Tesla zrušila prodlužovač dojezdu pro Cybertruck. Lidem začíná vracet peníze

Tesla definitivně zrušila přídavnou baterii pro Cybertruck. Produkt se nikdy nezačal vyrábět a zájemcům začíná firma vracet zálohy.
Tesla kompletně zrušila produkt
Tesla potvrdila, že prodlužovač dojezdu pro Cybertruck do produkční výroby nenasadí. Podobně jako ostatní produkty, i prodlužovač si museli zájemci předplatit. Zálohu ve výši dvou tisíc dolarů nyní začíná společnost svým klientům vracet.
Záloha byla na webu uvedena jako nevratná. Ovšem tím, že k zásadní změně došlo na straně výrobce, rozhodla se Tesla částku svým zákazníkům vrátit. Přídavná baterie měla pomoci Cybertrucku především v konfiguraci se třemi motory k vyššímu inzerovanému dojezdu. Ten měl dosáhnout přes 800 kilometrů.
Kromě dojezdu se v nabídce změnilo vícero hodnot. Vozidlo se v této konfiguraci mělo prodávat od 70 tisíc dolarů. Nyní se i bez externí baterie prodává za rovných 100 tisíc. Ujede přitom jen něco kolem 510 kilometrů. Vyšší cenovky o třicet tisíc dolarů se dočkala i dvou motorová verze. Ta si alespoň zachovala udávaný dojezd.

Dražší, s nižším dojezdem a bez exkluzivního příslušenství
Aby nemusela Tesla vyrábět Cybertruck s velkým množstvím baterií, přišla se zajímavým nápadem, jak nejsilnější verzi prodloužit dojezd. Do speciální vany na korbě vozu připravila možnost přidat externí baterii. Zájemci si ji mohli při konfiguraci vozu předobjednat. Doplněk měl cenu vozu zvýšit o 16 tisíc dolarů. Dopředu bylo potřeba složit nevratnou kauci ve výši dvou tisíc dolarů.
Výměnou za velký poplatek navíc přijdete o třetinu kapacity korby. Zatímco Cybertruck se již vyrábí rok a půl, na přídavnou baterii stále nebyl čas. Místo dohnání ztráty ale Tesla přišla s opačnou teorií a produkt raději do výroby ani nezařadí.
Nynějšímu potvrzení nedávno předcházelo tiché odstranění možnosti objednávky z webu automobilky. Spolu s tím upravila i udávaný dojezd jednotlivých verzí. Nyní se kryje nižšími hodnotami se slibným pluskem na konci. Čekajícím začíná Tesla odesílat emailové zprávy o ukončení produktu a zahájení vrácení záloh.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.