V tomto vlastním seriálu Elektrickevozy.cz se budeme na pravidelné bázi věnovat zajímavým nabídkám ojetých elektromobilů z bazarů, vždy podle stanoveného cenového stropu. Redakce negarantuje, že vozy budou k dispozici i další dny po vydání článku. Výběr samotných elektromobilů je pak čistě na uvážení redakce. Distancujeme se od toho, že by šlo o jakkoliv placený či sponzorovaný obsah.
V několika minulých článcích jsme řešili, jakým způsobem by podle EU měl probíhat přechod k elektromobilitě. I když se zdá, že do roku 2035 je ještě dlouhá doba, elektromobilita se skloňuje ve všech pádech a vypadá to, že automobilky začínají dělat nenápadné kroky, které mají přimět zákazníky, víc přemýšlet o elektrických automobilech. Na mysli máme hlavně zvyšování cen spalovacích automobilů, které má pravděpodobně navodit dojem, že se ceny klasického pohonu a elektromobilu začínají přibližovat.
Jelikož jsme národ, který z velké většiny používá pro soukromé účely ojeté automobily, pojďme se podívat, jaké máme v současné době možnosti, pokud jde o jejich nabídku. Jako základní filtr si stanovíme cenu do 350 tisíc korun (přibližná cena nové spalovací Fabie) a budeme uvažovat pouze o takových elektromobilech, které dokážou trochu rozumně přepravit čtyřčlennou rodinu.
Protože se jedná o ojeté elektromobily, které se budou nacházet na konci záruky, nebo dokonce po ní, velkou neznámou je míra rizika takového nákupu. Řada z nás nemá dostatečné technické povědomí ani při nákupu běžného spalovacího auta, natož u vozidel, kde mohou při selhání důležitých součástí, jako je trakční baterie nebo systém pohonu, dosahovat náklady na opravu neúměrně vysokých částek.
Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů, které jako redakce aktuálně doporučujeme
Stejně jako my, ani naši “garážoví” servismani zatím s elektromobily nemají dostatek zkušeností, což je nutné brát v potaz.
Možná je na místě také otázka do diskuze pro ty z vás, kteří si ojetý elektromobil již pořídili. Koupili byste si elektromobil po záruce? Jak byste postupovali, kdyby u vašeho automobilu skutečně došlo k nutné výměně baterie? Byla by to takzvaná “totálka”? Doporučili byste nákup ojetého elektromobilu (po záruce) někomu, kdo umí do auta maximálně dolít náplň ostřikovačů?
Při zadání filtru “elektrické automobily do 350 tisíc korun” nám server Tipcars.com aktuálně nabídne 30 inzerátů. Pokud budeme postupovat podle ceny, jako první pro rodinu “použitelný” automobil se nabízí.
Nissan Leaf první generace z roku 2012 za 199 tisíc korun, který má najeto zhruba 131 tisíc km. Automobil vypadá na fotkách zachovale. Velkou otázkou samozřejmě bude stav trakční baterie, protože vozidlo je evidentně po záruční době. Připomeňme, že Leaf první generace trpěl na zvýšenou degradaci baterie, a proto nebude od věci nechat si stav baterie odborně přezkoušet.
Čtěte také: TEST: Nissan Leaf je dělaný pro městský provoz, ale zvládne víc
Dalším zajímavým automobilem může být Renault Zoe Intense z roku 2016 za 259 tisíc korun. Automobil má najeto necelých 60 tisíc km. Bazar zde nabízí splátky již od 3 500 Kč měsíčně.
Čtěte také: Renault Zoe je nejprodávanějším evropským elektromobilem
Zaujal nás také Peugeot iOn a to zejména nízkým nájezdem 24 tisíc km. Cena tohoto vozidla dosahuje necelých 260 tisíc korun, automobil je v provozu od roku 2017 a pochází z Francie. Elektromobil je určený primárně do města a má nízkou spotřebu.
Čtěte také: Česká pošta má svůj první elektromobil. Je jím Peugeot iOn
Do našeho zadání se vejde také Fiat 500e, několik vozů Volkswagen e-Up, Kia Soul elektro a na úplném konci cenového spektra (350 tisíc korun) také BMW i3 z roku 2016 a najetými 71 tisíci kilometry.
Čtěte také: Test BMW i3 v roce 2020: Legenda v nejlepších letech nebo na konci slávy?
Když se stejným zadáním navštívíte inzertní portál Sauto, objeví se 60 elektrických nabídek. Ze všech zástupců se podívejme na světle modrý Volkswagen e-Up. Ten je z roku 2016, najeto má přes 22 tisíc km a stojí 328 tisíc korun.
Čtěte také: Test Volkswagen e-up! (2020) – Takový bratrovražedný souboj
V nabídce jsou samozřejmě i levnější automobily. e-Up nás zaujal nízkým nájezdem a zachovalým vzhledem. Automobil pochází od německého autorizovaného prodejce a dle popisu v inzerátu by měl být ve velmi dobrém stavu.
Pokud se vám článek líbil, dejte nám vědět v diskuzi. Připojte také vaše zkušenosti. Příště se podíváme, na jaký elektromobil v ceně 350 000 Kč bychom dosáhli na evropských bazarech!
