Tesla zklamala fanoušky Cybertrucku. Končí s prodlužovačem dojezdu

Pavel Škopek
Interiér vozu Tesla Cybertruck | foto: Top Gear
Interiér vozu Tesla Cybertruck | foto: Top Gear

Tesla potichu zrušila přídavnou baterii pro Cybertruck. Drahý doplněk za 16 000 dolarů zmizel dřív, než se dostal k prvním zákazníkům.

Baterie navíc za 16 000 dolarů? Už ne

Když Tesla na konci roku 2023 představila finální verzi Cybertrucku, přišlo rychlé vystřízlivění. Nejočekávanější třímotorová verze Cyberbeast měla stát 70 000 dolarů (cca 1,65 milionu Kč) a nabídnout přes 800 km, ve skutečnosti ale stojí 100 000 dolarů (cca 2,35 milionu Kč) a zvládne jen 515 km. Cena dvoumotorové varianty, která zvládne 523 km, se pak zvýšila z 50 000 dolarů (cca 1,18 milionu Kč) na 80 000 dolarů (cca 1,88 milionu Kč).

Jako náplast sloužil volitelný přídavný bateriový modul Range Extender. Jenže ten nyní Tesla ještě před zahájením výroby tiše odstranila z online konfigurátoru. Doplněk, který mnozí považovali za klíčový pro terén nebo delší cesty, tak zmizel z nabídky dřív, než se dostal k prvním zákazníkům.

Tesla nabízela Range Extender, který měl své místo v nákladovém prostoru, za nemalých 16 000 dolarů (369 tisíc korun) a slibovala, že prodlouží dojezd až o 193 km. Elon Musk v minulosti uvedl, že modul je určený pro „specifické situace“, jako jsou například dobrodružné výpravy mimo civilizaci.

Přídavný prodlužovač dojezdu pro Cybertruck | foto: Tesla
Přídavný prodlužovač dojezdu pro Cybertruck | foto: Tesla

Cybertruck ztrácí další trumf. Kritika sílí

Změna se dotýká všech nových zájemců. Ti, kteří doplněk dříve objednali, by ho měli dostat, ale Tesla neposkytla žádné podrobnosti. Na sociálních sítích uživatelé vyjadřují zklamání. Někdo upozorňuje na fakt, že bez Range Extenderu je Cybertruck hůře použitelný mimo město. Jiní se pozastavují nad tím, proč byl doplněk vůbec navržen jako objemná, neintegrovaná jednotka.

Rozšíření dojezdu by bylo výhodné hlavně pro Cyberbeast, kde zvyšovalo dojezd až o 37 %. Nevýhodou ale byl fyzický rozměr, hmotnost a cena. Přídavná baterie by zabrala přibližně třetinu ložné plochy a někteří odborníci se domnívali, že šlo spíše o provizorní řešení než elegantní inženýrský přístup. Kritika se objevila i z řad uživatelů, kteří očekávali u futuristického vozu plně integrované řešení.

Zrušení Range Extenderu není izolovaná událost. Podle nedávné analýzy Forbesu se Cybertruck kvůli nízké produkci, nerealistickým slibům a technickým kompromisům stal „největším automobilovým propadákem posledních desetiletí“. Tesla pravděpodobně osekává složitější prvky z nabídky, aby snížila náklady a zjednodušila výrobu. Pro zákazníky to ale znamená další ústupek ze slibované vize nejschopnějšího elektrického pickupu všech dob.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články