Test Škoda Elroq Sportline 85 – Když synek přeroste otce

Otestoval jsem elektromobil Škoda Elroq Sportline 85. Je krásný, prostorný a v mnoha směrech dává větší smysl než Enyaq. Cena začíná na 799 tisících.
Uleví se Enyaqu nebo přibudou vrásky?
Enyaq už konečně nemusí táhnout celý segment elektromobilů u Škodovky sám. Pomalu na silnicích začínáme potkávat i jeho drobně menšího sourozence. Škoda Elroq se již zapsala do tabulek automobilky díky obrovskému zájmu hned od počátku předobjednávkového období. Jak si tedy druhý český elektromobil vede ve skutečném denním provozu?
Velké kudos designérům
Elroq zaujme hned na první pohled. Zcela inovativní je pojetí přední masky, kterou ve společnosti nazývají Tech-Deck Face. Předek se zbavil výrazného žebrování, doplněn je hladkou maskou s velkými LED pixely pro denní svícení a LED Matrixovými projektory o patro níže. Pokud se navíc rozhodnete pro vyšší stupeň výbavy Sportline, vůz obzvlášť vynikne v modrém zbarvené karoserie Race Blue.
I když se tvarem karoserie od ostatních modelů příliš neliší, nové prvky i klasické prolisy na kapotě a dveřích dávají jasně najevo, z jakých dílen model pochází. Když jej navíc doplníte o 20 nebo 21 palcová kola, máte o parádu postaráno. Sportovní oplastování se nemusí každému zamlouvat, v kombinaci s modrou karoserií se ale prvky zajímavě doplňují a vůz opticky ještě drobně rozšíří. A to zrovna s touto proporcí nemá Elroq žádné problémy.
Od svého sourozence si model přirozeně vypůjčil mnoho prvků výbavy, jedním z příjemných překvapení je i prostorná kabina. Elroq je sice o šestnáct centimetrů kratší (4 488 mm), výškově jsou si oba velmi podobní, rozdíly jsou pouze v jednotkách milimetrů. Na šířku Elroq nepatrně přerostl a to o 5 mm (1 884 mm). Ač bude s kratší délkou Elroq příjemným parťákem do města, díky vysokému pohodlí se nemusíte bát jej vzít i na větší výlet.

- Škoda Elroq | foto: Luboš Srb
- Škoda Elroq | foto: Luboš Srb
Výbavou může směle konkurovat větším
S městským provozem Elroq pomůže i díky špičkovým asistentům. Stejně jako u zbytku kolegů postavených na platformě MEB i zde najdeme parkovacího asistenta, který umí sám zaparkovat na obtížnější místa, umožní uložení parkovacího manévru, ale i možnost ovládání mobilním telefonem v případech, kdy není možné do vozu nastoupit. Cestovní asistent funguje s příjemnou přesností a usnadní vám dlouhé minuty v zácpách a souvislé jízdě. Pohyby volantu jsou opět o něco hladší a plynulejší.
Systém zde kombinuje funkce adaptivního tempomatu, hlídání jízdy v pruhu i jeho aktivní udržování i nebezpečí mrtvých úhlů. Tyto součásti lze aktivovat i jednotlivě podle potřeby. Jelikož již přes půl roku platí povinné hlídání maximální rychlosti, najdeme hlídače přirozeně i zde. Naštěstí si můžete do panelu rychlého přístupu nastavit jeho vypnutí a tak vám nebude ani tolik vadit, že se systém automaticky po každém startu spouští. Celkem si můžete do horního řádku infotainmentu uložit až pět zkratek. Hodí se tak mít po ruce například obrazovku nabíjení, asistentů nebo hlídání jízdního pruhu.

Nepodceňte první nastavení
Jestliže nebudete při nákupu šetřit každou korunu a vydáte se cestou sportovní verze Sportline nebo RS, budete příjemně překvapení z tvarovaných sedadel s integrovanou hlavovou opěrkou a vylepšeným bočním vedením. S čím ale budete hned na začátku mírně bojovat je ideální posez za volantem. Řada fyzických tlačítek na palubní desce je vystrčená do interiéru a vyložené hledá koleno řidiče, aby mu zkomplikovala posez.
Místo abyste se přiblížili volantu, zvolíte úhybný manévr vzad a s velkou pravděpodobností si přiblížíte volant k tělu do ideální pozice. První den budete nadávat a nastavovat. Jakmile ale najdete tu správnou pozici, začne být jízda s Elroqem skutečně zábavná. Pokud budete vůz sdílet s členy rodiny, rozhodně se vyplatí příplatek za paměťová sedadla. Ta umí nabídnout jak výhřev, tak i větrání, v nejvyšší výbavě vás cestou i namasírují.