V tomto vlastním seriálu Elektrickevozy.cz se budeme na pravidelné bázi věnovat zajímavým nabídkám ojetých elektromobilů z bazarů, vždy podle stanoveného cenového stropu. Redakce negarantuje, že vozy budou k dispozici i další dny po vydání článku. Výběr samotných elektromobilů je pak čistě na uvážení redakce. Distancujeme se od toho, že by šlo o jakkoliv placený či sponzorovaný obsah.
V několika minulých článcích jsme řešili, jakým způsobem by podle EU měl probíhat přechod k elektromobilitě. I když se zdá, že do roku 2035 je ještě dlouhá doba, elektromobilita se skloňuje ve všech pádech a vypadá to, že automobilky začínají dělat nenápadné kroky, které mají přimět zákazníky, víc přemýšlet o elektrických automobilech. Na mysli máme hlavně zvyšování cen spalovacích automobilů, které má pravděpodobně navodit dojem, že se ceny klasického pohonu a elektromobilu začínají přibližovat.
Jelikož jsme národ, který z velké většiny používá pro soukromé účely ojeté automobily, pojďme se podívat, jaké máme v současné době možnosti, pokud jde o jejich nabídku. Jako základní filtr si stanovíme cenu do 350 tisíc korun (přibližná cena nové spalovací Fabie) a budeme uvažovat pouze o takových elektromobilech, které dokážou trochu rozumně přepravit čtyřčlennou rodinu.
Protože se jedná o ojeté elektromobily, které se budou nacházet na konci záruky, nebo dokonce po ní, velkou neznámou je míra rizika takového nákupu. Řada z nás nemá dostatečné technické povědomí ani při nákupu běžného spalovacího auta, natož u vozidel, kde mohou při selhání důležitých součástí, jako je trakční baterie nebo systém pohonu, dosahovat náklady na opravu neúměrně vysokých částek.
Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů, které jako redakce aktuálně doporučujeme
Stejně jako my, ani naši “garážoví” servismani zatím s elektromobily nemají dostatek zkušeností, což je nutné brát v potaz.
Možná je na místě také otázka do diskuze pro ty z vás, kteří si ojetý elektromobil již pořídili. Koupili byste si elektromobil po záruce? Jak byste postupovali, kdyby u vašeho automobilu skutečně došlo k nutné výměně baterie? Byla by to takzvaná “totálka”? Doporučili byste nákup ojetého elektromobilu (po záruce) někomu, kdo umí do auta maximálně dolít náplň ostřikovačů?
Při zadání filtru “elektrické automobily do 350 tisíc korun” nám server Tipcars.com aktuálně nabídne 30 inzerátů. Pokud budeme postupovat podle ceny, jako první pro rodinu “použitelný” automobil se nabízí.
Nissan Leaf první generace z roku 2012 za 199 tisíc korun, který má najeto zhruba 131 tisíc km. Automobil vypadá na fotkách zachovale. Velkou otázkou samozřejmě bude stav trakční baterie, protože vozidlo je evidentně po záruční době. Připomeňme, že Leaf první generace trpěl na zvýšenou degradaci baterie, a proto nebude od věci nechat si stav baterie odborně přezkoušet.
Čtěte také: TEST: Nissan Leaf je dělaný pro městský provoz, ale zvládne víc
Dalším zajímavým automobilem může být Renault Zoe Intense z roku 2016 za 259 tisíc korun. Automobil má najeto necelých 60 tisíc km. Bazar zde nabízí splátky již od 3 500 Kč měsíčně.
Čtěte také: Renault Zoe je nejprodávanějším evropským elektromobilem
Zaujal nás také Peugeot iOn a to zejména nízkým nájezdem 24 tisíc km. Cena tohoto vozidla dosahuje necelých 260 tisíc korun, automobil je v provozu od roku 2017 a pochází z Francie. Elektromobil je určený primárně do města a má nízkou spotřebu.
Čtěte také: Česká pošta má svůj první elektromobil. Je jím Peugeot iOn
Do našeho zadání se vejde také Fiat 500e, několik vozů Volkswagen e-Up, Kia Soul elektro a na úplném konci cenového spektra (350 tisíc korun) také BMW i3 z roku 2016 a najetými 71 tisíci kilometry.
Čtěte také: Test BMW i3 v roce 2020: Legenda v nejlepších letech nebo na konci slávy?
Když se stejným zadáním navštívíte inzertní portál Sauto, objeví se 60 elektrických nabídek. Ze všech zástupců se podívejme na světle modrý Volkswagen e-Up. Ten je z roku 2016, najeto má přes 22 tisíc km a stojí 328 tisíc korun.
Čtěte také: Test Volkswagen e-up! (2020) – Takový bratrovražedný souboj
V nabídce jsou samozřejmě i levnější automobily. e-Up nás zaujal nízkým nájezdem a zachovalým vzhledem. Automobil pochází od německého autorizovaného prodejce a dle popisu v inzerátu by měl být ve velmi dobrém stavu.
Pokud se vám článek líbil, dejte nám vědět v diskuzi. Připojte také vaše zkušenosti. Příště se podíváme, na jaký elektromobil v ceně 350 000 Kč bychom dosáhli na evropských bazarech!