Ferrari 9. října odhalí první část svého elektromobilu. Co už o něm víme?

Ferrari odhalí 9. října první detaily svého elektromobilu. Půjde o technologický základ vozu. Design a finální podobu ukáže až v roce 2026.
Ferrari poodhalí elektromobil
Jestliže rádi plánujete dopředu, zapište si do kalendáře 9. října letošního roku. V ten den totiž ikonický italský výrobce supersportovních vozidel Ferrari zveřejní první informace o plně elektrickém modelu značky. Firma vezme představení takzvaně od podlahy.
Ředitel společnosti, Benedetto Vigna, naznačil, že představení proběhne ve třech krocích. Tím prvním má být technologické srdce vozu, tedy podvozek a pohonná jednotka. Právě k tomuto představení dojde v říjnu. Druhá fáze má proběhnout pravděpodobně začátkem příštího roku, kdy se blíže podíváme na estetiku, exteriér i interiér vozu. Na jaře pak dojde k propojení a Ferrari ukáže vůz v celé kráse.
Produkce bude zahájena v průběhu roku 2026 s prvními dodávkami v jeho závěru. Ferrari své fanoušky letos zásobí vcelku velkou porcí i dalších modelů, nyní se hovoří o čtyřech modelech včetně pár omlazovacích procedur. Jen letos by se na silnice měla dostat šestice modelů.

Spousta domněnek, ale jen minimum je uvěřitelných
Elektrická novinka prý již sbírá tisícovky testovacích kilometrů. Ředitel si chce být jistý, že vůz bude i s odlišným pohonem stále splňovat veškeré náročné požadavky pro zábavné sportovní vozidlo. Po silnicích se prý aktuálně prohání v podobě utajeného prototypu v těle Maserati Levante. To ovšem neznamená, že i Ferrari bude nosit podobně velkou karoserii.
Proslýchá se, že vůz by měl atakovat cenu od 500 tisíc dolarů, tedy zhruba 11 milionů korun. To je sice slušná porce i na Ferrari, ovšem zde se dá u cenovky přimhouřit oko. Půjde totiž o technologický skvost. Ředitel se k ceně nicméně nevyjádřil. Podle jeho slov se cenovka stanoví zhruba měsíc před zahájením prodeje.
O výrobu se postará domovské Maranello. Nedávno zde došlo k otevření nové výrobní linky specializované právě pro elektrifikované modely. Než se dostane na novinku, budou zde sjíždět modely Purosangue a SF90. Ferrari se rozhodně neplánuje vzdát spalovacího agregátu, spolu s ním bude i nadále nabízet hybridní modely. Nová linka tak rozhodně nebude nahrazovat ty stávající a pravděpodobně ani nebude navyšovat současné kvóty.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.