Automobilku Tesla čeká nejspíše další žaloba. Majitelé vozů si stěžují na to, že má Tesla absolutní monopol v rámci náhradních dílů a oprav vozů. Společnost tím porušuje kalifornský antimonopolní zákon.
Americký okresní soud je v procesu přezkoumávání hromadných stížností na to, že Tesla má monopol na trhu s náhradními díly a že není téměř žádný servis třetí strany, kde je možné vozidla opravit. Stížnosti podávají majitelé vozů, kterým vadí vysoké ceny za opravy a dlouhá čekací doba na jejich dokončení.
Podle prozatímního přezkoumání Tesla implementuje do svých vozů speciální diagnostický software, ke kterému má přístup jen ona a žádný jiný servis v zemi. Kvůli tomu je nemožné opravit vozidla jinde než přímo u Tesly. Navíc společnost odmítá otevření dalších autorizovaných servisů, jak informuje web Autoblog.
Čtěte také: Ceny povinného ručení na elektrokoloběžku. Koho se to týká?
Soud zatím prokázal to, že Tesla omezuje výrobce originálního vybavení v prodeji komukoliv jinému než sobě samotné. Stejně tak omezuje i prodej náhradních dílů partnerům a zákazníkům.
Soud má rovněž důkazy o údajném nezákonném vázání různých produktů společnosti Tesla, které nutí zákazníky k vyšší útratě, než je nutná k opravě vozu. Tato praktika funguje tak, že si člověk musí koupit oba produkty a zvlášť koupit nejdou. Tím pádem pak zaplatí více za něco, co vlastně ani nechce.
Aktuální soudní spor navazuje na dalších 5 žalob, které začali podávat majitelé vozů od roku 2019. Stěžují si v nich, že museli platit nepřiměřenou cenu za opravy vozů. Soud aktuálně vyzval ostatní majitele Tesel, aby se pokusili doložit důkazy o tom, že Tesla si za opravy účtuje moc a že trvají nepřiměřeně dlouho. Celý soudní spor se nejspíše potáhne několik dlouhých let a jeho výsledek bude nejistý.
Automobilku Tesla čeká nejspíše další žaloba. Majitelé vozů si stěžují na to, že má Tesla absolutní monopol v rámci náhradních dílů a oprav vozů. Společnost tím porušuje kalifornský antimonopolní zákon.
Americký okresní soud je v procesu přezkoumávání hromadných stížností na to, že Tesla má monopol na trhu s náhradními díly a že není téměř žádný servis třetí strany, kde je možné vozidla opravit. Stížnosti podávají majitelé vozů, kterým vadí vysoké ceny za opravy a dlouhá čekací doba na jejich dokončení.
Podle prozatímního přezkoumání Tesla implementuje do svých vozů speciální diagnostický software, ke kterému má přístup jen ona a žádný jiný servis v zemi. Kvůli tomu je nemožné opravit vozidla jinde než přímo u Tesly. Navíc společnost odmítá otevření dalších autorizovaných servisů, jak informuje web Autoblog.
Čtěte také: Ceny povinného ručení na elektrokoloběžku. Koho se to týká?
Soud zatím prokázal to, že Tesla omezuje výrobce originálního vybavení v prodeji komukoliv jinému než sobě samotné. Stejně tak omezuje i prodej náhradních dílů partnerům a zákazníkům.
Soud má rovněž důkazy o údajném nezákonném vázání různých produktů společnosti Tesla, které nutí zákazníky k vyšší útratě, než je nutná k opravě vozu. Tato praktika funguje tak, že si člověk musí koupit oba produkty a zvlášť koupit nejdou. Tím pádem pak zaplatí více za něco, co vlastně ani nechce.
Aktuální soudní spor navazuje na dalších 5 žalob, které začali podávat majitelé vozů od roku 2019. Stěžují si v nich, že museli platit nepřiměřenou cenu za opravy vozů. Soud aktuálně vyzval ostatní majitele Tesel, aby se pokusili doložit důkazy o tom, že Tesla si za opravy účtuje moc a že trvají nepřiměřeně dlouho. Celý soudní spor se nejspíše potáhne několik dlouhých let a jeho výsledek bude nejistý.