Za volantem Audi e-tron GT: Je tohle naprosto dokonalý elektromobil?
- Dostali jsme možnost poprvé sednout za volant elektromobilu Audi e-tron GT
- Přinášíme tak vůbec první dojmy z jízdy po českých silnicích, navíc i s videem
- Jak se nám první kilometry líbily a co na převlečený Taycan říkáme?

Nastal konečně ten šťastný okamžik, na který jsme se v redakci tolik těšili. Jakožto opravdoví milovníci technologií a zvlášť elektromobilů jsme si nemohli nechat ujít otestovat novinku Audi e-tron GT, a to rovnou na českých klikatých okreskách. Vydali jsme se proto na místo zastoupení automobilky v Praze, kde jsme si vyposlechli krátkou prezentaci a poté jen uslyšeli magickou větu „Tady máte klíčky a užijte si jízdu“. A věřte, že jsme si ji opravdu užili!
Brutální elektromobil z dílny Audi jsme mohli hned několik hodin projíždět po okolí, nicméně na nějaký větší a konstruktivní test to zatím samozřejmě není. Na ten si budeme ještě muset počkat do doby, kdy jej dostaneme do naší redakční garáže alespoň na týden. Proto se v dnešním shrnutí zaměříme spíš na to, jak na nás vůz působí naživo a jak vlastně hodnotíme první kilometry s autem, které je ještě na německých značkách.

Představení: Audi e-tron GT: cena, dojezd a specifikace německé vesmírné lodi
e-tron GT je nejvýkonnější Audi všech dob
Napřed ovšem trochu teorie. Model e-tron GT je sportovní sedan z kategorie Gran Turismo, který je založen na stejné platformě J1 jako brácha Porsche Taycan. My jsme měli šanci vyzkoušet základní verzi Quattro, byť slovem „základní“ asi úplně nevystihujeme to, co ten vůz vlastně ztělesňuje. Na výběr je totiž ještě verze RS, která vezme celý elektromobil na úplně jiný level. Svým výkonem pak překonává i sportovní R8.
Okamžitě po příchodu k autu v garáži jsme pocítili tu silnou prezenci. Krásná animace světlometů při odemknutí ve vás vyvolá husí kůži a už víte, že se prostě děje něco speciálnějšího než obvykle. Pečlivě jsme si auto nejprve prohlédli, zaměřili se na pověstné mezery mezi panely a narovinu říkáme, že kvalita zpracování e-tronu GT je fenomenální. Nikde nenajdete jakékoliv nerovnosti, nesmysly nebo cokoliv jiného. A pokud ano, tak musel mít člověk na výstupní kontrole velmi špatný den.
- Audi e-tron GT quattro, zepředu
- Audi e-tron GT quattro, zezadu
Nastal nyní čas, abychom si sedli za volant a vyrazili z centra všeho dění. Zbývá už jen nastavení elektrických sedaček, volantu, zrcátek a můžeme vyjet. Společnost nám dělá až dokonalý interiér, který je velice podobný ostatním Audinám, nicméně vyniká v použití těch naprosto nejlepších materiálů.
Za volantem Audi e-tron GT
První kilometry jsme si užili v kombinaci s rušnou pražskou dopravou, kde se auto chová až překvapivě pohodlně a čitelně. I přes obrovská kola pohlcuje nerovnosti s grácií, nezalekne se ani prudkého brzdění při snaze se vyhnout mladíkovi s dvacet let starou Audi, se kterou nejspíš plánoval poměření sil vůči e-tronu. Lidé na přechodech pro chodce se koukají a někteří si auto i fotí, což dokazuje, že e-tron GT je vážně speciální.
Po patnácti minutách se před námi začínají objevovat klikaté okresky, na tváři nám vyraší úsměv a přišlapujeme plynový pedál. Jeho odezva je tak rychlá, že jsme se ani nestihli připravit na to, co se bude dít. e-tron GT vyrazil ochotně dopředu s brutální silou, která snad nejde ani popsat slovy. Orgány v těle se chtějí dostat ven, bezpečnostní pás nás ještě více sevře a my jen pevně držíme volant potažený alcantarou. Čím rychleji jedeme, tím více si uvědomujeme, že nejsme ani v půlce potenciálu vozu. Na to vážně potřebujete okruh.

Zrychlení na stovku je za úchvatných 4,1 sekundy, byť verze RS to zvládne ještě o dost rychleji, a sice za 3,3 sekundy. Emoce pak dotváří ve vyšších rychlostech zvuk elektromotoru, a tak máte pocit, že spíš sedíte ve vesmírné lodi. Snaha o utrhnutí zadku e-tronu GT v zatáčkách je zcela marná díky řiditelné zadní nápravě a tak širokým pneumatikám, že i nějaké Lamborghini může závidět. Audi se do asfaltu doslova zažere a nechce pustit.
A pokud byste se rádi dozvěděli o tomto elektromobilu z jízdních zážitků více, tak se doporučujeme podívat na naše video, které jsme pro vás natočili. Slibujeme, že tohle auto za 3,6 milionu korun chcete rozhodně vidět!
Video
Audi e-tron GT: specifikace
Konstrukce | sedan, rozměry: 4889 x 2158 x 1413 mm, hmotnost: 2300 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon všech kol |
Výkon | Quattro: 350 kW a 630 Nm, RS: 440 kW a 830 Nm |
Baterie | Li-Ion, 93,4 kWh (využitelných 86 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 270 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 20,6 – 22,5 kWh/100 km, dojezd Quattro: 488 km, RS: 472 km (WLTP) |
Výbava a technologie | Platforma J1, LED Matrix světlomety, vysouvací spojler, elektrická sedadla, ambientní osvětlení, Bang & Olufsen reproduktory, jízdní asistenti, noční vidění, 21palcová kola, zadní řiditelná náprava pro lepší průjezdy, unikátní dvojstupňová převodovka, ohřívání baterie, tepelné čerpadlo a další |
Cena a dostupnost | Quattro: 2 774 900 Kč, RS: 3 756 900 Kč, 2021 |
Jak se Vám líbí nová Audi e-tron GT? Dokázali byste si ji představit v garáži? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.