Test Tesla Model S: Jaká je jízda s novodobou legendou?

Luboš Srb

Elektromobil Tesla Model S je jedno z nejmodernějších aut, které jdou s dobou. Prakticky vše od první do poslední součástky je u něj řešené tak, jak je hodno dnešní době, o čemž jsme se měli možnost přesvědčit v krátkém seznamovacím testu!

Za možnost krátkého seznámení a test Tesly děkujeme panu Františku Kubišovi, který se stal jedním z prvních majitelů elektromobilu Tesla Model S v ČR.

 

Tesla Model S: specifikace

Rozměry4,970 x 2,187 x 1,445 m
Hmotnost2100 kg
Max. rychlostmax. 210 km/h (elektronicky omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/hod4,4 s
Maximální výkon69 kW trvale – s povoleným přetížením na 310 kW – to odpovídá cca 370 kW (500 koní) klasického motoru
Počet sedadel5 + 2 (z kufru se dá udělat dvojitá dětská sedačka)
Akumulátor a dojezdLi-Ion, 85 kWh
Cena a dostupnostod $50.000 (kolem 1 milionu korun)
za nejvyšší model přes 2 500 000 Kč, od roku 2013

Zázrak dnešní doby za více než 2 a půl milionu korun, i tak by se dal charakterizovat jeden z nejočekávanějších automobilů letošního roku. Tesla Model S bourá zažité mýty, že elektromobil je malé, pomalé, nevzhledné vozidlo, které nikam nedojede a musí se pořád dobíjet.

 

Elektromobil od Tesly je z 97 % vyroben z odlehčeného hliníku, který je sice dražší, ale prodlužuje dojezd

Tesla svůj očekávaný elektromobil oblékla do luxusního kabátku se sportovním nádechem – a ne nadarmo, Model S dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod za pouhé 4,4 vteřiny a jeho maximální rychlost dosahuje 210 km/hod. V praxi jsme se přesvědčili, že zrychlení je neskutečné, elektromotor zabírá okamžitě a spolucestující si doslova musejí držet klobouky, jak s sebou při plném sešlápnutí pedálu akcelerace automobil doslova trhne.

 

Baterie jsou vyskládané v celém podvozku a mají výšku jen cca 10 cm

Tesla Model S je skutečně velmi živé auto, které navíc ujede přes 500 km na jedno plné nabití, v případě zapnuté klimatizace přes 480 km. A pokud byste potřebovali ujet delší vzdálenost, jednoduše po cestě dobijete, pomocí speciální nabíječky Tesla Supercharger lze z 0 na 80% (cca 400 km) baterii dobít za 40 minut, přes klasickou 3 fázovou zásuvku s 32A to pak je z 0 na 95% za zhruba 4 hodiny, ale třeba za 1 hodinu nabijete přes běžnou zásuvku na přibližně 22 % (cca 110 km).

 

A baterií je pak napájeno kolem 50 dalších elektromotorů, které například vysouvají kliky u dveří, otevírají okénka, dovírají dveře, otevírají a zavírají kufr atd. Některé prvky jako kliky u dveří či otvor pro připojení nabíječky jsou stylově nasvíceny, aby při jejich ovládání zejména v noci efektně umocňovaly luxusní dojem z elektromobilu.

 

Po usednutí do vozu si nelze nevšimnout obří dotykové obrazovky s úhlopříčkou 17″. Přes ni lze pohodlně sledovat navigaci (Google Mapy), obsluhovat nabíjení elektromobilu, brouzdat na internetu přes vestavěný webový prohlížeč, číst emaily a využívat i další dnešní funkce závislé na internetu. A nejen to, třeba klimatizaci nebo stažení panoramatické střechy ovládáme taktéž přes tento „tablet“. K neomezenému připojení, ať už se elektromobil nachází kdekoliv po světě, pak slouží zabudovaná SIM karta od výrobce.

 

A ještě několik zajímavostí v tomto krátkém seznamení s Teslou. Veškeré funkce můžete dnes moderně ovládat na dálku pomocí mobilní aplikace, včetně například zjištění aktuálního stavu nabíjení automobilu. Baterie bude do budoucna možné zespodu rychle vyměnit, během 90 vteřin! A průměrná spotřeba se pohybuje kolem 200Wh/km (zjištěný průměr po ujetí cca 4 500 km).

Automobil Tesla Model S tak jako první elektromobil razantně řeší obecně vytýkané nedostatky dosavadních elektrických vozů. Tesla Model S je v tomto směru revoluční a bourá zažité mýty.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články