Audi e-tron GT: cena, dojezd a specifikace německé vesmírné lodi

Roman Macháč
  • Jeden z nejočekávanějších elektromobilů Audi je tady!
  • Audi RS e-tron GT zrychlí z nuly na sto za 3,3 sekundy a zvládne až 250 km/h
  • Cena „lidového Taycanu“ startuje v základní specifikaci na 2 774 900 Kč
Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT

Když nám Audi slibovalo v rámci oficiálního představení skvělou podívanou, tak zpětně můžeme říct, že se vůbec nemýlili. Teprve před pár minutami byl totiž představen slibovaný model Audi e-tron GT, který podtrhuje elektrické portfolio automobilky. Jak už jsme u německého výrobce zvyklí, tak novinka na baterky naprosto vyráží dech svým propracovaným designem, siluetou gran turisma a technologiemi.

Ruku v ruce s tím jde i nabízený výkon, se kterým Audi rozhodně nešetřilo. Na výběr je po vzoru Taycanu hned několik specifikací, které si v tomto článku postupně projdeme a řekneme si jejich schopnosti. Éra nekompromisních a sportovně založených elektromobilů je tady a my si teď můžeme vychutnat další z nich. V čem tedy „lidový Taycan“ vyniká?

Audi představilo nový e-tron GT!
Audi představilo nový e-tron GT!

Zrychlení Audi e-tron GT

Automobilka nám představila velmi zajímavá čísla, která vyrazí dech nejen běžným zákazníkům. Audi se chlubí tím, že vytvořila vůbec nejsilnější model v jejich současné nabídce a čísla vypadají následovně. Základní verze e-tron GT Quattro nabídne elektromotor o výkonu 350 kW (469 koní) a točivý moment 630 Nm. Díky tomu dokáže vystřelit z nuly na sto za 4,1 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastavila na 245 km/h.

Vrcholná verze nese typické označení RS a od něj lze očekávat ještě mnohem brutálnější čísla. Model RS e-tron GT nabídne výkon 440 kW (590 koní), točivý moment šílených 830 Nm. Tato kombinace pak umožňuje německé raketě vzlétnout z nuly na sto za 3,3 sekundy! Maximální rychlost je pak o trochu vyšší než u levnější verze, tedy 250 km/h.

Audi e-tron GT ze zadní části
Audi e-tron GT ze zadní části

Nabízené varianty: cena, dojezd a specifikace

Jak již bylo řečeno, automobilka Audi nabízí za různé ceny dvojici výbavových variant. Ta nejdostupnější nese název e-tron GT Quattro a vychází v Německu se základní cenou 99 800 eur, v Česku jej dostanete za 2 774 900 Kč. Cena výkonnějšího modelu RS e-tron GT se dokázala vyšplhat na startovací čáru o hodnotě 138 200 eur, tedy 3 756 900 Kč.

Pokud se pak bavíme o dojezdu, tak e-tron GT Quattro dokáže na jedno nabití urazit až 488 kilometrů dle metriky WLTP. Na druhou stranu ostrá verze RS e-tron GT dokáže urazit i přes větší výkon téměř stejnou vzdálenost, což znamená 472 kilometrů (WLTP). Obě verze se pak dokážou nabíjet extrémně rychle po vzoru Taycanu. Díky 800V systému dosahuje rychlost nabíjení až 270 kW, což zajistí dobití 100 kilometrů za pouhých 5 minut.

Nádherný design a propracovaný interiér

Zajímavostí je, že se Audi e-tron GT vlastně ani tak neliší od svého původního konceptu. Je to něco, co se v automobilovém světě moc neděje a za to patří automobilce rozhodně klobouk dolů. Oceňujeme tak nejen dodržení základní myšlenky vozu, ale zároveň i Audi konečně přiznává čistě elektrický pohon. Přední masku elektrického gran turisma už nezatěžuje zbytečný gril pro přívod vzduchu do spalovacího motoru, nahradili jej totiž celistvým panelem v barvě auta. Pro proudění vzduchu použili agresivní průduchy na obrovské brzdy, aby je dokázali uchladit v případě, že si zákazník bude chtít střihnout pár kol na okruhu.

Audi e-tron GT při nabíjení
Audi e-tron GT při nabíjení

Když se skrze siluetu připomínající Taycan podíváme na záď, naskytne se nám velmi povědomý pohled. Pod čtyřmi kruhy vidíme známý světelný pás, který na první dobrou evokuje, že se jedná o právoplatného člena Audi rodiny. Zadní difuzor pak zabírá téměř celou šířku karoserie a dodává nutnou agresivitu celému designu. Tohle auto zkrátka a dobře říká, že si s ním nikdo nesmí zahrávat!

Doménou Audi byl vždy nádherný a funkční interiér a model e-tron GT není ani tady žádnou výjimkou. Celému vnitřku vévodí použití velkého množství prémiových materiálů společně s řadou displejů, díky kterým si dokážete nastavit snad vše, co v životě budete potřebovat. Německá automobilka tím jasně dává najevo, že tohle je jejich teritorium a své zákazníky si chtějí hýčkat pořádným luxusem.

Interiér vozu Audi e-tron GT
Interiér vozu Audi e-tron GT

Dostupnost

Pokud si už teď připravujete své peněženky, tak děláte správně. Audi e-tron GT se totiž už nyní vyrábí v německé továrně v Neckarsulmu, která mimochodem využívá 100 % obnovitelné zdroje energie. Prodej vozu začíná už nyní na jaře roku 2021, kdy ve stejný termín se dočkají i první natěšení zákazníci. Byť je cena za oba modely poněkud vyšší, Audi si věří a doufá, že prodá alespoň necelých 10 tisíc kusů za rok. Pokud to pak porovnáme s Taycanem, tak si myslíme, že to nebude problém.

Audi e-tron GT: specifikace

Konstrukcesedan, rozměry: 4889 x 2158 x 1413 mm, hmotnost: 2300 kg
Pohonelektřina, pohon všech kol
VýkonQuattro: 350 kW a 630 Nm, RS: 440 kW a 830 Nm
BaterieLi-Ion, 93,4 kWh (využitelných 86 kWh)
Nabíjenírychlonabíjení: max. 270 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba a dojezdkombinovaná spotřeba: 20,6 – 22,5 kWh/100 km, dojezd Quattro: 488 km, RS: 472 km (WLTP)
Výbava a technologiePlatforma J1, LED Matrix světlomety, vysouvací spojler, elektrická sedadla, ambientní osvětlení, Bang & Olufsen reproduktory, jízdní asistenti, noční vidění, 21palcová kola, zadní řiditelná náprava pro lepší průjezdy, unikátní dvojstupňová převodovka, ohřívání baterie, tepelné čerpadlo a další
Cena a dostupnostQuattro: 2 774 900 Kč, RS: 3 756 900 Kč, 2021
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články