ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Tesla Model S: Jaká je jízda s novodobou legendou?

  |  11 komentářů  |  autor: Luboš Srb

Elektromobil Tesla Model S je jedno z nejmodernějších aut, které jdou s dobou. Prakticky vše od první do poslední součástky je u něj řešené tak, jak je hodno dnešní době, o čemž jsme se měli možnost přesvědčit v krátkém seznámení.

Za možnost krátkého seznámení s vozidlem děkujeme panu Františku Kubišovi, který se stal jedním z prvních majitelů elektromobilu Tesla Model S v ČR.

 

Základní parametry – Tesla Model S

Rozměry4,970 x 2,187 x 1,445 m
Hmotnost2100 kg
Max. rychlostmax. 210 km/h (elektronicky omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/hod4,4 s
Maximální výkon69 kW trvale – s povoleným přetížením na 310 kW – to odpovídá cca 370 kW (500 koní) klasického motoru
Počet sedadel5 + 2 (z kufru se dá udělat dvojitá dětská sedačka)
Akumulátor a dojezdLi-Ion, 85 kWh
Cena a dostupnostod $50.000 (kolem 1 milionu korun)
za nejvyšší model přes 2 500 000 Kč, od roku 2013

Zázrak dnešní doby za více než 2 a půl milionu korun, i tak by se dal charakterizovat jeden z nejočekávanějších automobilů letošního roku. Tesla Model S bourá zažité mýty, že elektromobil je malé, pomalé, nevzhledné vozidlo, které nikam nedojede a musí se pořád dobíjet.

 
Elektromobil od Tesly je z 97 % vyroben z odlehčeného hliníku, který je sice dražší, ale prodlužuje dojezd

Tesla svůj očekávaný elektromobil oblékla do luxusního kabátku se sportovním nádechem – a ne nadarmo, Model S dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod za pouhé 4,4 vteřiny a jeho maximální rychlost dosahuje 210 km/hod. V praxi jsme se přesvědčili, že zrychlení je neskutečné, elektromotor zabírá okamžitě a spolucestující si doslova musejí držet klobouky, jak s sebou při plném sešlápnutí pedálu akcelerace automobil doslova trhne.

 
Baterie jsou vyskládané v celém podvozku a mají výšku jen cca 10 cm

Tesla Model S je skutečně velmi živé auto, které navíc ujede přes 500 km na jedno plné nabití, v případě zapnuté klimatizace přes 480 km. A pokud byste potřebovali ujet delší vzdálenost, jednoduše po cestě dobijete, pomocí speciální nabíječky Tesla Supercharger lze z 0 na 80% (cca 400 km) baterii dobít za 40 minut, přes klasickou 3 fázovou zásuvku s 32A to pak je z 0 na 95% za zhruba 4 hodiny, ale třeba za 1 hodinu nabijete přes běžnou zásuvku na přibližně 22 % (cca 110 km).

 

A baterií je pak napájeno kolem 50 dalších elektromotorů, které například vysouvají kliky u dveří, otevírají okénka, dovírají dveře, otevírají a zavírají kufr atd. Některé prvky jako kliky u dveří či otvor pro připojení nabíječky jsou stylově nasvíceny, aby při jejich ovládání zejména v noci efektně umocňovaly luxusní dojem z elektromobilu.

 

Po usednutí do vozu si nelze nevšimnout obří dotykové obrazovky s úhlopříčkou 17″. Přes ni lze pohodlně sledovat navigaci (Google Mapy), obsluhovat nabíjení elektromobilu, brouzdat na internetu přes vestavěný webový prohlížeč, číst emaily a využívat i další dnešní funkce závislé na internetu. A nejen to, třeba klimatizaci nebo stažení panoramatické střechy ovládáme taktéž přes tento „tablet“. K neomezenému připojení, ať už se elektromobil nachází kdekoliv po světě, pak slouží zabudovaná SIM karta od výrobce.

 

A ještě několik zajímavostí v tomto krátkém seznamení s Teslou. Veškeré funkce můžete dnes moderně ovládat na dálku pomocí mobilní aplikace, včetně například zjištění aktuálního stavu nabíjení automobilu. Baterie bude do budoucna možné zespodu rychle vyměnit, během 90 vteřin! A průměrná spotřeba se pohybuje kolem 200Wh/km (zjištěný průměr po ujetí cca 4 500 km).

Automobil Tesla Model S tak jako první elektromobil razantně řeší obecně vytýkané nedostatky dosavadních elektrických vozů. Tesla Model S je v tomto směru revoluční a bourá zažité mýty.