Kdy se zbavíme mini-kapličky za volantem?
Velký příspěvek k zábavné jízdě dodává i bezvadný head-up displej s funkcí rozšířené reality. Kdo měl již možnost tuto funkci vyzkoušet v Enyaqu nebo vozech rodiny ID ví, že díky projektoru by nemusel být přítomný ani minimalistický displej v kapličce za volantem. Mnoho častých úkonů můžete svěřit i Lauře. Stačí si ji hlasově aktivovat a tím ušetřit další ťukání na displej.
Head-up totiž s doplněním velké obrazovky infotainmentu tvoří skvělý celek, který řidiče nijak výrazně neobtěžuje při řízení. Displej má v úhlopříčce 13 palců. Rozhodně to není žádný prcek. Nejnovější verze systému je dobře stabilní, odezva je rychlá a rozložení prvků příjemné. Dá se na něj dobře zvyknout a budete ho používat často a rádi. Některé obrazovky by mohly být i detailnějšího charakteru, ale i tak se dozvíte ta nejdůležitější data.
Osobně bych uvítal detailnější obrazovku odběru elektřiny, tyto údaje navíc chybí i v mobilní aplikaci. Kdyby vůz uměl dělat reporty nebo jednoduché tabulky jednotlivých jízd, bylo by to příjemné a u elektromobilu, který má na to stát se i nástrojem ekologického a ekonomického provozu mi tato funkce chybí.

- Škoda Elroq, přední sedadla | foto: Luboš Srb
- Škoda Elroq, zadní sedadla | foto: Luboš Srb
Když automobilka nelže ve prospektech
Když jsme u té ekonomiky, můžeme se rovnou podívat na jízdní data. Škoda na svém webu udává, že se zadokolka ve výbavě Sportline s elektromotorem o výkonu 210 kW bude pohybovat s průměrnou kombinovanou spotřebou 16 kWh na sto ujetých kilometrů. V jarních slunečných podmínkách se vůz jezdil za příjemných 18,9 kWh/100 km. A to včetně dálničních přejezdů.
Pokud dálnici izolujeme, tak při maximální povolené rychlosti jezdí Elroq kolem 25 kWh/100 km. Není to špatná hodnota, jak je ale zvykem, při takových cestách ubývá dojezd rychleji. Na trase 260 kilometrů zmizelo z displeje 291 kilometrů, což je necelých deset procent navíc. Jakmile se ale rozhodnete pro jízdu po okreskách, sníží vůz spotřebu k 18 kWh/100 km, a to aniž byste se stali brzdou provozu. K tomu pomáhá i rozumně nastavená rekuperace. Intenzitu můžete nechat na automatice. Ta se bude řídit vaší rychlostí, profilem trasy i navigací. Při nespokojenosti stačí použít pádla pod volantem pro okamžitou změnu ve třech stupních intenzity.
Předvídatelná městská jízda vás pak skutečně dostane ještě níže a je možné atakovat i hodnot deklarovaných výrobcem. Naprostým standardem je pak při kombinaci města a okruhů spotřeba 18 kWh/100 km. Díky tomu se dá hovořit o úsporném vozidle. I nabíjení v domácích podmínkách bez fotovoltaiky vás snadno dostane pod korunu na kilometr, s lepšími tarify nebo sluneční energií lze pak jezdit i pod půl koruny na jeden kilometr.

