Elektromobil Škoda Enyaq dostává novou generaci a je toho víc, než by se mohlo zdát. Kromě faceliftu, který poznáte především z přední části vozu, se jeden z nejpopulárnějších elektromobilů v Evropě s více než 250 tisíci prodanými kusy dočkal také vylepšené výbavy, včetně delšího dojezdu. Cena nově začíná na 1 015 000 včetně DPH. Přinášíme vám přehledné shrnutí všeho podstatného, abyste si sami mohli udělat o této novince co nejlepší obrázek.
„Jsem vděčný našim zákazníkům za to, že se Enyaq stal jedním z nejoblíbenějších plně elektrických vozů v Evropě,“ řekl Klaus Zellmer, šéf automobilky Škoda Auto. Model Enyaq je prvním čistokrevným elektromobilem mladoboleslavské značky, který je postavený na platformě MEB od koncernu Volkswagen. První generace byla představena v roce 2020, druhá tedy přichází po zhruba 4,5 letech.
A nový Enyaq má na co navazovat. Z prodejní stránky jde o bestseller v mnoha evropských zemích. Do konce roku 2024 bylo toto elektrické SUV spolu s variantou Coupé dodáno více než 250 000 zákazníků. S více než 75 000 prodanými kusy po celém světě v roce 2024 si Enyaq zajistil přední prodejní pozice na několika klíčových evropských trzích. V Německu, největším trhu společnosti Škoda Auto, obsadil druhé místo s více než 25 000 prodanými kusy.
Mladoboleslavští si dali na novém Enyaqu pořádně záležet. Staví na úspěšných základech, takže se nezměnilo vše, ale elektroauto je spíše dotažené ještě více k dokonalosti. Novou tvář má Enyaq díky nejnovějšímu designovému jazyku Modern Solid, takže z přední strany může připomínat sesterský model Elroq.
Nová maska se nazývá Tech-Deck Face a ukrývá v sobě veškeré senzory, kamery a další technologie. Nové jsou taktéž přední Matrix-LED světlomety s děleným uspořádáním. Za sebe musím říct, že se design nového Enyaqu nesmírně povedl a auto podle mého názoru patří mezi vůbec nejhezčí vozy na světě, obzvláště pak ve verzi Coupé.
Nejde ale jen o facelift. Díky vylepšené aerodynamice se elektromobil pyšní delším dojezdem, a to až 589 kilometrů. Součinitel odporu vzduchu je u nové generace Enyaqu 0,245 oproti 0,264 u předchozí generace, u verze Coupé je ještě lepších 0,225 oproti 0,234 u předchozí generace, čímž se vůz stává nejaerodynamičtějším modelem v současné nabídce značky Škoda.
Nový Enyaq | Nový Enyaq Coupé | |
---|---|---|
Délka (mm) | 4 658 (+9) | 4 658 (+5) |
Šířka (mm) | 1 879 | 1 879 |
Výška (mm) | 1 622 (+1) | 1 623 (+2) |
Rozvor (mm) | 2 766 (+1) | 2 766 (+1) |
Součinitel odporu vzduchu (cx) | ≥ 0,245 | ≥ 0,225 |
Nový Enyaq (2025) má bohatou standardní výbavu, která zahrnuje vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, systém KESSY s funkcemi automatického odemykání (Open-On-Approach) a automatického zamykání (Walk-Away Locking), třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, hlídání mrtvého úhlu, prediktivní tempomat, asistent při jízdě v koloně a další technická vylepšení. Novými digitálními funkcemi za příplatek jsou parkování na dálku a uložený parkovací manévr.
Nový interiér Lounge je převážně šedý a kombinuje umělou kůži a materiál Suedia s kontrastním světle zeleným prošíváním a zdobí jej oranžové doplňky včetně oranžových bezpečnostních pásů. K dispozici je také interiér Eco Suite s elegantními sedadly v hnědé barvě čalouněnými kůží, která byla vyčiněna pomocí extraktu z listů olivovníku. Na přání dodávaný paket Maxx obohacuje interiér o elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, masáží a elektricky nastavitelnou bederní opěrou.
Pokud vás zajímají technické specifikace, tak vám nový Enyaq taktéž udělá velkou radost. Elektromobil je nabízený celkem ve dvou variantách dle velikosti baterie a ve třech variantách dle výkonu (s pohonem zadních kol a výkonu 150 kW, dále s pohonem zadních kol a výkonu 210 kW a s pohonem všech kol a výkonu 210 kW).