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

11
Komentujte

avatar
5 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
Ing. Rudolf ŠtěpánekMartin ZemekHansJosefřidič Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Radim
Radim

Největší potenciál vidím v měnění baterií kus za kus. To je přece geniální. Bohužel, jakmile by se podobná věc rozjela ve větším, časem se náklady na kilometr začnou zvedat podobně jako ropa.. Ale proč nebýt mezi prvními a užít si vlnu inovace! Tesle fandím..

Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL

Měnící baterie je doplňková záležitost, dobití u Superchargeru je bezproblémová chvilka https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

Ožana
Ožana

A to je všechno? Zapomněli jste popsat to úžasné ticho uvnitř vozu, kdy je slyšet jen šum odvalujících se pneumatik a nerovnosti vozovky.

majxik
majxik

Tohle auticko bych chtel, az bych brecel :(

Registrační sídlo
Registrační sídlo

Tak nebreč a kup si ho!

řidič
řidič

Takže: trvalý výkon 69 kW, (když se netopí, nebo neklimatizuje), kapacita baterie 85 kW (po dvou letech polovina) – to vychází, že pokud bude baterie v plné kondici, musím dobíjet každou 1,23 hodiny. což je dojezd max. 150 km, za předpokladu, že pojedu po dálnici trvale 130. Pak musím někde sehnat třífázovou zásuvku a 4 hodiny do baterie těch 85 kW ládovat, což při reálné ceně 6 Kč/kW vychází na 510 Kč. Tak to je opravdu super! A každé tři roky budu muset baterii vyměnit, protože po 500 cyklech nabití/vybití poklesne její kapacita na 50% a nová stojí minimálně polovinu… Číst vice »

Josef
Josef

Takže: Polovina kapacity po dvou letech – nepodložený, lživý blábol. Výměna baterie po 500 cyklech – nepodložený lživý blábol. Baterie polovina ceny (konečně něco trošku při smyslu :) – ceny dost rapidně klesají a současně se navyšuje kapacita). Teplota – vozy byly testovány do -40°C , klesá kapacita baterie, nebydlíme na sibiři. Pokud se auto nabíjí doma, není v tak nízké tzeplotě, pokud je na nabíječce software je zahřívá.. Každopádně úbytek třeba 30% dojezdu je velmi reálný. Vaše auto startuje a jezdí v poho v -30°C? Určitě je na tom zdaleka hůř.

Hans
Hans

Josef se Vám snažil vysvětlit, že čím více budete baterie používat v cyklu vybití/nabití, tím déle Vám vydrží ! Rychlé nabíjení velkými proudy prodlužuje životnost baterií.. to je přece známý fakt ! Ideálně podle vzoru „maximální proud = nekonečná životnost “ :-)
A pro Josefa.. bavíme se o technologii LiFe(Y)PO4 (LFP), LiCoO2, tedy o DODu do max 40%, ne méně…
I sami výrobci přiznávají, že velmi záleží na stupni a způsobu vybití… takže i oni lžou a blábolí ?

Martin Zemek
Martin Zemek

Nejdriv si prosim zjistete fakta abyste se tu zbytecne neztrapnoval.

Martin Zemek
Martin Zemek

Blabolite uplny kraviny.

Ing. Rudolf Štěpánek
Ing. Rudolf Štěpánek

Pokud ČR hledá další úspěch průmyslu,tak je to právě výroba elektromobilů. Zatím jsou naprosto nepředstavitelné ceny, přestože ,že pracnost je cca poloviční proti klas. automobilu . Nové baterie s dojezdem 1000km je absolutní vítězství této techniky v automobilizmu.A pokud dostavíme i třetí blok Temelína, jakoby chom postavili nové typy Benzinek pro EU. Pochopí toto vláda a zajistí tak nejlepší zaměstnanost v EU. Kde by se měli EM v ČR vyrábět.V oblasti s nejvyšší nezaměstnaností a budou tam další miliardáři.Češi do toho . Toto průmyslové odvětví nezklame, nehledě,že ČR se stane průmyslovou špičkou v EU jako kdysi první ČR. R.Š

Nabíječky pro elekromobily udělají v budoucnu vše za vás

Nabíječky pro elekromobily udělají v budoucnu vše za vás

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Nejen Tesla vyvíjí nabíječky, které sami rozpoznají, že na parkovací místo přijel elektromobil, připojí se k autu a začnou…

Statistika mluví jasně: 60 % jízd autem je na méně než 10 km

Statistika mluví jasně: 60 % jízd autem je na méně než 10 km

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Ve Spojených státech provedli nový průzkum, aby zjistili důležité informace ohledně cestování autem. A výsledek je poměrně překvapivý. Tip: Počet…

Proč má na sobě tahle Tesla zvláštní barevné pruhy?

Proč má na sobě tahle Tesla zvláštní barevné pruhy?

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Elektromobily Tesla si pořizují různí lidé a slouží jim k různým věcem, které by některé snad ani ve snu…

Mobilní zobrazení