Jednoduše česká praktičnost
Nebyla by to Škodovka, kdyby do vozu neschovala svá chytrá řešení. Menší počet fyzických tlačítek uvolnil prostor pro velkou středovou konzoli, která na více patrech nabídne mnoho úložných prostor a dělících přihrádek. Miniaturní volič jízdního směru si zachoval místo u nohy řidiče. Doplněn je jen o ovladač elektronické ruční brzdy.
Mobilní telefon dobijete bezdrátově. Pokud tuto možnost na telefonu nemáte, je vám k dispozici hned několik konektorů USB-C. Ty jsou připravené i pro cestující v druhé řadě pod ovládáním klimatizace a jejich výdechů. Do všech dveří bez potíží umístíte velké PET lahve o objemu 1,5 litru. Skvělé vychytávky nabízí i zavazadlový prostor.
Naprosto špičkovou možnost nabízí síťová přihrádka zespodu dělící přepážky. Ta je přímo ideálním místem pro uložení nabíjecího kabelu. Když už vůz postrádá frunk pod kapotou, jde o příjemný bonus. Běžně do kufru naložíte 470 litrů. Po složení druhé řady sedadel se prostor navýší na 1 580 litrů. Pro běžný víkend kapacita postačí, na delší trasy se neobejdete bez střešního boxu nebo tažného zařízení. Podlaha kufru je nastavitelná ve dvou výškách a je vyjímatelná.
Víko můžete otevřít mnoha způsoby včetně kopnutí pod nárazník. To mi však nepřišlo velmi vychytané, když nemáte dostatek prostoru pro uhnutí, senzory otevírání v půlce procesu zastaví. Vy pak musíte hledat otvírací tlačítko v pokleku, což funkci výrazně znehodnocuje. Nejlepší možností tak zůstává tlačítko nad RZ, dálkové ovládání nebo tlačítko ve dveřích řidiče.

- Škoda Elroq, jízdní volič | foto: Luboš Srb
- Škoda Elroq, klimatizace pro zadní cestující | foto: Luboš Srb
Elroq vs. Enyaq. Tohle bude věčné dilema
Mnoho součástí je skutečně stejných či velmi podobných jako u posledního modelového roku Enyaqu. Není tedy důvod je dopodrobna rozebírat. Škoda začíná Elroq prodávat v základní výbavě od 799 000 korun. Za tuto cenu dostanete sice zlomek ze zmiňované výbavy, ovšem budete jezdit kvalitním elektromobilem s rozumnými náklady na provoz. Testovaná verze Sportline 85 již oplývá skvělým komfortem, ale také s příplatkem více než 300 tisíc korun.
To už je částka, za kterou pořídíte nový faceliftovaný Enyaq. Celkově mi ale Elroq přijde jako vůz s vyšší přidanou hodnotou. Pokud nepotřebujete velký kufr a máte možnost si kapacitu navýšit složením sedadel nebo střešním boxem, je vůz skvělým parťákem. Technologicky vyspělý, s kvalitním interiérem a stále krásnou připomínkou českého výrobku. Praktičnost v sobě nezapře a nepůsobí okázale.

Nový designový směr Škodovky je svěží a k mému překvapení vůz obdivovaly o osoby, které by se běžně při zjištění, že jde o elektrický vůz, rychle otočily na podpatku. Jen tato skutečnost potvrzuje, že opatrný leč progresivní postup Škodovky může časem přivést milovníky vůně benzínu i do elektrického segmentu.
Hodnocení
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() |
Škoda Elroq Sportline 85 (2025): specifikace
Konstrukce | SUV, rozměry: 4488 × 2148 × 1625 mm, hmotnost: 2256 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon zadní nápravy |
Výkon | 210 kW, točivý moment 545 Nm, zrychlení 0-100 km/h za 6,6 s, max. 180 km/h |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 82 kWh (77 kWh využitelných), dojezd až 581 km dle WLTP |
Nabíjení | palubní 11 kW nabíječka, rychlonabíjení až 175 kW |
Spotřeba | reálně 17 kWh/100 km ve městě, 18 kWh/100 km na okreskách, 25 kWh/100 km na dálnici |
Výbava | Matrix LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla v přední řadě s pamětí, vyhřívaný volant, vyhřívaná sedadla (přední + zadní), ambientní osvětlení, sledování mrtvých úhlů při jízdě i vystupování, Asistovaná jízda 2.0, bezdrátové nabíjení Qi, elektricky ovládaný kufr, dvouzónová klimatizace, tepelné čerpadlo |
Cena | od 799 000 Kč, testovaný model 1 248 500 Kč |
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.