Pokud jde o baterii, nový Enyaq (2025) má na výběr mezi základní s kapacitou 63 kWh (využitelných 59 kWh) a vyšší pro delší dojezd s kapacitou 82 kWh (využitelných 77 kWh). Dojezd nového elektromobilu Škoda Enyaq druhé generace je potom od 433 km u varianty 60 až po 589 km u varianty 85 Coupé. Níže v tabulce se můžete podívat přehledně na všechny aktuálně nabízené varianty a jejich specifikace.
Verze | 60 (Coupé) | 85 (Coupé) | 85x (Coupé) |
---|---|---|---|
Dojed | až 433 (442) km | až 579 (589) km | až 542 (550) km |
Kapacita baterie (brutto/netto) | 63/59 (kWh) | 82/77 (kWh) | 82/77 (kWh) |
Doba nabíjení (10 % – 80 %) | 24 | 28 | 28 |
Max. nabíjecí výkon | 165 (kW) | 135 (kW) | 175 (kW) |
Výkon | 150 kW | 210 kW | 210 kW |
Maximální rychlost | 160 (km/h) | 180 (km/h) | 180 (km/h) |
Zrychlení (0–100 km/h) | 8,1 s | 6,7 s | 6,7 s |
Pohon | Pohon zadních kol | Pohon zadních kol | Pohon všech kol |
Nový elektromobil Škoda Enyaq (2025) & Enyaq Coupé (2025), který můžeme nazývat taktéž druhou generací či faceliftem Enyaqu, se začne prodávat na vybraných trzích a objeví se tedy v online konfigurátoru společnosti od 9. ledna.
Cena začíná na částce 1 015 000 Kč včetně DPH, což je lehké zdražení, ovšem s lepší výbavou. Podrobný ceník nového Enyaqu bude zveřejněný pravděpodobně zítra a my vám vše opět přineseme přehledně na webu Elektrickevozy.cz. Jak se vám nový Enyaq líbí a co na něj říkáte vy?
Elektromobil Škoda Enyaq dostává novou generaci a je toho víc, než by se mohlo zdát. Kromě faceliftu, který poznáte především z přední části vozu, se jeden z nejpopulárnějších elektromobilů v Evropě s více než 250 tisíci prodanými kusy dočkal také vylepšené výbavy, včetně delšího dojezdu. Cena nově začíná na 1 015 000 včetně DPH. Přinášíme vám přehledné shrnutí všeho podstatného, abyste si sami mohli udělat o této novince co nejlepší obrázek.
„Jsem vděčný našim zákazníkům za to, že se Enyaq stal jedním z nejoblíbenějších plně elektrických vozů v Evropě,“ řekl Klaus Zellmer, šéf automobilky Škoda Auto. Model Enyaq je prvním čistokrevným elektromobilem mladoboleslavské značky, který je postavený na platformě MEB od koncernu Volkswagen. První generace byla představena v roce 2020, druhá tedy přichází po zhruba 4,5 letech.
A nový Enyaq má na co navazovat. Z prodejní stránky jde o bestseller v mnoha evropských zemích. Do konce roku 2024 bylo toto elektrické SUV spolu s variantou Coupé dodáno více než 250 000 zákazníků. S více než 75 000 prodanými kusy po celém světě v roce 2024 si Enyaq zajistil přední prodejní pozice na několika klíčových evropských trzích. V Německu, největším trhu společnosti Škoda Auto, obsadil druhé místo s více než 25 000 prodanými kusy.
Mladoboleslavští si dali na novém Enyaqu pořádně záležet. Staví na úspěšných základech, takže se nezměnilo vše, ale elektroauto je spíše dotažené ještě více k dokonalosti. Novou tvář má Enyaq díky nejnovějšímu designovému jazyku Modern Solid, takže z přední strany může připomínat sesterský model Elroq.
Nová maska se nazývá Tech-Deck Face a ukrývá v sobě veškeré senzory, kamery a další technologie. Nové jsou taktéž přední Matrix-LED světlomety s děleným uspořádáním. Za sebe musím říct, že se design nového Enyaqu nesmírně povedl a auto podle mého názoru patří mezi vůbec nejhezčí vozy na světě, obzvláště pak ve verzi Coupé.
