Vedení jihokorejského hlavního města Soul plánuje podpořit čistší dopravu ve městě a to dotacemi na nákup 700 nových taxi na elektřinu.
TIP: Taxi firma z Düseldorfu objednala 50 Modelů 3
Jistě, není to poprvé, co zdejší vláda dotuje pořízení elektromobilů, ovšem letos se to lehce liší. Tento rok bude možnost zažádat o dotace na elektrické vozy od zahraničních výrobců. Minulý rok vedení města poskytovalo dotace na pořízení taxi elektromobilu pouze na vozy od korejských značek Hyundai a Kia, konkrétně šlo o vozy Kona Electric (test) a Ioniq Electric (test) od Hyundai a e-Niro (test) a e-Soul (test) od značky Kia.
Letos mají provozovatelé taxi služeb daleko širší výběr, a to přesně z 19 modelů od 7 výrobců. Mezi ně patří například Model S (test) a Model 3 (test) od americké Tesly, Jaguar I-Pace (test), anebo třeba proslulý Nissan Leaf (test).
Dotace by měla být ve výši 18,2 milionů wonů na jedno elektrické taxi, to je v přepočtu téměř 400 tisíc korun. Možná vám to nepřijde jako moc velká dotace, ale tato výše se týká pouze elektrických taxi. Pokud jde o soukromé zájemce o dotace, tak ty pak dosahují výše 12,7 milionů wonů, což je 260 tisíc kč.
Město usuzuje, že jde o dobrý krok, protože taxíky v Soulu ujedou až 440 km denně: „Výměna vozů za elektrické může značně zlepšit kvalitu ovzduší,“ citují korejská média město.
zdroj: electrive
Vedení jihokorejského hlavního města Soul plánuje podpořit čistší dopravu ve městě a to dotacemi na nákup 700 nových taxi na elektřinu.
TIP: Taxi firma z Düseldorfu objednala 50 Modelů 3
Jistě, není to poprvé, co zdejší vláda dotuje pořízení elektromobilů, ovšem letos se to lehce liší. Tento rok bude možnost zažádat o dotace na elektrické vozy od zahraničních výrobců. Minulý rok vedení města poskytovalo dotace na pořízení taxi elektromobilu pouze na vozy od korejských značek Hyundai a Kia, konkrétně šlo o vozy Kona Electric (test) a Ioniq Electric (test) od Hyundai a e-Niro (test) a e-Soul (test) od značky Kia.
Letos mají provozovatelé taxi služeb daleko širší výběr, a to přesně z 19 modelů od 7 výrobců. Mezi ně patří například Model S (test) a Model 3 (test) od americké Tesly, Jaguar I-Pace (test), anebo třeba proslulý Nissan Leaf (test).
Dotace by měla být ve výši 18,2 milionů wonů na jedno elektrické taxi, to je v přepočtu téměř 400 tisíc korun. Možná vám to nepřijde jako moc velká dotace, ale tato výše se týká pouze elektrických taxi. Pokud jde o soukromé zájemce o dotace, tak ty pak dosahují výše 12,7 milionů wonů, což je 260 tisíc kč.
Město usuzuje, že jde o dobrý krok, protože taxíky v Soulu ujedou až 440 km denně: „Výměna vozů za elektrické může značně zlepšit kvalitu ovzduší,“ citují korejská média město.
zdroj: electrive