Tesla přidává režim, který ignoruje rychlostní limity. Úřady mohou vyletět z kůže

Tesla vrací do autonomního řízení FSD kontroverzní režim Mad Max. Auto v něm jezdí agresivněji, než dovolují zákony.
Autonomní řízení pirátem silnic
Kontroverzní jízdní režim Mad Max si našel zpět svojí cestu do autonomního systému řízení Tesly. Tento režim, který z vaší Tesly udělá silničního piráta, stanul několikrát před soudem a byl předmětem mnoha vyšetřování i ze strany homologačních procesů. Spousta autorit včetně Kalifornského ministerstva dopravy stále považuje systém za krajně nebezpečný.
Vzhledem k této neblahé minulosti se očekávalo, že si Tesla dá v případném návratu funkce pozor a nebude novinku příliš mediálně propagovat. Marketingové oddělení se ale rozhodlo pro pravý opak. Funkce je součástí nejnovějšího balíku aktualizací FSD v14. Šílený Max je nyní oficiálně zmíněný i na kanálu společnosti na sociální síti X.
V balíčku se kromě rychlého piráta silic objeví i pravý opak. Jízdní režim Sloth (v překladu Lenochod), není třeba zdlouhavě vysvětlovat. Jízdu naopak zklidní a zpomalí. Je pochopitelné, že proti tomuto režimu autority bojovat nehodlají. Aktuálně tedy můžete svojí Teslu při autonomní jízdě nastavit do pěti různých rychlostních a komfortních úrovní.

5 stylů řízení autonomního FSD
Dosavadní nejvyšší stupeň Hurry umí častěji měnit jízdní pruhy, jezdí vyšší rychlostí a celkově se dá jeho jízda nazvat agresivnější. Mad Max ovšem všechny tyto kvality povyšuje ještě výše a nebude respektovat ani nejvyšší povolené rychlosti. Poprvé se Šílený Max v Tesle objevil v první verzi autonomního pilota v roce 2018.
Elon Musk tenkrát pro režim modeloval typickou situaci pro proplétání se velkými městy během rušných hodin, jako příklad Musk uváděl Los Angeles. Režim je zpět v akci sotva necelý den a lidé již reportují Tesly, které nezastavují na stopce a jezdí znatelně agresivněji. Zatím nejvyšší překročení rychlosti zaznamenali zhruba o 24 kilometrů v hodině.
Tesla se opakovaně vzdává odpovědnosti za zvolený režim, ten je prý v plně v kompetenci majitele. Zákonodárci se v tomto případě ale s názory rozchází a uvádí, že se výrobce přidáním takového režimu nemůže jen tak vyhnout možným následkům.
Zdroj: Tesla / síť X
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.