Nejde ale jen o facelift. Díky vylepšené aerodynamice se elektromobil pyšní delším dojezdem, a to až 589 kilometrů. Součinitel odporu vzduchu je u nové generace Enyaqu 0,245 oproti 0,264 u předchozí generace, u verze Coupé je ještě lepších 0,225 oproti 0,234 u předchozí generace, čímž se vůz stává nejaerodynamičtějším modelem v současné nabídce značky Škoda.
Nový Enyaq | Nový Enyaq Coupé | |
---|---|---|
Délka (mm) | 4 658 (+9) | 4 658 (+5) |
Šířka (mm) | 1 879 | 1 879 |
Výška (mm) | 1 622 (+1) | 1 623 (+2) |
Rozvor (mm) | 2 766 (+1) | 2 766 (+1) |
Součinitel odporu vzduchu (cx) | ≥ 0,245 | ≥ 0,225 |
Nový Enyaq (2025) má bohatou standardní výbavu, která zahrnuje vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, systém KESSY s funkcemi automatického odemykání (Open-On-Approach) a automatického zamykání (Walk-Away Locking), třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, hlídání mrtvého úhlu, prediktivní tempomat, asistent při jízdě v koloně a další technická vylepšení. Novými digitálními funkcemi za příplatek jsou parkování na dálku a uložený parkovací manévr.
Nový interiér Lounge je převážně šedý a kombinuje umělou kůži a materiál Suedia s kontrastním světle zeleným prošíváním a zdobí jej oranžové doplňky včetně oranžových bezpečnostních pásů. K dispozici je také interiér Eco Suite s elegantními sedadly v hnědé barvě čalouněnými kůží, která byla vyčiněna pomocí extraktu z listů olivovníku. Na přání dodávaný paket Maxx obohacuje interiér o elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, masáží a elektricky nastavitelnou bederní opěrou.
Pokud vás zajímají technické specifikace, tak vám nový Enyaq taktéž udělá velkou radost. Elektromobil je nabízený celkem ve dvou variantách dle velikosti baterie a ve třech variantách dle výkonu (s pohonem zadních kol a výkonu 150 kW, dále s pohonem zadních kol a výkonu 210 kW a s pohonem všech kol a výkonu 210 kW).
Pokud jde o baterii, nový Enyaq (2025) má na výběr mezi základní s kapacitou 63 kWh (využitelných 59 kWh) a vyšší pro delší dojezd s kapacitou 82 kWh (využitelných 77 kWh). Dojezd nového elektromobilu Škoda Enyaq druhé generace je potom od 433 km u varianty 60 až po 589 km u varianty 85 Coupé. Níže v tabulce se můžete podívat přehledně na všechny aktuálně nabízené varianty a jejich specifikace.
Verze | 60 (Coupé) | 85 (Coupé) | 85x (Coupé) |
---|---|---|---|
Dojed | až 433 (442) km | až 579 (589) km | až 542 (550) km |
Kapacita baterie (brutto/netto) | 63/59 (kWh) | 82/77 (kWh) | 82/77 (kWh) |
Doba nabíjení (10 % – 80 %) | 24 | 28 | 28 |
Max. nabíjecí výkon | 165 (kW) | 135 (kW) | 175 (kW) |
Výkon | 150 kW | 210 kW | 210 kW |
Maximální rychlost | 160 (km/h) | 180 (km/h) | 180 (km/h) |
Zrychlení (0–100 km/h) | 8,1 s | 6,7 s | 6,7 s |
Pohon | Pohon zadních kol | Pohon zadních kol | Pohon všech kol |
Nový elektromobil Škoda Enyaq (2025) & Enyaq Coupé (2025), který můžeme nazývat taktéž druhou generací či faceliftem Enyaqu, se začne prodávat na vybraných trzích a objeví se tedy v online konfigurátoru společnosti od 9. ledna.
Cena začíná na částce 1 015 000 Kč včetně DPH, což je lehké zdražení, ovšem s lepší výbavou. Podrobný ceník nového Enyaqu bude zveřejněný pravděpodobně zítra a my vám vše opět přineseme přehledně na webu Elektrickevozy.cz. Jak se vám nový Enyaq líbí a co na něj říkáte vy?