Ferrari píše novou historii. V Itálii otevřelo první továrnu na elektromobily
- Ferrari slavnostně otevřelo továrnu na elektromobily
- Do zkušební výroby zde půjdou plug-in hybridy
- První elektromobil z italské stáje dorazí na konci příštího roku

V italském městě Maranello vyrostla nová budova, která startuje novou kapitolu pro italskou automobilku s hřebcem ve znaku. Je pojmenovaná e-building a vyrábět se zde bude vůbec první elektromobil Ferrari, který dorazí koncem příštího roku a vyjde na neskutečných 500 tisíc EUR, v přepočtu více než 12 milionů korun.
Zkušební výroba již začala
Aby šlo vše podle plánu, ještě než dorazí první plně elektrické Ferrari, rozhodli se Italové ve své nové továrně rozjet zkušební výrobu již prodávaných plug-in hybridů, modelů Purosangue a SF90. Nicméně jde o úplně první testy, na kterých se má vše teprve vypiplat k dokonalosti.
Sériová produkce komerčně prodávaných vozů přijde na řadu v roce 2025, a to taktéž nejprve se současnými modely kombinujícími spalovací a elektrický motor. Premiéra prvního elektromobilu Ferrari je na programu až později v příštím roce, přičemž výroba by měla nastat někdy v roce 2026.

Čtěte také: Klenot ze světa spalováků. Bugatti Tourbillon má 4 motory a výkon 1 775 koní
Výroba všeho možného pod jednou střechou
Spolu s automobily bude Ferrari v e-buildingu vyrábět také spalovací motory, hybridní motory, elektromotory, vysokonapěťové baterie a nápravy.
Nová továrna s výškou 25 metrů a celkovou plochou 42 500 metrů čtverečních zahrnuje spodní patro pro obecné systémy, přízemí pro montáž vozidel a logistiku, mezipatro pro všeobecné systémy a kanceláře a druhé patro pro montáž vozidel, motory a komponenty. Její personál tvoří více než 300 pracovníků.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.