Ferrari chystá první elektromobil. Má vyjít na více než 12 milionů korun

  • První elektrické Ferrari bude představeno do konce roku
  • K zákazníkům se dostane ve čtvrtém čtvrtletí 2025
  • Bude stát přes půl milionu euro
Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid

Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid

Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari intenzivně pracuje na svém prvním plně elektrickém modelu. Poté, co koncem loňského roku udělalo v jeho vývoji velký krok vpřed, je ve svých plánech dokonce v předstihu. Generální ředitel automobilky Benedetto Vigna potvrdil, že jeho představení můžeme očekávat do konce roku. Na trh by pak měl být uveden ve čtvrtém čtvrtletí 2025.

Prémiová kvalita za prémiovou cenu

Zdá se, že Ferrari plně dostojí své pověsti luxusní značky a nechá si svůj první elektromobil pořádně zaplatil. Podle zdrojů blízkých automobilce bude cena Ferrari EV minimálně 500 000 eur (12,46 milionu korun).

První elektrické Ferrari tak bude stát výrazně více, než je průměrná cena luxusních elektromobilů. Ta se pohybuje kolem 350 000 eur (8,72 milionu korun). Zdaleka však nebude nejdražším elektromobilem na trhu. Aktuálně nejdražším elektrickým hypersportem má být s cenovkou 4,4 milionu eur (109,65 milionu korun) Pininfarina Barcheta. Na záda mu pak šlape japonský Aspark Owl za 3,5 milionu eur (87,22 milionu korun).

Oba tyto elektromobily jsou nicméně pouze malosériovou záležitostí. V případě Asparku má být vyrobeno pouhých 50 vozů. To Ferrari má přece jen větší plány. Podle zdrojů, se kterými hovořila agentura Reuters už byl zahájen vývoj druhého elektrického Ferrari. Ačkoli jsou práce na něm stále v rané fázi. Očekává se, že přispěje k dalšímu navýšení prodejů elektrických vozů. Produkce by se tak měla z loňských necelých 14 000 vozů zvýšit na 20 000.

Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid

Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid


Čtěte také: Tesla čelí nařčení z monopolu. Ovládá prý celý trh s náhradními díly


Sázka na elektřinu

Svůj první svůj první (sériově vyráběný) plug-in hybrid SF90 Stradale uvedlo Ferrari na trh teprve v loňském roce. Do roku 2026 si pak přeje, aby 60 % jeho prodejů tvořily elektromobily nebo hybridy.

To konkurenční Lamborghini oficiálně odhalilo svůj první 100% elektromobil Lanzador už loni v srpnu. Elegantní elektrické GT 2+2 by se však mělo dostat na trh až v roce 2028. Mezitím Lamborghini letos elektrifikuje celou svou modelovou řadu uvedením plug-in hybridů Huracan a Urus.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ferrari chystá první elektromobil. Má vyjít na více než 12 milionů korun

  • První elektrické Ferrari bude představeno do konce roku
  • K zákazníkům se dostane ve čtvrtém čtvrtletí 2025
  • Bude stát přes půl milionu euro
Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid

Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid

Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari intenzivně pracuje na svém prvním plně elektrickém modelu. Poté, co koncem loňského roku udělalo v jeho vývoji velký krok vpřed, je ve svých plánech dokonce v předstihu. Generální ředitel automobilky Benedetto Vigna potvrdil, že jeho představení můžeme očekávat do konce roku. Na trh by pak měl být uveden ve čtvrtém čtvrtletí 2025.

Prémiová kvalita za prémiovou cenu

Zdá se, že Ferrari plně dostojí své pověsti luxusní značky a nechá si svůj první elektromobil pořádně zaplatil. Podle zdrojů blízkých automobilce bude cena Ferrari EV minimálně 500 000 eur (12,46 milionu korun).

První elektrické Ferrari tak bude stát výrazně více, než je průměrná cena luxusních elektromobilů. Ta se pohybuje kolem 350 000 eur (8,72 milionu korun). Zdaleka však nebude nejdražším elektromobilem na trhu. Aktuálně nejdražším elektrickým hypersportem má být s cenovkou 4,4 milionu eur (109,65 milionu korun) Pininfarina Barcheta. Na záda mu pak šlape japonský Aspark Owl za 3,5 milionu eur (87,22 milionu korun).

Oba tyto elektromobily jsou nicméně pouze malosériovou záležitostí. V případě Asparku má být vyrobeno pouhých 50 vozů. To Ferrari má přece jen větší plány. Podle zdrojů, se kterými hovořila agentura Reuters už byl zahájen vývoj druhého elektrického Ferrari. Ačkoli jsou práce na něm stále v rané fázi. Očekává se, že přispěje k dalšímu navýšení prodejů elektrických vozů. Produkce by se tak měla z loňských necelých 14 000 vozů zvýšit na 20 000.

Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid

Ferrari SF90 Stradale, plug-in hybrid


Čtěte také: Tesla čelí nařčení z monopolu. Ovládá prý celý trh s náhradními díly


Sázka na elektřinu

Svůj první svůj první (sériově vyráběný) plug-in hybrid SF90 Stradale uvedlo Ferrari na trh teprve v loňském roce. Do roku 2026 si pak přeje, aby 60 % jeho prodejů tvořily elektromobily nebo hybridy.

To konkurenční Lamborghini oficiálně odhalilo svůj první 100% elektromobil Lanzador už loni v srpnu. Elegantní elektrické GT 2+2 by se však mělo dostat na trh až v roce 2028. Mezitím Lamborghini letos elektrifikuje celou svou modelovou řadu uvedením plug-in hybridů Huracan a Urus.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."