Němci odkrývají auto, které má zlákat miliony lidí na elektromobilitu

Volkswagen zrychluje plány. Malý a dostupný elektromobil ID.1 dorazí už v roce 2027 a nabídne moderní interiér i chytré digitální funkce.
Volkswagen ID.1 přijde o rok dříve
Již za dva roky bychom se měli dočkat skutečně dostupného elektromobilu z dílny Volkswagenu. Automobilka chce s tímto malým modelem obnovit pravý smysl svého názvu a přivést na silnice vůz pro masy. Prostě takové lidové vozidlo. V novém videu nám marketingové oddělení přiblíží podobu interiéru.
Volkswagen ID.EVERY1 chce na drobném půdorysu nabídnout nečekaně prostorný interiér. Takový trend se nyní mezi automobilkami nosí, příkladem může být nový Hyundai Inster nebo podobně velké Volvo EX30. Jednoduchost dominuje na všech frontách.
Čisté plochy palubní desky narušuje jen centrální displej a oválný dvouramenný volant s miniaturní kapličkou displeje budíků. Dominovat mají teplé barevné tóny. Za vzhledem stojí vrchní designér Andy Mindt a jeho tým. Zaměřením se bude zamlouvat především mladší klientele. Zajímavostí je modulární středová opěrka s úložnými prostory nebo odnímatelný Bluetooth reproduktor.

Německo-americká spolupráce
Volkswagen ID.1 má pro značku znamenat velká krok dopředu. Půjde o první z modelů typu SDV. Software defined vehicle je typ vozu, který sjíždí z linky v jednom univerzálním provedení a výbavu následovně řídí digitální počítače. Různé funkce a prvky lze objednávat i jen krátkodobě prostřednictvím internetového obchodu.
Pod tento systém se u ID.1 podepíše americká elektrická automobilka Rivian. Má Volkswagenu pomoci nejen ve snížení výrobních nákladů, podstatnou částí bude i postupné odloučení od přechodné platformy MEB. Právě tento model by mohl být posledním zástupcem na této platformě. Nový elektricky Golf by již měl stát na nové platformě SSP.
Nejmenší model by se měl na trh dostat o rok dříve než se původně předpokládalo. Těšit se tak můžeme již na rok 2027. S délkou 3 880 mm půjde o nejmenší model značky. Poháněná bude přední náprava. Malé vozítko by mělo nabídnout základní dojezd kolem 250 kilometrů. O výrobu se postarají linky v Portugalsku.
- Interiér Volkswagenu ID.EVERY1 | foto: Volkswagen
- Interiér Volkswagenu ID.EVERY1 | foto: Volkswagen
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.