Byť je tento model menší než model Q7, tak stále nabízí stejný vnitřní prostor. Rýsuje se nám tady ultimátní rodinný vůz, který nebude zbytečně zabírat tolik prostoru na parkovišti? Dost možná.

Audi Q4 e-tron Sportback, posed za volantem

Audi Q4 e-tron Sportback, posed za volantem | foto: Elektrickevozy.cz

Technologie, kam se jenom podíváš

Dominantou propracovaného interiéru je virtuální cockpit o velikosti 12 palců, na kterém se dozvíte pro své cestování vše, co potřebujete vědět. Jde už o tak propracovaný systém, že samotný výpis všech funkcí by byl na samostatný článek. Krom těch hlavních vlastností bychom rádi vypíchli krásné grafické zpracování, které připomíná kvalitu jako z těch nejlepších tabletů na trhu. Je až neuvěřitelné, co se v dnešní době montuje do vozů. Před virtuálním cockpitem pak najdete zploštělý volant, který je sám o sobě trochu experimentem. Audi jej teprve nyní zavádí a pokud by vám nevyhovoval, tak si jej můžete v konfigurátoru vyměnit za klasický. U obou verzí pak počítejte se sadou dotykových tlačítek. A pozor! Q4ka nabídne taktéž head-up displej s rozšířenou realitou.

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled na spotřebu

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled na spotřebu | foto: Elektrickevozy.cz

Středobodem vesmíru pro cestující bude středový displej, který v současnou chvíli Audi nabídne pouze ve velikosti 10,1 palců. Později bude možné objednat taktéž 11,6palcový displej, který opět posune laťku o kus dále. Samotný infotainment je taktéž dobře známý z ostatních modelů a během našich jízd se zdálo, že funguje v porovnání s VW či Škodou o něco plynuleji. Obrovskou nevýhodou je ovšem stálá absence možnosti OTA update, což v dnešní době trochu nerozumíme. Na druhou stranu oceňujeme, že automobilka stále nabízí fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace či jízdních režimů.

Jízdní vlastnosti se moc neliší

V době psaní článku Audi nabízí celkem tři druhy motorizací, přičemž čtvrtá je na obzoru. Naprostý základ nabídky tvoří model Q4 35 e-tron, který nabízí výkon 125 kW v kombinaci s kapacitou baterie 52 kWh. Samotná automobilka odhaduje, že zákazníci spíš sáhnou po silnějších variantách, a to zejména kvůli baterii. U dalších verzí se tedy počítá s využitelnou kapacitou 77 kWh, což bohatě poslouží i pro ty, kteří se chtějí vydat na cestu elektromobilem do Chorvatska.

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled z úhlu

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled z úhlu | foto: Elektrickevozy.cz


Motorizace Q4 e-tron SUV & Sportback

  • Q4 35 e-tron: výkon 125 kW, točivý moment 310 Nm, baterie 52 kWh
  • Q4 40 e-tron: výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm, baterie 77 kWh
  • Q4 45 e-tron quattro: čeká na oficiální ohlášení
  • Q4 50 e-tron quattro: výkon 220 kW, točivý moment 460 Nm, baterie 77 kWh

My jsme měli k dispozici derivát Sportback, a to ve verzi Q4 40 e-tron. Ten nabízí výkon 150 kW, maximální točivý moment 310 Nm a pohon zadních kol. Co se týče jízdní dynamiky, tak tady se bavíme o velmi podobném pocitu jako u ID.4 nebo Enyaqu, jelikož jednotná platforma jde opravdu hodně znát. Testovaný model měl poněkud slabší zrychlení, které je ovšem vykoupeno naprosto dokonalou ovladatelností do ostřejších zatáček. Vypíchnout pak musíme taktéž fenomenální rejd kol, který mají všichni tři mušketýři společný.

Audi nejde do extrému

Vůz se ovšem odlišuje oproti ostatním v jedné zásadní věci. Zatímco ID.4 je nalazen na více tužší jízdu a Enyaq naopak na extrémní komfort, tak Q4 e-tron Sportback na to jde poněkud chytřeji. Nevybral si totiž žádný ze dvou extrémů a naopak inženýři naladili podvozek tak, aby byl “něco mezi”. Je hezky měkký, ale pokud si zvolíte odpovídající jízdní režim, tak se najednou stane tužším a vy máte jistotu, že zatáčku projedete s tou největší grácií. Vše je to o komfortu a naprostém tichu v kabině, a to i při vyšších rychlostech. Při přejezdu nerovností se zároveň neozývají žádné rány.

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled zezadu

Audi Q4 e-tron Sportback, pohled zezadu | foto: Elektrickevozy.cz

Ideální podmínky = ideální spotřeba?!

Co se týče spotřeby, tak tady zatím bereme čísla s velkou rezervou. Při našem testování panovaly skvělé podmínky, a sice téměř 30°C. Zároveň naše jízda činila něco málo přes 100 kilometrů, a tak nelze dělat kdovíjaké závěry. Tak či onak, Audi Q4 e-tron Sportback si vedl na první pohled velmi dobře. Celková spotřeba se skrze celý test ustálila na hranici 19 kWh/100 kilometrů, což je na tak velký a těžký vůz pěkný výsledek. Pokud bychom ovšem jeli méně dynamicky, věříme, že se dostaneme i na zajímavější čísla. Inu, musíme si počkat až na klasický týdenní test v srpnu.

Mezi další novinky patří jízdní režim “B”, který můžete znát i z dalších vozů na bázi MEB platformy. Po zapnutí vozu si jej zvolíte pomocí voliče jízdy (hned za D) a v tu chvíli se aktivuje i maximální možná rekuperace. Pokud byste ovšem o takovou možnost nestáli, stále si můžete zvolit libovolnou sílu pomocí pádel pod volantem v odpovídajícím jízdním režimu. A co jednopedálová jízda? Ano, ale ne taková, jako má třeba Tesla. Stále musíte v případě vyšších rychlostí používat brzdový pedál na dobržďování, bohužel.

Audi Q4 e-tron Sportback, detail na nápis "e-tron" v zadní část

Audi Q4 e-tron Sportback, detail na nápis “e-tron” v zadní část | foto: Elektrickevozy.cz

Pár slov závěrem

A jaký je tedy závěr z našich prvních dojmů s elektromobilem Audi Q4 e-tron Sportback? Vzali bychom si jej do naši redakční garáže? Na tyto otázky a mnohé další si odpovíme až v plnotučném testu, ale nyní můžeme říct jedno. Jde vidět, že na stejné platformě lze udělat hned několik druhů vozů, přičemž každý z nich bude v něčem unikátní. Q4ka zcela jistě patří do prémiového segmentu, a tak musí řešit některé neduhy svých sourozenců, protože v opačném případě by si automobilka zadělala na jistý problém.

Celkově se s elektromobilem jezdí nad očekávání dobře, byť vyšší výkon (zvlášť u sportbacku) by autu vyloženě slušel. Baví nás taktéž varianta pohonu zadních kol, se kterou se dá do jisté míry vyblbnout. Nepočítejte ovšem s ničím extra, protože po trošičku větší snaze na vás začne řvát elektronika ze všech stran! Zajímavá byla taktéž výsledná spotřeba, díky které odhadujeme, že v reálném světě nemáte problém s dojezdem přes 400 kilometrů. A není přesně tohle cílem skvělého rodinného vozu? Zábava, pohodlí, skvělý dojezd a jistá prestiž. Doufáme, že jste se při prvních dojmech řádně namlsali a nyní nezbývá nic jiného, než si počkat na týdenní soužití s postrachem elektrické konkurence.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."